OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 24, 2002 00:00
Milli EÄŸitim Bakanı Necdet Tekin'in talimatıyla öğretim üyelerine hazırlattırılan raporda, geçmiÅŸ yıllardauygulamasına son verilen ''Ders Geçme ve Kredi Sistemi''nin tekrar gündeme getirilmesi önerildi. Tekin, milli eÄŸitimin güncel sorunları ve çözüm önerilerinin tespiti amacıyla Maltepe Ãœniversitesi EÄŸitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ä°sa EÅŸme ile BaÅŸkent Ãœniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timur Karaçay'a rapor hazırlattı. Raporda, ''milli eÄŸitime kaynak yaratma, ortaöğretimde yönlendirme, eÄŸitimde fırsat eÅŸitliÄŸinin geçerli kılınması, yükseköğretimde yeniden yapılanma, meslek yüksekokullarına öğretim elemanı yetiÅŸtirme, hizmetiçi eÄŸitim ve öğretmen yetiÅŸtirme'' konularıele alınıyor. Milli EÄŸitim sistemindeki en büyük sorunun, lise öğrencilerinin yönlendirilememesi konusunda yaÅŸandığı belirtilen raporda, bunun, üniversite önlerinde yığılmalara yol açtığı kaydedildi. Raporda, durumun derin toplumsal ve ekonomik sorunlar yaratacağınadikkat çekilerek, sistemin mutlaka deÄŸiÅŸtirilmesi ve ortaöğretim öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerine göre iÅŸ ve mesleÄŸe yönlendirilmesi gerektiÄŸi kaydedildi. Nevzat Ayaz'ın Milli EÄŸitim Bakanlığı döneminde baÅŸlatılan ve bazıaksaklıklar nedeniyle uygulamadan kaldırılan ''Ders Geçme ve Kredi Sistemi''nin yeniden gündeme getirilmesi önerilen raporda, ÅŸu görüşlere yer verildi: ''Ortaöğretimin mesleki ve teknik eÄŸitim ağırlıklı yeniden yapılandırılması gerekir. Bunun yanında özellikle tek okulu olan yerlerden baÅŸlayarak, ortaöğretim okullarını çok amaçlı hale getirmeliyiz. Her öğrenciden matematik, müzik, resim, sosyal bilim v.bbeceri beklemek yanlıştır. Gençleri kendi ilgi ve yetenekleri doÄŸrultusunda eÄŸitmeliyiz. Bunun için bir zamanlar büyük emeklerle ortaya konulan 'Ders Geçme ve Kredi Sistemi' yeniden düşünülmeli, bazıokullar çok amaçlı kılınmalıdır.'''ÃœNÄ°VERSÄ°TELER, MERKEZÄ° VE STATÃœKOCU''YÖK'ün iÅŸleyiÅŸine iliÅŸkin eleÅŸtirilerin yer aldığı raporda, yükseköğretimde yeniden yapılanmaya gidilmesi gerektiÄŸi kaydedildi.Ãœniversitelerde yapılan reform uygulamalarında, full time, norm kadro, döner sermaye gibi hassas konularda asla baÅŸarı saÄŸlanamadığı kaydedilerek, bu iÅŸlerin düzene girebilmesinin ancak üniversiteleri dinamizme zorlayacak bütçe uygulamalarıyla mümkün olabileceÄŸi belirtildi. Raporda, üniversitelerin bugünkü yapısının ''merkezi ve statükocu'' olduÄŸu ifade edilerek, ÅŸunlar kaydedildi: ''Dinamizmi yitiren KÄ°T mantığı ile yönetilen bu kurumlar, içindeki bilim adamlarının büyük isteklerine raÄŸmen yeni atılımları veileri gidiÅŸleri gerçekleÅŸtirememektedir. Ãœniversiteler, kendilerini bilim ortamının gerektirdiÄŸi dinamizmden uzaklaÅŸtıran statükocu yapıdan kurtarılmalıdır. Bu baÄŸlamda döner sermaye ve tam gün çalışma ilkeleri, yükseköğretime getirdiÄŸi katkılar deÄŸerlendirmeye alınarak yeniden gözden geçirilmelidir.'' Â
button