Octavia, lüks kardeÅŸi Superb’e benziyor

Güncelleme Tarihi:

Octavia, lüks kardeşi Superb’e benziyor
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 23, 2005 00:00

BeÅŸinci jenerasyon Golf’ün platformu üstünde geliÅŸtirilen yeni Skoda Octavia, Türkiye’de 1.6 litre 102 beygir ve 1.6 litre 115 beygir FSI benzinli, 1.9 litre TDI 105 beygir ve 2.0 litre TDI 140 beygir dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneÄŸiyle satışa sunuluyor.Ä°kinci nesil Skoda Octavia’nın ‘Ambiente’ ve ‘Elegance’ olmak üzere iki donanım seçeneÄŸi bulunuyor. Yeni Octavia’nın anahtar teslim satış fiyatı 34 bin 940 YTL’den baÅŸlıyor. En üst donanımlı Elegance versiyonunda ise fiyat 59 bin 530 YTL’ye kadar çıkıyor.Tasarımında bir hayli deÄŸiÅŸim yaÅŸayan yeni Octavia, önden daha çok lüks kardeÅŸi Superb’i andırıyor. Yeni otomobil, Roomster konseptini andıran kaslı kaput, Superb modelini çaÄŸrıştıran dikdörtgen farlar ve ızgarasıyla çaÄŸdaÅŸ bir görünüme sahip. Bununla birlikte daha büyük sis farlarının kullanıldığı ön alt spoylerin tasarımında da iyileÅŸtirmeler göze çarpıyor.Ayrıca otomobilin arkaya doÄŸru yükselen formu, karoser yapısında yumuÅŸak geçiÅŸlere imkan tanıyan dizaynı ve aerodinamik silecekler gibi teknolojik yenilikleri sayesinde cx=0.30 gibi çok iyi bir aerodinamik deÄŸere ulaşılıyor. VW Grubu’nun A platform adını verdiÄŸi ve ilk olarak Touran modelinde kullanılan ve daha çok beÅŸinci nesil Golf’ten tanınan platformu üstünde geliÅŸtirilen 4572 milimetre uzunluÄŸundaki yeni Octavia, yerini aldığı modele göre 61 milimetre daha uzun. Bununla birlikte birinci nesil modele göre 38 milimetre daha geniÅŸ olan yeni Octavia (1769 milimetre), 1462 milimetrelik yükseklik deÄŸeriyle de 33 milimetre daha büyük ebatlara sahip. Yeni platformun sunduÄŸu 2578 milimetrelik aks mesafesi sayesinde Octavia’nın aks mesafesinin de 65 milimetre arttığı görülüyor. Platformunu Golf ile paylaÅŸtığının farkına varabilmekse çok zor. Çünkü dingil mesafesi neredeyse korunurken aracın uzunluÄŸu beÅŸinci nesil Golf göre 370 milimetre artırılmış. Yeni platform ve tasarım sayesinde 560 litreye çıkartılmış. Arka koltuklar yatırıldığında ise bu alan 1350 litreye ulaşıyor. Yeni Skoda Octavia’nın iç mekanı da otomobilin büyüyen dış boyutlarına paralel olarak büyümüş. Özellikle, uzayan aks mesafesi, arka diz mesafesini artırarak konforu olumlu yönde etkiliyor. MOTOR SEÇENEKLERÄ°Yeni Skoda Octavia’da, ilk nesil Octavia’dan tanınan benzinli motorların yanı sıra tamamıyla yeni teknoloji ürünü FSI benzinli motor da görev yapıyor. Yeni Octavia’da kullanılan turbo dizel motor ise son teknoloji ürünü pompa-meme enjeksiyon sistemine ve deÄŸiÅŸken türbin geometrisine sahip. Bu yeni motor yüksek performans ve düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor. Yeni Octavia, Türkiye’de 1.6 litre 102 beygir benzinli, 1.6 litre FSI 115 beygir benzinli ve 1.9 litre TDI 105 beygir ve 2.0 litre TDI 140 beygir dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneÄŸiyle satışa sunuluyor. Skoda Octavia’nın 1.6 litre hacimli 102 beygirlik motoru, 148 Nm tork üretirken, aynı hacme sahip 115 beygirlik FSI motor, 198 km/s son hız ve 11.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasıyla dikkat çekiyor.Skoda, yeni Octavia’nın motorları düz ve otomatik vites seçenekleriyle sunuluyor. Yeni modelde otomatik vites seçeneÄŸinin yanı sıra Audi’nin geliÅŸtirdiÄŸi, hızlı vites deÄŸiÅŸimine olanak saÄŸlayan DSG ÅŸanzıman da görev yapıyor. Bu ÅŸanzıman çift plakalı dizaynı sayesinde vites atma hızını saniyenin yüzde 3-4’ü gibi bir deÄŸere çekerek, düz vitesin performansıyla otomatik vitesin kullanım konforunu bir arada sunuyor. Ayrıca, DGS ÅŸanzımanda bulunan Tiptronic özellik, kullanıcının vitesleri kendi isteÄŸi doÄŸrultusunda deÄŸiÅŸtirmesine olanak saÄŸlıyor.EuroNCAP güvenlik testinden dört yıldız alan yeni Octavia’daki, en önemli deÄŸiÅŸiklik tamamıyla yeniden dizayn edilen arka süspansiyon sistemi. Bu çok kollu sistem sayesinde sürüş performansı ve sürüş konforu her türlü hava koÅŸullarında artırılıyor. Bunun dışında elektro mekanik direksiyon sistemi, dönüşler ile park halinde kolay kontrolü ve düz sürüşlerde ise gerekli olan güvenliÄŸi saÄŸlıyor. Güvenlik ve konfor aksesuarlarıYeni Octavia, Türkiye’de ‘Ambiente’ ve ‘Elegance’ olmak üzere iki donanım seçeneÄŸi ile piyasaya sunuluyor. Octavia’nın baz versiyonu Ambiente’nin fiyatı 34 bin 940 YTL’den baÅŸlıyor. En üst donanımlı Elegance versiyonunda ise fiyat 59 bin 530 YTL’ye kadar çıkıyor. Ambiente donanımı, ön yolcu ve yan havayastıkları, ABS, MBA, MSR ve ASR, kaza anında yakıt akışını kesen ve otomatik olarak flaşörleri devreye sokma sistemi gibi güvenlik özelliklerine sahip. Ayrıca, bu donanım seviyesinde yarı otomatik klima, radyo-CD çalar, uzaktan kumandalı merkezi kilitleme ve alarm, elektrikli ön ve arka camlar bulunuyor. Ãœst versiyon Elegance ise bunlara ek olarak ESP, TPM (Lastik Basıncı Ä°zleme Sistemi), hız sabitleyici, far yardımcısı, çok fonksiyonlu direksiyon, 16 inç alüminyum alaşım jantlar, çift yönlü elektronik otomatik klima, baÅŸ havayastıkları, park sensörü, ve ön koltuklar arasında yer alan klima ile soÄŸutulma özelliÄŸine sahip eÅŸya muhafaza bölümü gibi birçok özelliÄŸi bir arada sunuyor. SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ° Ufuk SANDIKHer yönüyle ekonomikÄ°kinci nesil Octavia, Skoda’da yaÅŸanan deÄŸiÅŸimin en önemli göstergelerinden biri... AÄŸabeyi Superb’e benzerliÄŸiyle dikkat çeken Octavia, daha önceki modele göre büyümüş. Bu, yeni Octavia’nın iç mekanında hemen fark ediliyor. GeniÅŸ ve ferah iç mekan, sürücü ve yolcularına yeterli diz mesafesi sunuyor. İç mekanda kullanılan parçaların neredeyse tamamı Volkswagen modellerinden alınmış. Malzeme ve işçilik kalitesinde gözle görülür bir iyileÅŸme dikkat çekiyor.Octavia’nın kullanım rahatlığı sürücü ve yolcularına sürüş keyfi sunuyor. Konfor düşünülerek yumuÅŸak ayarlanan süspansiyonlar ise güvenlikten ödün vermiyor. Octavia’da bulunan motor alternatifleri, otomobilde farklı sürüş özellikleri (ekonomi ya da performans) isteyen sürücülere sesleniyor. Orta alt sınıfta yer almasına raÄŸmen Octavia, üst sınıf bir otomobil görüntüsü çiziyor. Bu haliyle Octavia, üst sınıf bir otomobilin özelliklerini ekonomik bir fiyatla sunuyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!