Motosiklet keyfi yeni BMW R 1200 CL

Güncelleme Tarihi:

Motosiklet keyfi yeni BMW R 1200 CL
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 16, 2002 00:00

BMW Motorrad, model gamını geliÅŸtirmek ve ilave potansiyeller yaratmak için 2003 model yılında cruiser ailesinin yeni üyesi R 1200 CL Luxury Cruiser'ı satışa sunacak.BMW Motorrad 1997 yılında, ÅŸirketin tarihindeki ilk cruiser olan R 1200 C modelini piyasaya sunduÄŸunda motosiklet dünyası buna gerçekten ÅŸaşırmıştı. Bu benzersiz motosikleti farklı tasarım konsepti ve eÅŸsiz yatık-ikiz (boxer) güç ünitesi ile tanıtan BMW, kendisi için oldukça yeni bir pazara mükemmel bir giriÅŸ yapmış oldu. Temel model olan R 1200 C Classic, teknik olarak neredeyse aynı fakat tasarım elemanları ve özellikleri ile renkleri açısından oldukça faklı olan Avantgarde ve Independent modelleriyle daha sonra desteklendi. BMW Motorrad, model gamını geliÅŸtirmek ve ilave potansiyeller yaratmak için 2003 model yılında cruiser ailesinin yeni üyesi R 1200 CL Luxury Cruiser'ı  satışa sunacak. R 1200 CL'in dünya lansmanı Eylül ayında INTERMOT Show, Münih'te yapılacak ve 2002 sonbaharında da piyasaya sunulacak. Temel düşünce, touring motosikletlerinin temel niteliklerini bir cruiser üzerine aktarmak ve böylece her iki türün kendine özgü özelliklerini birarada taşıyan bir motosiklet yaratmaktı. Sonuçta ortaya en üst düzeyde ekipman ve konfor sunan eÅŸÅŸiz bir model çıktı; touring için stil sahibi bir cruiser. Yeni model için teknik temel R 1200 C'den saÄŸlandı. Bu modelden yalnızca, motor, arkadan çekiÅŸ sistemi, ön ÅŸasi, benzin deposu ve bazı donanım araçları kullanıldı. Bunların dışında, R 1200 CL tamamiyle farklı bir tasarım; hatta bir çok alanda yepyeni bir ürün.  Gövde ve tasarım: EÅŸÅŸiz görünüm ve entegre çantalar Güçlü görüntü ve lüks karakter, BMW R 1200 CL'nin görünüşünü ve insanlar üzerinde yarattığı etkiyi hemen anlatabilen en iyi sözcükler. R 1200 CL, ön korumasının gidona kadar ve yan korumalarının arkaya benzin deposuna kadar ilerlemesi sayesinde yandan bakıldığında tamamıyla entegre bir korumaya sahip. Böylece sürücüye yolda yüksek standartlarda konfor sunulurken rüzgar ve hava koÅŸullarından da optimum korunma saÄŸlanıyor. Ä°ki adet kısa, iki adet de uzun hüzmeli olmak üzere toplam dört adet far, R 1200 CL'e daha önce hiç bir motosiklette bulunmayan eÅŸÅŸiz, kusursuz bir görünüm ve güçlü bir görsel etki katıyor. DoÄŸal olarak, dört farla yolun aydınlatılması da son derece mükemmel sonuç veriyor. Rüzgarlığın aerodinamik tasarımı oldukça yaratıcı bir özellik; üst tarafı bir dalga gibi kesilip ÅŸekillendirilirken havanın sürücünün yanlarından akmasına ve bu nedenle de optimum güvenlik saÄŸlanmasına olanak veriyor. Aynı zamanda ortada bulunan "dip", kirli veya yaÄŸmurlu havalarda bile mükemmel görüntü saÄŸlıyor. Ön tekerlek üzerindeki çamurluk motosikletin görüntüsüne güç katıyor. Aynı zamanda, su sıçramalarına karşı koruma saÄŸlarken, kalın ön lastikle beraber ön tarafın güçlülüğünü vurguluyor, zarif ve rahat bir bir görüntü çiziyor. DiÄŸer modellere oranla daha düz olan Telelever, motosikletin cruiser görünümüne ayrıca dikkat çekiyor. Arka bölüm, sıkıca yerleÅŸtirilmiÅŸ entegre sert çantalar ve aynı zamanda yolcu için ekstra tutamak saÄŸlayan ve istendiÄŸinde çıkartılabilen arka çanta ile öne çıkıyor. Yan ve arkadaki çantalar gövde renginde boyanarak motosikletle uyum saÄŸlıyor. GeniÅŸ ve konforlu sürücü ve yolcu selelerinin farklı seviyelerde oluÅŸturulması ve arkadaki karakteristik destek bu motosikletin diÄŸer dikkat çekici noktalarından. Seçkin renkler, geliÅŸtirilmiÅŸ yüzeyler ve zarif materyallerle garantilenen lüks R 1200 CL üç farklı seçkin renkle piyasaya sunuluyor: Metalik Ä°nci Gümüşü, Metalik Capri Mavisi (ikisinde de seleler siyah) ve Metalik Mojave Kahverengisi (kahverengi veya opsiyonel olarak siyah seleli). Bu renklerin zerafeti, materyellerin dikkatli seçimi ve bütün yüzey ve parçaların kusursuzluÄŸuyla artırılmış. ÖrneÄŸin, bagaj kısmı beyaz aliminyumdan, gidon krom kaplamadan ve üst gösterge paneli de beyaz aliminyumdan yapılmış. Ön koruma içten tamamen kaplanmış ve yandaki dizlikler seleler ile aynı materyellerden yapılmış. Bütün bunlar, motosikletin kusursuzluk ve lüks iddiasının altını çiziyor. Yürüyen aksam ÅŸimdi yeni, daha sessiz altı-ileri ÅŸanzıman sunuyor, yatık-ikiz güç ünitesi deÄŸiÅŸmeden kalıyor1.170 cc yatık-ikiz güç ünitesi R 1200 C'den hiç bir deÄŸiÅŸiklik yapılmadan alınırken, performans datası da deÄŸiÅŸmeden kalıyor: 45 kW (61 bg) maksimum güç ve 3.000 dev/dak'da 98 Nm (72 lb-ft) maksimum tork. R 1200 CL'deki ÅŸanzıman yeni; diÄŸer yatık-ikiz modellerinkilerden geliÅŸtirilen ÅŸanzıman, altı ileri vitesli ve en baÅŸtan her detayı yeniden güncelleÅŸtirilmiÅŸ. Sistemdeki yenilik sayesinde vitesler daha yumuÅŸak geçiriliyor ve vitesten kaynaklanan seste gözle görülür bir azalma saÄŸlanıyor. Ekstra uzun oranlı altıncı overdrive vitesi, uzun mesafelerde alçak devirli sürüş keyfi saÄŸlarken, aynı zamanda benzin tüketimini ve ses düzeyini azaltıyor. R 1200 CL'de sürücüye ayağıyla da vites deÄŸiÅŸtirme olanağı sunuluyor. Åžanzıman konforu, az ses düzeyi, alçak motor hızı ve yeterli güç lüks cruiser'ın lüks stilini kusursuz olarak yansıtıyor. 1997 yılından bu yana BMW'nin ürettiÄŸi her motosiklette olduÄŸu gibi, tam kontrollü üç-yönlü katalitik konvertör ile en geliÅŸmiÅŸ emisyon yönetimi standart olarak sunuluyor.  Daha fazla konfor - yeni Telelever ve yola baÄŸlı sönümleme efektli arka helezon yaylar Ön amortisörler, yola belirli bir açıyla ve tipik cruiser stilinde uzanıyor. Pazarda kesinlikle eÅŸÅŸiz olan BMW Telelever, R 1200 CL'de bu ÅŸekli oluÅŸturmak için baÅŸtan aÅŸağı tamamen yeniden düzenlendi. Amotisörler artık "güçlü" 150 mm ön lastikler için daha da ayrı durumda. Arka süspansiyon,  yola baÄŸlı sönümleme efektli arka helezon yaylar sayesinde sürüş esnasında mükemmel bir konfor sunuyor. Toplamda yaylanma mesafesi diÄŸer modellerdeki 120 mm ya da 4.72"e göre 20 mm ya da 0.79" daha artırıldı. Yüke göre ayarlanabilen helezonlar hidrolik olarak ayarlanılıyor ve bu ayarlara kolaylıkla ulaşılabiliyor. Arka salıncak optimize edildi, yeni arka ÅŸasiBMW Monolever'ı oluÅŸturan arka salıncak ve arka aks kovanı güçlendirildi ve daha geniÅŸ arka frenler için modifiye edildi. Yan bölüm, çanta destekleri, bagaj bölümü ve yeni seleleri içine alan arka ÅŸasi modifiye edilerek yepyeni hale getirildi. Aluminyumdan yapılan ön ÅŸasi, sadece ufak deÄŸiÅŸiklikler yapılarak R 1200 C'den alınmış. Aluminyum jantlar, seleler, yan bölüm ve gidon - hepsi yeniBir motosikletin görüntüsü daha çok jantlarına baÄŸlıdır. Ä°ÅŸte bu yüzden R 1200 CL 16 inç (ön) ve 15 inç (arka) boyutlarında, yeni tasarlanmış, avantgarde aluminyum jantlar ile geliyor. Buna ek olarak ön ve arkada extra geniÅŸ lastikler kullanıldı: 150/80 ön, 70/80 arka. Sürücü ve yolcu seleleri farklı ihtiyaçları karşılayabilmek için birbirinden ayrı. GeniÅŸ konforlu sürücü selesi kalça desteÄŸiyle kusursuz bir oturma pozisyonu sunuyor.  Sele yüksekliÄŸi 745 mm ya da 29.3". DiÄŸer yandan, yolcu selesi de optimum konfor için tasarlanmış ve sürücü selesinin biraz daha üst kısmında yer alıyor. Bu da yolcuya, sürücünün omzunun üzerinden daha iyi bir görüş açısı ve manzarayı seyretme imkanı sunuyor. Cruiser'ın kendine özgü, cömert yan bölümler sürücünün oturuÅŸ pozisyon rahatlığına yardımcı oluyor. K 1200 LT'den alınan yolcu ayak koyma bölümleri mükemmel bir destek sunarak diz açısıyla yolcuya rahat bir oturma pozisyonu sunuyor. GeniÅŸ, krom kaplama gidonlar, yüksekliÄŸi ve açısıyla, tipik cruiser hissini ve uzun mesafeli yolculuklarda bile en ufak bir sapmayla ya da hoÅŸ olmayan bir durumla karşılaşılmamasını saÄŸlamak için tasarlandı. BMW kontrol mantığı ile kanıtlanan elcik ve diÄŸer kumandalar, diÄŸer modellerden hiç bir deÄŸiÅŸiklik yapılmadan alındı. Yol boyunca yüksek teknolojili frenler: BMW EVO freni ve opsiyonel entegre ABS freniBMW, geleneksel olarak önceliÄŸi sürüş güvenliÄŸe vermiÅŸtir. Ä°ÅŸte bu yüzden R 1200 CL'de, diÄŸer BMW motosikletleri gibi, daha iyi fren gücünü garantileyen onaylanmış EVO ön frenlerini kullanılıyor. Bir seçenek olarak, R 1200 CL BMW'nin, motosikletin karakteri ile tam olarak bütünleÅŸmiÅŸ, eÅŸÅŸiz entegre ABS sistemiyle de sunuluyor. Sürücü ister el frenini isterse ayak frenini kullansın fren gücü her iki tekerlekte de muntazam ve sürekli olarak iÅŸlevini görüyor. Ön tekerlekte bulunan 305 mm ya da 12.00" çaplı çift-disk frenler gerekli durma gücünü saÄŸlarken, K 1200 LT'deki 285 ya da 11.22"lik tek-disk fren sistemi ile arkada bir takım oluÅŸturuyor. GeliÅŸmiÅŸ elektronik: Dört far, az bakım gerektiren akü ve elektronik hız göstergesiki kısa ve iki uzun hüzmeli olmak üzere toplam dört adet far R 1200 CL'nin önden görünüşüne eÅŸÅŸizlik katıyor. Farların yatay olarak düzenlemesi - yanyana olan kısa farlar, üstüste ve kısa farların arasında olan uzun farlar - gündüz ve gece sürüşlerinde mükemmel bir aydınlatma saÄŸlıyor. Yeni bir özellik olan az bakım gerektiren akü, sıvı akü doldurumu gerektirmeyen bir jel akü. Standart olarak sunulan ikinci güç soketi ve enstrümanlar da yeni. Devir ve hız göstergesi elektronik ve her iki enstrümanın yüzleri ve analog saat yeni tasarımlar.Ä°lave güvenlik, konfor ve bireysel lüks için bir dizi özel ekipmanR 1200 CL'de bir çok özel ekipman bulunuyor: BMW'nin entegre ABS fren sistemi, cruise control, ısıtmalı elcikler, sele ısıtmasından, kiÅŸiselleÅŸtirme saÄŸlayan "soft touch" seleler, krom kaplama ve uzaktan kumandalı CD'li radyolarına kadar. Bütün bunların yanısıra alçak rüzgarlık, hırsız alarm sistemi ve metalik Mojave Kahverengi ile kahverengi yerine siyah seleler de birer seçenek olarak bulunuyor. Daha ileriki zamanlarda da kiÅŸiselleÅŸtirme imkanı veren aksesuarlarBMW motosiklet bayileri, sonradan taktırılabilecek bir dizi aksesuar ile de ileri kiÅŸiselleÅŸtirme imkanı saÄŸlıyor. Bu aksesuarlar arasında; yolcu sırt dayanağı, motor korumaları, arka koruma tutamakları, çantalardaki iç bölmeler, bardak tutucular, on-board iletiÅŸim (V.O.I.C.E) ve CB radyo anteni bulunuyor.   Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!