Güncelleme Tarihi:
Hal böyle olunca gelişen pazarlama stratejileriyle birlikte sadece yazdıklarıyla değil, sosyal düşünceleri, duruş ve davranışlarıyla da bilinirliğini arttıran yazarlar, kitaplarının satışlarına büyük katkı sağlamaya başladı. Bunu en iyi yapan isimler derseniz; Orhan Pamuk, Murathan Mungan, Elif Şafak, Yılmaz Özdil akla ilk gelenler …
BİR NUMARAYA YERLEŞTİ
Yazar, şimdilerde yeni kitabı Şemspare ile yeniden gündemde. Raflarda haftasını doldurmayan kitap bir anda en çok satanlar listesinde bir numaraya yerleşti bile.
Elif Şafak, her yeni kitabının tanıtım döneminde kendi fotoğraflarını kullanmaktan çekinmeyen yazarlardan. Okuyucusuyla arasında kurduğu bağı sadece kelimelerle değil, görsel olarak da kuran yazar, ‘Aşk’la başlayan bağı Şemspare’ye kadar hiç bozmadı. O sadece kitapları ve düşünceleriyle değil, tanıtımlarında kendi fotoğraflarını kullanmaya başlamasıyla yeni bir pazarlama stratejisi oluşturdu. Kabul etmek gerek ki objektiflere de çok yakıştı.
ARAMIZDAN BİRİ OLDU
Onu Nişantaşı’nın bir ara sokağında ya da arabanızla geçerken bir billboardda elinde pembe renkli ‘Aşk’ına sarılmış siyah beyaz afişlerini görmeye başladık ilk. Aramızdan biri, mahallemizin bir üyesi olmuştu. Daha sonra Firarperest kitabının kapağında ilk kez kendi fotoğrafını kullanan yazar, İskender romanıyla fotoğraf ve kitap kapağı olayına yepyeni bir boyut getirdi.
İskender’le yakışıklı bir erkek oluvermişti, Elif Şafak... Takım elbisesi, saçları, maskülen duruşu ve bakışlarıyla 70’lerden fırlamış gibiydi. Bu promosyon çeşidini çok yanlış ve abartı bulanlar da oldu. Yazarın İskender karakteri olarak kapakta yer alması, kahramanın kılığına girmesinin, okurun hayal dünyasına müdahale olduğunu savunanlar çıktı.
ŞEMSPARE’DE ‘MOR’ ETKİSİ
Peki, bu sefer de İskender kadar ses getiren bir promosyon şekli uygulanmış mıydı? Hayır. Ama Şemspare’nin kapak fotoğrafında yer alan şemsiyelerinden ‘mor’ olanın altında bir Şafak fotoğrafı romanın hem arka kapak hem de tanıtım karelerinden biri oldu.
Ruhsal dünyanın rengi olduğuna inanılan morun, asilliği, dengeyi, kendine güveni, sakinleştirici ve dinlendirici duyguları pekiştirme etkisi olduğu söylenir. Gerçekten de Elif Şafak’a baktığınızda bu duyguların hemen hepsini taşıdığı çok net hissediliyor. Şemspare’yi de aynı dinginlikte okuyacağınıza eminim. Şafak'ın kadın, yolculuk, edebiyat ve güncel konular üzerine yazılarının bir derlemesi olan kitap Firarperest'in devamı niteliğinde.
Elif Şafak artık ‘o ne yazsa okurum’ kitlesine sahip bir yazar. İtiraf etmeliyim ki artık yazarın her ‘yeni kitabı yolda’ söylentileri çıktığında hem kitabını hem de fotoğraflarını merakla bekliyor olduk.
doner@hurriyet.com.tr
https://twitter.com/deniz_oner