Neo-klasik Morgan da Türkiye’ye geliyor

Güncelleme Tarihi:

Neo-klasik Morgan da Türkiye’ye geliyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 24, 2010 23:20

Ekonomik kriz nedeniyle dünyanın pek çok büyük otomobil üreticisinin zarar ettiği dönemde, kâr açıklayan özel otomobil üreticilerinden biri olan Morgan, yıl sonuna kadar Türkiye’de de distribitörlük faaliyetlerine başlayacak.

Otomobillerinde klasik ruhu korumasına karşın, performans konusunda oldukça başarılı modellere imza atan İngiliz Morgan, Türkiye’de daha çok koleksiyonerler tarafından biliniyor. Türk tüketicisinin Morgan ile olan tanışıklığı ise televizyon dizilerinde karşımıza çıkan klasik otomobil sahnelerine dayanıyor.

Doğumunu fabrİkada İzlİyor

1913 yılında üretim hayatına başlayan Morgan, halen aile şirketi olarak yönetiliyor. Geçtiğimiz yıl 850 otomobil üreten İngiliz üretici, kişiye özel ürettiği ‘neo-klasik’ otomobilleriyle otomotiv sektörünün renkli marklarından biri olarak dikkat çekiyor. Sadece 170 çalışanı bulunan Morgan’ın tüm modelleri tamamen el yapımı. Retro tarzı bu araçların müşterileri, siparişini verdikleri otomobillerinin ‘dünyaya gelişini’ daha yakından izlemek için fabrikaya 1 haftalık geziler düzenliyor, araçlarının üretimini videoya alıyor.

Yenİ model yolda

İngiliz üreticinin yeni modeli Eva GT’de, şirketin satışlarına önemli ivme kazandıracak bir model olarak dikkat çekiyor. Morgan’ın ilk dört kişilik modeli olarak tasarlanan Eva GT’de, BMW’den alınan 3.0 litre hacminde, turbo beslemeli ve 306 beygir gücünde bir motor kullanıyor. 2012 yılında seri üretimine başlanması planlanan araç 0-100 km/s hızlanması 4.5 saniyede gerçekleştirirken, maksimum hızı da 275 km/s olarak belirlenmiş.

Almanlar kendi ülkeleri yerine önceliği Çin yaptı

ALMAN lüks otomobil üreticileri Audi, BMW ve Mercedes, kendi ülkelerindeki otomobil satışlarının gerilemesinin ardından Çin’i öncelikli pazar olarak belirledi. 2010 yılının temmuz ayında, kendi pazarlarındaki oto satışlarının bir yıl öncesine göre gerilemesinin ardından, satışlarda ciddi bir yükselmenin olduğu Çin’e yönelen Alman premium otomobil üreticileri, buradaki satışlarını bir önceki yıla oranla iki kattan fazla artırdı. Audi’nin Çin’deki satışları 2009 yılının temmuz ayına göre yüzde 53 oranında artarken, Mercedes’in de satışlarını üçe katladığı belirtildi. Diğer yandan BMW, yerel pazarındaki satışlarında yüzde 4’lük bir yükselme yaşasa da Çin’deki artışın ise yüzde 82’ye ulaştığı kaydedildi.

2015’te 1.1 mİlyon

Araştırma şirketi J.D Power tarafından yayınlanan rapora göre, Çin’deki lüks araç satışlarındaki büyüme ivmesi diğer ülkelere göre iki kat fazla. Bunun da rakamsal olarak, 2015 yılında Çin’de 1.1 milyon lüks otomobil satışının gerçekleşeceği anlamına geldiği belirtiliyor. Sınırlı rekabet, güçlü büyüme ve harcamaya olan yüksek talebiyle Çin’deki lüks oto satışlarında yaşanan patlamanın, Avrupa pazarında küçük kârlara ulaşmak istemeyen üreticilerin de iştahını kabarttığı ifade edildi.

Kişisel Formula 1 fantazisi Lotus Exos’la gerçeğe döndü
/images/100/0x0/563d0a11f018fb32c8ed95be

MOTORSPORLARI dünyasında kazandığı başarılarla, otomotiv sektöründe de önemli bir yere sahip olan İngiliz Lotus, yeni geliştirdiği Exos Type 125 ile ‘herkesin’ bir Formula 1 aracına sahip olma hayalini gerçeğe dönüştürüyor. Formula 1 otomobilinin bütün teknik özelliklerini barındıran ve hatta bunları bir adım daha ileri taşıyan tek kişilik bu aracın şimdilik caddeye çıkabilmesi için bir izni bulunmuyor. Ancak bu aracın en dikkat çeken tarafı, pistte geçirdiği 1 gün sonrasında motorunun yeniden değiştirilmeye ihtiyaç duymuyor olması.

Fİyatı 1 mİlyon dolar

3.5 litre hacmindeki, 8 silindirli Cosworth motoru ile donatılan bu arcın ağırlığı 650 kilogram olarak veriliyor. Dakikada 10 bin 300 devir çevirebilen ve üretittiği 650 beygirlik güç ile kilo başına 1 beygir oranını yakalayan aracın torku ise 450 Nm. Sunduğu yüksek performansın yanı sıra yüksek etiket fiyatıyla da dikkat çeken Exos’un hediyesi ise 1 milyon dolar.

Teknİsyene İhtİyaç duymuyor

Motorun 10 bin 300 ile sınırlı olan maksimum devrini, anlık sollama ihtiyacı için 500 devir artıran ‘push to pass’ tuşu ise, bilgisayar oyunlarında olduğu gibi araca fazladan ivme kazandırılmasını sağlıyor. Yarı otomatik 6 ileri şanzımanla donatılan aracın, monokok gövdesi ve süspansiyonu karbon fiberden imal edilirken, frenlerde ise karbon seramik materyaline yer verilmiş. Lotus mühendisleri, kişisel bu F1 aracınıçalıştırmak ve çalışır halde tutmak için bir teknisyen ve mekaniker ordusuna gerek olmayacağını söylüyor. Bakım aralığının 4 bin 500 kilometre olduğunu belirten Lotus yetkilileri, bu ‘herkesin F1 aracı’ndan ise sadece 25 adet üretileceğini açıkladı. İlk 10 adetlik teslimatın ise 2011 yılının nisan ayında gerçekleştirileceği ifade edildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!