'Mor' şemsiyeli kadın Elif Şafak

Güncelleme Tarihi:

Mor şemsiyeli kadın Elif Şafak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 29, 2012 16:51

Eskiden kitap yazarları görünmez kahramanlarımızken artık pek çoğunun şekli şemalini bilir olduk. Dergi kapaklarında, televizyon reklamlarında hatta billboardlarda yazarlar bizleri selamlar oldu.

Haberin Devamı

Hal böyle olunca gelişen pazarlama stratejileriyle birlikte sadece yazdıklarıyla değil, sosyal düşünceleri, duruş ve davranışlarıyla da bilinirliğini arttıran yazarlar, kitaplarının satışlarına büyük katkı sağlamaya başladı. Bunu en iyi yapan isimler derseniz; Orhan Pamuk, Murathan Mungan, Elif Şafak, Yılmaz Özdil akla ilk gelenler …

BİR NUMARAYA YERLEŞTİ

Yazar, şimdilerde yeni kitabı Şemspare ile yeniden gündemde. Raflarda haftasını doldurmayan kitap bir anda en çok satanlar listesinde bir numaraya yerleşti bile.

Elif Şafak, her yeni kitabının tanıtım döneminde kendi fotoğraflarını kullanmaktan çekinmeyen yazarlardan. Okuyucusuyla arasında kurduğu bağı sadece kelimelerle değil, görsel olarak da kuran yazar, ‘Aşk’la başlayan bağı Şemspare’ye kadar hiç bozmadı. O sadece kitapları ve düşünceleriyle değil, tanıtımlarında kendi fotoğraflarını kullanmaya başlamasıyla yeni bir pazarlama stratejisi oluşturdu. Kabul etmek gerek ki objektiflere de çok yakıştı.

/images/100/0x0/55eb302ef018fbb8f8b10e0d


FOTOĞRAFLARLA ELİF ŞAFAK

Haberin Devamı

ARAMIZDAN BİRİ OLDU

Onu Nişantaşı’nın bir ara sokağında ya da arabanızla geçerken bir billboardda elinde pembe renkli ‘Aşk’ına sarılmış siyah beyaz afişlerini görmeye başladık ilk. Aramızdan biri, mahallemizin bir üyesi olmuştu. Daha sonra Firarperest kitabının kapağında ilk kez kendi fotoğrafını kullanan yazar, İskender romanıyla fotoğraf ve kitap kapağı olayına yepyeni bir boyut getirdi.

İskender’le yakışıklı bir erkek oluvermişti, Elif Şafak... Takım elbisesi, saçları, maskülen duruşu ve bakışlarıyla 70’lerden fırlamış gibiydi. Bu promosyon çeşidini çok yanlış ve abartı bulanlar da oldu. Yazarın İskender karakteri olarak kapakta yer alması, kahramanın kılığına girmesinin, okurun hayal dünyasına müdahale olduğunu savunanlar çıktı.

ŞEMSPARE’DE ‘MOR’ ETKİSİ

Peki, bu sefer de İskender kadar ses getiren bir promosyon şekli uygulanmış mıydı? Hayır. Ama Şemspare’nin kapak fotoğrafında yer alan şemsiyelerinden ‘mor’ olanın altında bir Şafak fotoğrafı romanın hem arka kapak hem de tanıtım karelerinden biri oldu.

Haberin Devamı

Ruhsal dünyanın rengi olduğuna inanılan morun, asilliği, dengeyi, kendine güveni, sakinleştirici ve dinlendirici duyguları pekiştirme etkisi olduğu söylenir. Gerçekten de Elif Şafak’a baktığınızda bu duyguların hemen hepsini taşıdığı çok net hissediliyor. Şemspare’yi de aynı dinginlikte okuyacağınıza eminim. Şafak'ın kadın, yolculuk, edebiyat ve güncel konular üzerine yazılarının bir derlemesi olan kitap Firarperest'in devamı niteliğinde.

Elif Şafak artık ‘o ne yazsa okurum’ kitlesine sahip bir yazar. İtiraf etmeliyim ki artık yazarın her ‘yeni kitabı yolda’ söylentileri çıktığında hem kitabını hem de fotoğraflarını merakla bekliyor olduk.

doner@hurriyet.com.tr

https://twitter.com/deniz_oner

 

 

 

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!