Güncelleme Tarihi:
İŞTE İRAN VE TÜRK KARAKOLLARININ FARKLARI
Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Hasan Iğsız’ın, daha önce de saldırıya uğrayan Aktütün karakolunun yerinin değiştirileceğini açıklamasından sonra, karakolların fiziki durumu tartışılmaya devam ediyor. İran ve Irak, topraklarında bulunan sınır karakollarını“kale” biçiminde yaptırmasına rağmen, Türkiye’nin karakollarının önemli bir bölümünün perişan durumda olduğu ortaya çıktı.
Askeri yetkililer, karakol binalarının durumunun yanı sıra, en büyük sıkıntılarının yol bulunmaması olduğunu belirtiler.Yolların önemli bir bölümünün stabilize, hatta bazılarının sadece patika olduğunu kaydeden askeri yetkililer, karakollara giden sınır boylarındaki yolların yapımının engellendiğini söylediler. Bunda kaçakçıların da rolünün bulunduğunu öne süren aynı çevreler, yol sorununun mutlaka çözümlenmesi gerektiğini kaydettiler.
Saygı ÖZTÜRK YAZIYOR
Jandarma Genel Komutanlığı yetkilileri, Hakkari, Şırnak sınırının sorumluluğunun kendilerinde, diğer sınırların güvenliğinin ise Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na bağlı olduğunu söylediler.
Yetkililer, sınırlarımızda yeni yapılan karakolların İran’ın yaptığı gibi kale biçiminde,saldırılara karşı son derece dayanıklı olduğunu kaydettiler. Çukurca’nın Çığlı, Üzümlü, Ormanlı karakollarını da örnek gösterdi.
Çukurca-Irak sınırındaki karakolların, Şemdinli-Irak sınırındaki karakollara göre çok daha sağlam olduğunu belirten aynı yetkililer, “Bu karakollarda çok ivedi güçlendirilmeli, karakol sayısı da artırılmalı. Aksi halde mevcut karakol sayısıyla sınırı kontrol altına almamız zor.Mevcut durumdan teröristler gibi, kaçak akaryakıt,çay,sigara,canlı hayvan çok kolay geçiriliyor. Bunlar rahatlıkla geçtiğine göre teröristte rahat geçebilir. Karakol sayılarını artırmalı ve donatmalıyız.”
O DA YOL BU DA YOL
Burada iki yol görülüyor. Ortasında bir dere akıyor.Burası, Hakkâri-Yüksekova-Ağılcık-Çobanpınar arası. Yani Türkiye-İran sınırı.
Yollardan biri asfalt. Hemen yanında küçük bir dere akıyor. Bu dere Türkiye-İran sınırı. Derenin diğer tarafında ise toprak bir yol var.
Bu yollardan toprak olan, Türkiye'ye ait, asfalt yol ise İran'a ait. Yetkililer, “Toprak yollara mayın çok kolay döşeniyor. Asfalta da döşeniyor ama çok zor. Toprak yolda giderken mayın sonucu şehit olan kahraman askerlerimizin vebalini kimse alamaz. Bu sayı azımsanmayacak kadar çoktur. Yolların asfaltlanması için çabalara rağmen, ne yazık ki bunlar yerine getirilmiyor.”