Oluşturulma Tarihi: Ekim 29, 2004 00:00
Türkçe’de çok doğru bir atasözü vardır. Mum Dibine ışık vermez diye. Bilgisayar donanım uzmanı olarak çalışırız ama evimizdeki bilgisayar bozuktur, bilgisayar yazılımcısı olarak çalışırız, virüs kontrolü yapmadığımız için sistemimiz bozulur, elektrik teknisyeniyizdir evimizdeki her türlü elektrikli alette sorun vardır. Son örnek ise bilgisayar dünyasının en iddialı firmalarından HP ve SAP'den geliyor: Olay 23 Eylül 2004 tarihinde San Francisco'da Banc of America güvenlik konferansında açıklanıyor, hem de en iddialı firmaların birinin Başkanı tarafından. Diyor ki HP Başkanı Carly Fiorina “Son çeyreğin sunucu ve storage sipariş fiyaskosu sonunda bitti. SAP geçişini bitirdik. Artık problemleri arkamızda bıraktık.” Olayın detaylı hikayesini http://www.theregister.co.uk/2004/09/24/hp_saphell_over/ den okuyabilirsiniz. Okuduğunuzda göreceksiniz ki imalat sektöründe çok iddialı bir işbirliği açıklayan HP ve SAP bu hizmetlerini müşterilerine pazarlarken kendi içlerinde çok ciddi kayıplara yol açan problemler yaşamışlar. Bu problemler yaz boyunca sürmüş ancak eylül sonunda çözüme kavuşmuş. Tabii Bayan Fiorina ortaklarına karşı olan sorumluluğu gereği şeffaf olarak açıklamasını yapmış hem de yüz milyonlarca dolar gelir kaybetmeyi göze alarak. Burada sizlere bir adet arıza problemini de Türkiye'den örneklemek istiyorum: Ben 15 yıla yakın süredir Türkiye'nin en büyük özel bankalarından birinin müşterisiyim, kurumsal İnternet hizmetlerini ise kurulduğundan bu yana kullanırım. Tarih: 4 Ekim 2004 Pazartesi. Ödemelerimi yapmak üzere kurumsal İnternet şubesine giriyorum ama ‘hesaplarınız tanımsız’ mesajı alıyorum. Hemen yardım masasını arıyorum, telefonda yaklaşık 20 dakika bekliyorum cevap yok. E.posta gönderiyorum (yazımı kaleme aldığım şu anda hala o e.postama cevap gelmemişti), sonunda kurumsal İnternet şubesinde bir ilan görüyorum gözlerime inanamıyorum, ilan şöyle diyor: “Kurumsal İnternet Şubesi Geliştirme çalışmaları sebebi ile geçici bir süre hizmet dışıdır” Konuyu İnternet’te arkadaşlarımla paylaşıyorum, bunlardan birisi, anılan bankanın eski Genel Müdür Yardımcısı ve biraz sonra Teftiş Kurulu Başkanlığı Bilgi Teknolojileri Denetimi Bölüm Başkanı bir beyefendiden e.posta alıyorum. Öğreniyorum ki, bu bir arıza. İnternet’te ilan edildiği gibi ‘geliştirme çalışması’ değil ve diyor ki müfettiş bey “Yaşanması istenmeyen, ancak yine de yaşanan bu tür problemleri, daha güvenli sistemler/uygulamalar yaratmak ve daha duyarlı iletişim mekanizmaları kurmak için fırsata dönüştürmek bankamız kültürünün bir parçasıdır.” Problemsiz bir dünya dileyerek e.postasını bitiriyor. Burada konuşulacak irdelenecek çok fazla şey olabilir ama ben bu konularda fazla bir şey söylemeyeceğim. Sadece düşündüm Carly Fiorina HP-SAP problemi sonrası konuşmasında “Yaşanması istenmeyen, ancak yine de yaşanan bu tür problemleri, daha güvenli sistemler/uygulamalar yaratmak ve daha duyarlı iletişim mekanizmaları kurmak için fırsata dönüştürmek firmalarımız kültürünün bir parçasıdır” dese idi, acaba Borsadaki ortakları, hissedarları nasıl karşılardı? HP'nin müşterileri ne yapardı? Ne düşünürdü? Arızadan dolayı oluşan bir problemi geliştirme çalışması diye İnternet’ten ilan etseydi acaba ne denirdi? Araştırmacılar doğru söylüyor artık müşteri sadakati yok, firmanın hizmet kalitesi ve açıklığı belirleyici.
button