Güncelleme Tarihi:
İletişim Fakültesi öğrencilerinin gözünden medyanın sorumluluğu ve reyting.
İletişim Fakültesi öğrencilerinin oluşturduğu ajanslar, Medyanın Sorumluluğu ve Reyting konusunda kampanya hazırladılar. Öğrenciler, özellikle medyadaki şiddet ve bu şiddetin çocuklarda yarattığı tahribat üzerinde ve ana haber bültenlerindeki magazinleşme üstünde durdular.
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam ve Tanıtım Bölümü üçüncü sınıf öğrencileri, Reklamcılıkta Kreatif Çalışmalar dersinde öğrendikleri teorik bilgileri yıl sonunda uygulama fırsatı buldular.
Kendi aralarında gruplara ayrılarak birer reklam ajansı gibi çalışan öğrenciler, müzisyen ve reklamcı Feridun Hürel'den aldıkları derste, kendilerine verilen ‘‘Medyanın Sorumluluğu ve Reyting’’ konulu bilgiden yola çıkarak televizyon, basın, açıkhava, radyo mecralarını kapsayan reklam kampanyaları hazırladılar. Daha sonra bu kampanyaları aralarında reklamcı, gazeteci ve akademisyenlerin bulunduğu 5 kişilik bir jüriye sundular.
İKİ BİRİNCİ
Toplam 15 ajans oluşturan öğrencilerin kampanyalarını değerlendiren jüri, iki birinci belirledi. İlk birincilik uzaktan kumanda aleti ile ‘‘Çocukların ulaşamayacağı yerde saklayın’’ sloganını kullanan Tendenza Ajans'a verdi. İkinci birinci ise Gizli Ajans'ın sloganı ‘‘Çizginizi İzledikleriniz Belirlesin’’di. Ajans, medyayı yaşam çizgisini gösteren bir kalp cihazına benzetmiş ve şiddetin arttığı noktada yaşamın sonlandığını anlatmıştı.
MAGAZİNLEŞME
Profesyonel bir anlaşıyla hazırlanan yaratıcı ve özenli kampan-yalarda, öğrencilerin özellikle medyadaki şiddet ve bu şiddetin çocuklarda yarattığı tahribat üzerinde durdukları görüldü. Ana haber bülten-lerindeki magazinleşme öğrencilerin üzerinde kafa yordukları bir diğer konuydu.
İletişim Fakültesi öğrencileri medyanın sorumluluğu konusunda kılı kırk yaran bir tutum sergiliyorlar. Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar gerek çeşitli mecralardaki yayınların sorumluluğuna, gerekse yayınların çocuklar üstündeki etkisine dikkatle eğiliyor.
Medya, reklam, çocuk
1970 yılından beri araştırılan çocuk ve reklam konusu, Avrupa Birliği'ne göre bir etik sorunu olarak ele alınmalı ve belli standartlara bağlanmalı. İşte üye ülkelerde televizyonun başından kalkmayan çocukları korumak için getirilmiş bazı tedbirler:
İsveç'te 12 yaşın altındaki çocuklara yönelik reklam yapmak yasak.
Belçika ve Yunanistan'da çocuk programlarının beş dakika öncesinde ve sonrasında reklam yayınlanması yasak.
Yunanistan'da 07.00-22.00 saatleri arasında radyo ve televizyonda oyuncak reklamı yapmak yasak.
Belçika'da televizyonda ateşli silahları taklit eden oyuncak reklamları tamamen yasak.
İskandinav ülkelerinde şekerleme reklamlarında ekranın bir köşesinde diş fırçası göstermek zorunda.