Güncelleme Tarihi:
Moda Gazetesini, farklı tasarımcıların ortaklaşa düzenlediği bir defile olarak kabul edebilirsiniz.
Yaşı küçük top modeller, büyük bedenleri görmezlikten gelen kreasyonlar, kimselerin takmaya cesaret edemeyeceği şapkalar, ünlülerin gerdanlarını süsleyen pırlantalar, kimya formüllerini anımsatan kozmetikler, sütun gibi bacaklar, birbirinden güzel kızlar, sırım gibi delikanlılar...
Podyumlarda gördükleriniz aslında giyilmek için değil, bakılmak için hazırlanmış tasarımlar.
Biz çılgınlıkları pratik hayata katmaya çalıştık. Giyilemeyecek kadar uçuk olanları denenebilecek; bakılamayacak kadar el yakan takıları en azından hayal edilebilecek; 'ben kimyager değilim, kullanamam' hissi veren kozmetikleri sürülebilecek; güzel kız ve oğlanları ‘‘evet onlar hayatımızın bir parçası ve iyi ki varlar‘‘ denebilecek gibi göstermek istedik.
*
Bu ay Swissotel'in konuğu olarak Türkiye'ye gelen Uluslararası İmaj Danışmanları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Devora Lissack, ‘‘Görünüm bir paketleme ve ambalajdır‘‘ diyordu. İmajın, eğitimin ve bilginin yerini asla tutamayacağını, ancak kapıları çok çabuk açabileceğini söylüyordu.
Lissack, herkesin mesleğine uygun giyinmesi gerektiğini vurguladı. Bankacıysanız öğretmen gibi, muhasebeciyseniz gazeteci gibi giyinmenin doğru olmadığını söyledi. İnsanlar mesleklerine göre giyinmediklerinde bilgilerini ispat etmeleri çok daha zor oluyormuş.
Lissack'a göre insanlar üç nedenle giyiniyorlar: Birincisi hoş görünmek; ikincisi bir topluma ait olmak; üçüncüsü de başkalarını etkilemek için.
Yapılan bir araştırmaya göre hayatımızın yüzde 62'si çalışma dünyasında geçiyor. Bu yüzden kazancımızın ortalama olarak üçte birini hoş görünmek, bir yerlere ait olmak, başkalarını etkilemek için harcamamız tavsiye ediliyor. ABD, bu harcamayı en ileri boyuta taşıyan ülkelerden biri. Sıradan bir çalışanın, 12 maaşının en az ikisini giyimine ayırdığı belirtiliyor.
*
Gardrop düzmek, ciddi bir yatırım. Ne bir kerede yapılacak kadar kolay, ne de bir günde halledilecek kadar ucuz... Gardrobunuzu aynen diğer yatırımlarınız kadar detaylı düşünmeniz gerekiyor. Çok çalışan, eğlenmesini seven, spora zaman ayıran, çocuk büyüten, seyahat eden insanlar olarak kendimizi bir bütün olarak düşünmemiz gerekiyor. Ambalajımıza önem vermekten başka çaremiz olmadığı gibi, yaptığımız iş, yaşadığımız çevreye aykırı davranma şansımız da yok.
Siz en iyisi Moda Gazetesi'nde biraz gezinin.
Kendinize şöyle güzel bir yaz keyfi yaşatın.
Yüzyılın son yazına şık girin.