OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 16, 2003 00:00
Dünya su pazarının lider kuruluÅŸlarından ve 72 su markasıyla 160 ülkede hizmet sunan Nestle Waters'in, ''Nestle Pure Life'' markasıyla 2002 yılının Nisan ayında girdiÄŸi Türkiye pazarında pet ÅŸiÅŸede yüzde 10.5 paya sahip olduÄŸu, damacana satışında ise ikinci sırada yer aldığı bildirildi.Nestle Pure Life'nin Bursa'nın Kestel Ä°lçesi'ne baÄŸlı Derekızık Köyü'nde bulunan fabrikası basın mensuplarına tanıtıldı. Nestle Waters BaÅŸkan Yardımcısı Jacques Teysseyre, tanıtım gezisi öncesi düzenlenen basın toplantısında, ambalajlı su sektöründe çalışan kuruluÅŸların doÄŸrudan insan saÄŸlığına etkisi olan bir hizmetin sunucuları olarak önemli görev ve sorumlulukları olduÄŸunu söyledi. Nestle'nin bu sorumluluÄŸunun bilincinde olarak, güvenli, kaliteli ve saÄŸlıklı doÄŸal kaynak sularını tüketicinin beÄŸenisine sunduÄŸunu anlatan Teysseyre, firmanın su politikasının, su kaynaklarının sorumluluk bilinciyle kullanılması olduÄŸunu, bu nedenle suları korumaya yönelik birçok eÄŸitim programına katıldıklarını kaydetti. Teysseyre, Nestle'nin su birimi Nestle Waters'in, müşteri tercihlerini ön plana alan, daha kaliteli üretim için sürekli kendini yenilediÄŸini vurguladı. Nestle Pure Life Genel Müdürü Guy Bani de Türkiye'de 2001 yılında faaliyet göstermeye baÅŸlayan Nestle Waters'in, Nisan 2002'de Türk tüketicisinin beÄŸenisine sunduÄŸu ''Nestle Pure Life''nin bugün Bursa'da Türkiye'nin en modern su dolum fabrikasına sahip olduÄŸunu ifade etti.     "HEDEFÄ°MÄ°Z LÄ°DER OLMAK" Kaliteli, tadı, kimyasal ve mineral yapısı dengeli bir suyu Türk tüketiciyle buluÅŸturmanın mutluluÄŸunu yaÅŸadıklarını dile getiren Bani, sorular üzerine, ''Türkiye pazarına kısa süre önce girmemize raÄŸmen, hacim olarak pet ÅŸiÅŸede yüzde 10.5 paya ulaÅŸtık, damacana satışında ise ikinci sıradayız. Türk su pazarında en büyük firmalardan birisiyiz. Daha da büyümek bir numara olmak istiyoruz; yani hedefimiz sektörde lider olmak'' dedi.    Bani, müşterinin ne istediÄŸini bilerek üretim yaptıklarını, su kaynaklarını seçerken insan aktivitesinin olmadığı yerleri tercih ettiklerini belirtti. Suyun üretim ve paketleme aÅŸamalarında kalite ve hijyeni ön planda tuttuklarına deÄŸinen Bani, ÅŸunları söyledi: ''Türk su pazarı Avrupa'nın en büyük pazarlarından birisi. Türkiye'deki yaÅŸama standartlarının deÄŸiÅŸmesi, kentlerin büyümesi, kiÅŸilerin su tercihlerinin deÄŸiÅŸmesi, ÅŸiÅŸelenmiÅŸ su pazarının büyümesinin en önemli etkenlerinden birisi. Ä°nsanlar artık kaliteli suya yöneliyor, özellikle damacanada tercihlerini bir markadan yana kullanıyorlar. Biz de o markalardan birisiyiz. Ayrıca Türkiye'ye yılda ortalama 12 milyon turist geliyor. Ãœlkelerinde alıştıkları markayı burada da görmek isteyen turistler, bizi tercih ettiÄŸi için özellikle turistik bölgeler en büyük pazarımız durumunda.''     "SEKTÖRÃœN ÖNCÃœ KURULUÅžLARINDAN BÄ°RÄ°"  Nestle Pure Life Bursa Fabrika Müdürü Mehmet Kaygusuz ise 14 ülkede aynı adla üretilen Nestle Pure Life'i volüm bazında en çok üreten ve satan fabrika olmanın gururunu yaÅŸadıklarını söyledi.   Derekızık'ta 8 dönümü kapalı toplam 22 dönüm alanda kurulan tesisin, Türkiye'de kısa sürede sektörün öncü kuruluÅŸlarından biri olduÄŸunu, diÄŸer firmaların da kendilerini izlediÄŸini savunan Kaygusuz, SaÄŸlık Bakanlığı ve Bursa Ä°l SaÄŸlık Müdürlüğü'nün, tesislerini örnek gösterdiklerine dikkat çekti. Kaygusuz, UludaÄŸ Milli Parkı koruma alanında, 2100 metre yükseklikteki Kürekçi ve Kovukdere kaynaklarının sularını pazarladıklarına iÅŸaret ederken, Nestle Pure Life'nin, düşük sodyum oranıyla ve ''0,7 Fr sertlik derecesiyle'' yumuÅŸak içimli suları tercih eden Türk halkının beÄŸenisini kazandığını belirtti. Pet hatlarında 180 milyon ÅŸiÅŸe, damacana hattında ise 9 milyon ÅŸiÅŸe yıllı küretim kapasitesine sahip olan fabrikanın toplam üretim kapasitesinin 380 milyon litre olduÄŸunu kaydeden Kaygusuz, kapasiteyi aÅŸmaları halinde yeni yatırımlara yöneleceklerini bildirdi.     "ABD ORDUSUNUN GENEL TEDARÄ°KÇİSÄ°YÄ°Z" Öncelikli hedeflerinin Türkiye'deki pazar payını artırmak olduÄŸuna, ancak ihracata yönelik çalışmalarının da sürdüğüne iÅŸaret eden Kaygusuz, çevre ülkelere ihracat yaptıklarını anlattı. Kaygusuz, 2-3 yıldır ABD ordusunun ''lokal tedarikçisi'' olarak hava üslerinin ve Kosova'daki askerlerin içme suyu ihtiyaçlarını karşıladıklarını, ABD'nin Irak'a müdahalesinden sonra ise ABD askerinin ''global tedarikçisi'' olduklarını söyledi.  "Dünya çapında bir firma olarak ABD ordusunun global tedarikçisiyiz" diyen Kaygusuz, ABD'li yetkililerin fabrikada 2 kez denetim ve çok ciddi testler uyguladıktan sonra bu kararı aldığını belirtti. Kaygusuz, bugüne kadar ABD ordusuna 200'ü aÅŸkın TIR ÅŸiÅŸelenmiÅŸ su gönderdiklerini, hatta yaklaşık iki hafta önce Irak'ta yakılan TIR'lardan birinin kendi araçları olduÄŸunu sözlerine ekledi.Â
button