Güncelleme Tarihi:
Müşteriyle iletişim kurulan her anın önemi vardır. Bu, özellikle satış elemanlarının şirketi ve çalışanlarını olumlu bir şekilde temsil etme ve müşteriyi memnun etme başarısı için son derece önemlidir. Karşılıklı ilişkilerdeki başarı ve başarısızlık, karşılıklı uyumun ne ölçüde iyi olduğuna ve müşteriyle etkili iletişim kurulup kurulmamasın
Bir şey satın almak, bir değiştirme yapmak, bilgi almak ya da şikayette bulunmak amacıyl
Satış elemanı ve müşteri, belli bir durumu kendi davranış biçimi ve duygusal algılamasın
Her davranış biçimine uygun tepki vererek müşteri ile uyum sağlamak mümkündür. Bu uyumu, satış temsilcisi müşteriyi örnek alarak artırabilir. Örnek almak burada, müşterinin beden dilini, konuşma hızını, ses tonunu ve hatta göz hareketlerini tıpkı bir ayna gibi yansıtmak anlamında kullanılmıştır. Müşterinin kullandığı bazı kelimeler, sloganlar, satış elemanları tarafından kullanılacak olursa, onların duyumsal algılam
Müşteriyi tatmin etmenin sayısız yolları bulunmaktadır. Bunlardan bir kısmı, aşağıd
* Tüm çalışanlar müşteri için çalıştıklarının ve müşteri mutluluğunun sağlamanın önemli olduğunun bilincinde olmalıdır.
* Herkes, şirketin mükemmel müşteri hizmeti vermesi ve müşterilerini elde tutması için şirketin hizmet vizyonuna inanmalıdır.
* Müşteri hizmetleri programı tüm şirket tarafından toplu olarak desteklenmelidir.
* Çalışanlara müşterileri memnun etmek için sorumluluklarına paralel olarak yetkiler de verilmelidir.
* İyi ve eğitilmiş elemanları işe almalı, onları yeniden eğitmelidir.
* Müşterinin neye ihtiyacı olduğu, ne istediği ve ne beklediği bilinmelidir. Bu nedenle sezgiler önemlidir.
* Müşterilere ne kadar önemli oldukları hissettirilmeli, onlara zaman zaman teşekkür kartları, kartpostallar, şirket gazeteleri ve dergileri göndererek ilgilenildiği gösterilmelidir. Hatta müşteriler için hediye kuponu, bedav
* Müşteri, münakaşa edilecek ya da hakkından gelinmesi gereken biri değildir. Onun da hisleri ve duyguları vardır. Müşteriye kendimize davranılmasını istediğimizden daha iyi davranmak gereklidir.
* Müşteriyi anlamak için önce dinlemeli sonra konuşmalıdır.
* Müşteriye saygıyla, güvenle, adaletle, doğrulukla ve dürüstlükle yaklaşmalıdır.
* Her müşteriye yeterince zaman ayırmalı, bireysel taleplerine duyarlı olmalı, karşılıklı güven ortamı oluşturmalı ve en önemlisi müşteriye hizmet ederken gülümsemelidir. Gülümseme, kaliteli müşteri hizmeti verildiğini garanti etmez, ancak bu tutum hem çalışanların hem de müşterilerin kendini iyi hissetmesini sağlar.
* Şirket içindeki müşteri olarak çalışanlara da ürünlerini ya da hizmetlerini satın alan şirket dışındaki müşterilere gösterilen özenin , saygının ve önemin aynısı gösterilmelidir.
Müşteriye hizmet etmek ve onları memnun etmek için şimdi yapılmakta olan her şey yarın yeterli olmay
Prof. Dr. Serpil Aytaç
isguc.org'un yenibir.com'da yayınlanan diğer yazıları:
Boppie'ler kimdir?
Siz nasıl çalışıyorsunuz
Mezuniyet paniği
Kariyer planlaması ne zaman başlar?
Yaratıcı kişilik ve yönetici
Sizin psikoloğunuz kim?
"Konuşma"dan önce "beden dili" vardı
İşyerinde depresyon
KOBİ sahiplerine açık mektup: Yeni dönemin fırsat ve riskleri
Adil olmadan yönetici olunmaz
İşyerinin ilkokul eğitimi: Oryantasyon
İnsanı unutan insan kaynakları
Altı Sigma ve Toplam Kalite Yönetimi
İş dünyasında anlamı değişen bir kavram: Sadakat
Altın Yakalılar
İnsan hakları ve küreselleşme
Yaşamın büyüsü nasıl bozuldu?
İş yaşamında başarının sırrı: NLP tekniği
Kriz işsizliği ve beyin göçü
On-line eğitim: Merandan, zamandan, emekten tasarruf
Yeni ekonomi sizi de yeniledi mi?
İşin İnsancıllaştırılması