Güncelleme Tarihi:
1983 yılından bu yana düzenlenen ve mücevher sektörünün uluslararası buluşma noktası olarak kabul edilen Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı, 13-17 Eylül tarihlerinde gerçekleşti. Fuarda, Türk mücevher üreticileri, 5’inci kez Mücevher İhracatçıları Birliği’nin milli katılımı ile Türkiye'yi temsil etti.
MÜCEVHER FUARINDAN FOTOĞRAFLAR
2972 PIRLANTA TEK TEK İŞLENDİ
Özel tasarımların da yer aldığı fuarda çıplak gözle görülemeyen 2972 pırlantanın işlendiği küpeler de büyüledi. Çok ince bir işçiliğin çalışıldığı küpe üzerindeki taşlar için büyüteç kullanıldı.
Türk mücevherini uluslararası alanda daha iyi tanıtmak ve sektörün ihracat performansını artırmak amacıyla çalışmalar yürüten Mücevher İhracatçıları Birliği, alanında dünyanın en büyük organizasyonu olan “Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı”na bu yıl 5’inci kez milli katılım organizasyonu düzenledi. Uzakdoğu ve Asya pazarının kalbinin attığı Hong Kong’taki fuara 43 firma ile çıkarma yapan Türkiye, mücevher üretimi ve tasarımı konusundaki iddiasını da ortaya koydu.
Bu yıl 32’incisi düzenlenen Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı’nda 48 ülkeden 3 bin 500’den fazla firma yer alırken, Türkiye en çok dikkat çeken ülke katılımlarından birini gösterdi. Mücevher İhracatçıları Birliği ile fuarda yerini alan
Türk mücevherat sektörünün temsilcileri; 465 metrekarelik alana kurulu Türk pavilyonunda altın ve gümüş takı, montür, pırlanta, elmas, alyans gibi ürünlerini sergileme olanağı buldu.
Son yıllardaki ihracat atağı ile Türkiye’nin yıldızı parlayan sektörlerinden biri konumuna yükselen mücevher sektörü; Avrupa’dan Asya’ya, Amerika’dan Afrika ve Ortadoğu’ya kadar 200’e yakın ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Geçtiğimiz yıl 2 milyar doları aşan ihracatla, Türkiye’nin ihracatını en çok artıran ikinci sektörü olan mücevherde, 2013 yılının sekiz aylık döneminde külçe altın hariç 1 milyar 430 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Sektörün yılsonu hedefi ise 2,5 milyar dolarlık ihracata imza atmak.
Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner; “Her yıl katılımcı ve ziyaretçi sayısını artırarak hızla büyüyen ve dünyanın en büyük mücevher fuarı olan Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı’na bu yıl beşinci kez milli katılım düzenlemenin mutluluğunu yaşıyoruz. Sektörümüz dünyanın dört bir yanına ihracat gerçekleştiriyor. Mücevher üretiminde alt yapımız ve iş gücümüz oldukça yüksek. Geçmişten gelen köklü bir deneyime ve zengin bir kültüre sahibiz. Bu birikimi modern üretim teknolojisi ve tasarım ile birleştiriyoruz. Türk mücevherleri tüm dünyada beğeniliyor, tercih ediliyor. Ülkemizi, eskiden olduğu gibi yeniden dünya mücevher sektörünün kalbi haline getirmek en büyük hedeflerimiz arasında yer alıyor. Asya pazarı da bizim en önemli ve değer verdiğimiz pazarlardan bir tanesi. Avrupa ve ABD’deki durgunluğu Uzakdoğu ve Asya ile aşmayı hedefliyoruz. Türk mücevher ihracatçısının mutlaka bu pazarlara eğilmeleri ve fırsatları değerlendirmeleri gerekiyor. Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı bu açıdan bizim için oldukça iyi bir fırsat diye düşünüyoruz” dedi.
Hong Kong Mücevher ve Değerli Taş Fuarı, 135 bin metrekarelik alanda farklı ürün kategorilerine ayrıldı. Fuarda bitmiş haldeki mücevherler ile elmaslar, kristal taşlar ve inciler ile ambalaj ve gereçleri iki farklı alanda sergilendi. Firmalar bu önemli organizasyonda; altın, pırlanta, mücevherat, kol ve duvar saatleri, değerli taşlar, inci, mücevherat sektörüne ilişkin ekipman ve sandıklar, paketleme teknolojisi ve aksesuarlarını sundu.
Fuarda 16 bin metrekareden fazla sergi alanının yer aldığı bir mücevher çadırı hazırlandı. Ayrıca 400’den fazla mücevher tedarikçisi İsrail Mücevher Enstitüsü ve Antwerp Dünya Mücevher Merkezi çatısı altında bir araya geldi.
Aralarında Türkiye’nin de olduğu Brezilya, Çin, İtalya, Japonya, Kore, Polonya, Singapur, İspanya, Sri Lanka, Tayvan, Tayland, ABD gibi ülkeler fuarın katılımcılarından bazıları.
Hong Kong, “Asya’nın En Büyük Kristal Taş Fuarı” olarak da adlandırılıyor.
2008 yılında 2 bin 630 firmanın katıldığı ve 37 bin 276 kişinin ziyaret ettiği fuarın, 2012 yılındaki katılımcı sayısı 3 bin 526’ya, ziyaretçi sayısı ise 52 bin’e yükseldi. Geçtiğimiz yıl toplam 130 bin metrekarelik bir alanda gerçekleştirilen fuara 48 farklı ülkeden mücevher firması katıldı.