Güncelleme Tarihi:
Tansaş'ın Levent'teki mağazası 24 saat açık. Her gece 300 kişi gelip alışveriş yapıyor. Sadece içki ve sigara almaya gelmiyorlar; evlerinin tüm alışverişini gece yarısından sonra yapıyorlar.
Süpermarket zincirleri İstanbul müşterisini kendilerine bağlamak için yarışa girdi. Levent Tansaş şubesinin yeni uygulaması bunun en iyi örneklerinden biri. Levent Tansaş, yaklaşık bir ay önce 24 saat müşterisine hizmet vermeye başladı.
Tansaş bu uygulamanın zaman içinde 24 saat hizmet veren mağazaların yaygınlaştırmayı düşünülüyor.
Toplam 800 metrekare kullanım alanı olan Levent Tansaş'ta geceleri 2'si güvenlik görevlisi olmak üzere 7 kişi çalışıyor. Yaklaşık 7 bin çeşit ürün satılan mağazada, uygulama başladığından beri her gece ortalama 300 kişi gelip alışveriş yapıyor.
Mağazada satılan ürünlerin yüzde 30'u ithal ürünlerden oluşuyor. Geceleri et reyonunda özel işlem yapılması gereken ürünler satılmıyor. Et reyonunun yanı sıra balık reyonu da çalışmıyor. Markette satılan ürünlerin çoğunluğunu manav ürünleri oluşturuyor.
Bu konuda Marmara Bölgesi Direktörü Ergün Eryılmaz ‘‘Manav ürünlerini, Antalya'da biz kendimiz üretiyoruz, dolayısıyla istediğimiz kalitede ürünü raflara koyabiliyoruz. Ayrıca her gün manav reyonu yenileniyor, böylece reyon tazeliğini koruyor’’ diyor.
İçki ve sigara değil
Tansaş'ın gece müşterisini daha çok çevre sakinleri oluşturuyor. Ama Nişantaşı, Sarıyer gibi semtlerden de müşteri geliyor.
Gece müşterisi denilince akla daha çok sigara ve alkollü içecekler satın alan müşteriler geliyor. Fakat Levent Tansaş'ta gördüğümüz müşteriler, evinin her türlü ihtiyacını karşılamaya gelen her yaştan kişiler.
Gece müşterileri daha çok 12.00 ile 02.30 saatleri arasında alışveriş etmeyi tercih ediyorlar. Saat 03.00 olduğunda müşteri yoğunluğu azalıyor. Sabah 06.30 gibi müşteri yoğunluğu tekrar artmaya başlıyor. Gece müşterileri arasında hemen hemen her gruptan insan var.
Müşteri neler istiyor?
Mağazadaki panolara müşteriler taleplerini yazıyorlar. Tabelada müşterilerin markette bulunmasını istedikleri ürünler şunlardı: Kokoreç, BMW aksesuarları, Calgor (cattle, yani su ısıtma aracının temizliği için), Darling kedi maması (sığır etli olandan), Başkan Şampuan...
Ergün Eryılmaz ‘‘Bizim için müşteri memnuniyeti çok önemli. Biz müşteri ile yüz yüze olmayı seviyoruz. En küçük bir müşteri şikayeti bile mutlaka takip edilir ve çözülür’’ diyor.
Şu anda İstanbul'da toplam 20 mağazası olan Tansaş'ın hedefi yıl sonuna kadar İstanbul çapında mağaza sayısını 100'e çıkarmak. Tansaş'ın tüm Türkiye'de toplam 142 mağazası bulunuyor. Tansaş'ın 0 800 415 51 99 nolu 24 saat hizmet veren bir tüketici hattı bulunuyor.
Tüketici ödülü Tansaş'ın
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 3. Tüketici Ödülü ikinci kez Tansaş' a verildi. Ödül töreninde Tansaş adına ödülü Tansaş Yönetim Kurulu Başkanı Tanfer Özkanlı Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'den aldı.