Mortgage krizi ve Kuzey Irak etkilemez, Alman turist artar

Güncelleme Tarihi:

Mortgage krizi ve Kuzey Irak etkilemez, Alman turist artar
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2007 00:00

Geçen yıl Türkiye’de tatilini geçiren dört milyona yakın Alman turist sayısının, gelecek sezon artması bekleniyor.

Almanya’da iki gün içinde 2008 yılı yaz sezonu için rezervasyonların başlayacağı bilgisini veren Alman seyahat acentesi TUI’nin Başkanı Michael Frenzel, Mortgage ya da Kuzey Irak krizinin Alman turistlerin rezervasyonlarını etkilemesi yönünde bir sinyal bulunmadığının altını çizdi.

GELECEK yıl yaz sezonuna yönelik iki gün içinde rezervasyonların başlayacağı Almanya’da, Türkiye’ye gelen turist sayısının bu yıl, geçen yıla göre artacağı tahmin ediliyor. 2007 Ocak-Ekim ayında Türkiye’ye gelen 21 milyon turistin 4 milyona yakınını Almanlar oluşturdu. Yıllardır Almanlar Türkiye’yi tatil için tercih eden ülkelerin başında yer almalarına karşın, geçen yıl 2 milyon 353 binle Ruslar Almanlara yaklaştı. ABD’de başlayıp Avrupa’ya yayılan mortgage krizi ve Kuzey Irak’a olası operasyonun da Alman turisti etkilemeyeceği belirtiliyor.

GELEN ALMAN SAYISI ARTAR: Alman Seyahat Acenteleri Birliği’nin (DRV) Antalya Xanadu Otel’de düzenlenen yıllık toplantısına katılmak için Türkiye’ye gelen TUI’nin Yönetim Kurulu Başkanı Michael Frenzel, oran verememekle beraber Türkiye’ye gelen Alman turist sayısının 2008’de artacağını söyledi. Türkiye’yi ümit verici pazar olarak değerlendiren Frenzel, Mortgage ya da Kuzey Irak krizinin Alman turistelerin rezervasyonlarını etkilemesi yönünden bir sinyal bulunmadığının altını çizdi.

REZERVASYONLARI ETKİLEMEZ: Michael Frenzel, "Negatif etki görmüyoruz. Alman misafirler sorun olan bölgeye değil, Antalya’ya bakıyor. Ülkeyi ve misafirperverliği çok seviyorlar. Burada güvende hissediyorlar. Operasyonun Alman ve diğer misafirler üzerinde etkisi olacağını düşünmüyorum" dedi. Golf ve spor gibi farklı etkinliklerle Antalya’da sezonun uzamasının, gelen Alman turist sayısını artırdığını da vurgulayan Frenzel, güneş ve plaj yanında ek aktivitelerin ve farklı tekliflerin de sunulması gerektiğini, bunların sezonu uzatacağını kaydetti. 2007’de Türkiye’de iyi bir yıl geçirdiklerini ve 2 milyon Alman turist getirdiklerini belirten Frenzel, Türkiye ve Antalya bölgesinin çok hızlı geliştiğini, gelecek yıllarda daha fazla büyüme beklediklerini kaydetti.

OTEL YATIRIMINA DEVAM: Türkiye’ye, geçen yıl iki milyon turist getiren Alman seyahat acentesi TUI, Türkiye’deki otel yatırımlarına devam edeceği sinyalini verdi. Otelcilik bölümü de bulunan seyahat acentası, yerel ortak ve doğru proje bulması durumunda Antalya’da ve bölgede Robinson Club ve Magic Life kurabileceğini açıkladı. TUI Başkanı Michael Frenzel, Robinson Club ve Magic Life’ın Türkiye’de çok başarılı olduğunu belirterek, "Daha fazla fırsat olursa, bölgeye yatırım yapmaya devam edeceğiz" dedi. Seyahat acenteliği dışında güçlü otelcilik bölümü bulunan TUI’nin dünyada 280 oteli var. Antalya ve Akdeniz Bölgesi’nde yeni yatırımlar için stratejik fırsatlar olduğunu kaydeden Frenzel, bölgedeki kapasitelerini artırmak istediklerini, bunun için de uygun yerel ortaklar aradıklarını vurguladı.

EGE’YEDEBAKIYORUZ: MICHAEL Frenzel, yatırım için başta Ege olmak üzere Türkiye’nin diğer bölgelerine de baktıklarını açıklayarak, stratejilerine uygun yerel partnerler bulmaları durumunda bunları uygulamaya koyacaklarını aktardı. Frenzel, "Kesin bir bütçe belirlemedik. Grup olarak her yıl otel yatırımlarına birkaç milyon Euro harcıyoruz. Konu proje ve partnerler bulmakla ilgili. Ama Türkiye bizim için daha ileri yatırımlar için stratejik bir ülke konumunda. Turizm açısından beklenen bir büyüme var" diye konuştu.

’Her şey dahil’i turistler istiyor, bundan kaçamazsınız

TÜRKİYE’nin turizmde büyümesinin nedenlerinden biri olarak ’Her şey dahil’i gören TUI Başkanı Michael Frenzel, bu sistemle ilgili şu görüşleri dile getirdi: "Bu sistem, Türkiye’de çok popüler. Her bölgede farklı uygulanıyor. Yeni yapılar var ama çevresinde restoran ve gidilecek yer yok. Akdeniz Bölgesi’nde bu sistem uzun zamandır tartışılıyor. Ama günün sonunda müşteri bunu istiyor. Özellikle Türkiye ve diğer bölgelerde olması gerekir. Her şey dahil, Türkiye’nin turizmde hızlı büyümesinin nedenlerinden biri. Gelen misafir istiyor, bundan kaçamazsınız. Özellikle aileler bunu seviyor."

Alman turizmciler Belek’te buluştu

ALMAN Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Birliği’nin(DRV), 57. Yıllık Genel Kurulu, 15-18 Kasım tarihlerinde Belek Xanadu Resort Otel’de yapıldı. Kongreye Alman Tur Operatörleri ve Seyahat Acentaları Birliği üyesi yaklaşık 800 temsilci ve 100 Alman basın mensubu katıldı. DRV Yıllık Kongresi, her yıl Türkiye’ye seyahat eden dört milyon ziyaretçi ile Türkiye turizmi açısından en önemli pazarlardan birini oluşturan Alman turizm pazarına yön veren ve doğrudan planlama ve pazarlamayı gerçekleştiren temsilcileri ağırladı.

Yeni projelerde taleple arz dengesi korunmalı

TÜRK yetkililerin Antalya’da çok fazla otel olması nedeniyle yeni yatırımı tavsiye etmediklerinin hatırlatılması üzerine de Michael Frenzel, "Antalya’da yeni kapasite oluşturuldu. Yeni kapasite, pazarı zorlamadan geliştirilmeli. Biz kapasitemizin üzerinde büyümüyoruz. Genelde limitleri aşmak doğru hareket değil. Yoksa destinasyon bundan etkilenir, fiyatlar ve kalite de düşer. Taleple, arz arasında denge olmalı. Yapım aşamasında olan pek çok proje var. Doğru olan, bir sonraki projelere adım adım geçmek" değerlendirmesini yaptı.

Diğer turizm ülkelerine göre ek büyüme potansiyeliniz var

TÜRKİYE’de otel arzının talepten fazla bulunmasını bölgesel bir sorun olarak değerlendiren TUI Başkanı Michael Frenzel, Türkiye’nin İspanya’yla karşılaştırıldığında sadece bir ada olan Mallorca’nın bile daha fazla misafir çektiğini, Türkiye’nin toplamda daha fazla potansiyelinin bulunduğunu aktardı. Frenzel, "Türkiye, uzun vadede ekstra büyüyebilir, büyümesine limit konulmaması gerekir. Ama sadece beş yıldız üzerine yoğunlamamak gerekiyor" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!