Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2005 00:20
Müzeler, gelişmiş sanal gerçeklik sistemleri yardımıyla ziyaretçilerin bilgilenme ve eğlence deneyimlerini bir üst boyuta taşımaya hazırlanıyor. Sistemi deneme şansı bulan ziyaretçilerin üçte birinden fazlası, 3 boyutlu dünyada Yunan medeniyetleri, eski Asya tapınakları gibi ortamları gezerken yaşadıkları deneyimi gerçek bir gezi kadar etkileyici bulduklarını belirtiyorlar.
Dahası, bu yeni teknoloji müzeler arasında kurulacak ağ sistemleri yardımıyla müzelerde yaşayan bilgi ve kültürün paylaşılabilmesine de olanak sağlıyor. Geçtiğimiz günlerde Milan’da yapılan bir denemede, Avrupa’daki uzmanlar Kore’deki meslektaşlarıyla aralarında kurdukları bir geniş bant ağ bağlantısı sayesinde ziyaretçilerine Yellow Dragon Temple içinde sanal bir gezintiye çıkma olanağı sağlamayı başardılar.
Ziyaretçiler, yaşadıkları deneyimi gerçeklik, ortam ve dinamikler açısından muhteşem olarak nitelendirirken, görüntü kalitesinden de oldukça memnun olduklarını dile getiriyorlar. Bazı ziyaretçiler kendilerini en çok etkileyen şeyin manzaraya farklı açılardan bakabilmek olduğunu belirtirken, bazıları da sanal müzede yer alan objelerin etrafında yakın plan gezebilmeyi etkileyici bulduklarını belirtmişler.
Dünya çapında 43 bin müze olduğu düşünülürse, sanal gerçekliğin müzelerde kullanılması büyük bir ticari potansiyel anlamına da geliyor.
Çevrimiçi öğrenme sınırları kaldırıyor
Kingston Üniversitesi’nin önderliğini yaptığı çalışmanın sonuçlarına göre, çevrimiçi eğitim ve rehberlik programları, yetersiz eğitim nedeniyle dezavantajlı konumda bulunan öğrencilerin üst seviye eğitim programlarına devam edebilme şansını artırıyor. Üstelik aynı yöntem, başarısız öğrencilerin başarılı bir dereceyle mezun olma şansını da yükseltiyor.
‘The Widening Access and Success’ adlı araştırmada, e.öğrenme süreçlerinin farklı eğitim geçmişlerine sahip öğrenciler arasında üniversiteye girebilme veya okul başarısını artırma yönündeki katkılarını ortaya koymak hedeflenmiş.
Profesör Caroline Gipps, uygulamaya ders notlarının, föylerin, zaman çizelgelerinin ve proje son teslim tarihlerinin yerleştirilmesiyle öğrencilerin planlama becerilerinin arttığını söylüyor. Bunun yanında sistem içine yerleştirilen tartışma platformlarıyla öğrencilerin bazı konular üzerinde bilgi alışverişinde bulunması da mümkün hale gelmiş. Gipps’e göre çevrimiçi uygulamalar öğrencilerin başarılarının artırılmasında büyük rol oynulor.