‘Mor Ä°nek’ olamayan sonunda ölüme gider

Güncelleme Tarihi:

‘Mor İnek’ olamayan sonunda ölüme gider
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2003 00:00

Ãœnlü pazarlama düşünürü Steve Rivkin, ‘FarklılaÅŸ ya da öl’ baÅŸlıklı sunumunda, ÅŸirketlere kendilerini rakiplerinden farklı kılanı ortaya koymalarını önerdi, ‘‘İnek olacaksanız bari mor inek olun, farklılaşın’’ dedi. Sevgin, farklılaÅŸamayanın baÅŸarılı olamayacağını vurguladı.Dünyanın önemli ÅŸirketlerine farklılaÅŸma konularında danışmanlık yapan ABD'nin önde gelen pazarlama düşünürlerinden Steve Rivkin, ‘‘İnek olacaksanız bari mor inek olun’’ diyerek, ‘‘mor inek’’ olmanın püf noktalarını anlattı.Fikir babasının pazarlama dünyasının ünlü isimlerinden Seth Godin'in olduÄŸu ‘‘mor inek’’ felsefesinin ele alındığı ve Hürriyet'in de sponsorları arasında bulunduÄŸu Mor Ä°nek FarklılaÅŸma Konferansı ve Fuarı'na katılan Steve Rivkin, ‘‘FarklılaÅŸ ya da öl’’ baÅŸlıklı bir sunum yaptı. Ä°nsanların fikrini deÄŸiÅŸtirmenin kolay olmadığını kabul ederek, ‘‘FarklılaÅŸmak için sizi rakiplerinizden daha özel kılan nedir’’ sorusuna yanıt aranmasını söyleyen Rivkin, farklılaÅŸma için müşterilere benzersiz satış önerisi getirmenin önemine dikkat çekti. Rivkin, farklılaÅŸmayı Coca Cola'nın ‘‘Hayatın Tadı’’, Nokia'nın ‘‘Connecting People’’ gibi sloganlarıyla örnekledi. ‘‘En iyi stratejik plan, iyi bir taktikle uygulanmazsa faydasızdır. Bu, iÅŸ hayatında ve pazarlamada da böyledir. Kendinizi farklı kılacak planlar hazırladıktan sonra mutlaka bunu nasıl uygulamalıyım demeniz gerekir’’diyen Rivkin, ÅŸirketlerin markaları için de ‘‘Beni kim tercih ediyor’’ sorusunu sorması gerektiÄŸini ve baÅŸkalarının gözüyle nasıl deÄŸerlendirildiÄŸini tespit etmelerini istedi.MESAJINIZ NEDÄ°RFarklılaÅŸmanın aÅŸamalarını anlatırken, ‘‘Mesajınız nedir? Güzel fikirlerin, cıngılların ötesinde sizi farklı kılan nedir’’ diye soran Rivkin, farklılaÅŸmanın içerik, farklılığı ortaya koyan fikir, inandırıcılık ve farklılığı anlatabilme aÅŸamalarını kapsadığını vurguladı. Farkılığı yaratacak diÄŸer unsurun da isim olduÄŸunu söyleyen Rivkin, ‘‘İyi bir isim kısa ve öz, baÅŸka ürünlerle karıştırılmayan, gerçekleri yansıtan, iletiÅŸim süreci baÅŸlatan, anlaşılması kolay, hem göze hem kulaÄŸa hitap eden özellikler taşımalı’’ diyen Rivkin, Rivkin, bir katılımcının ‘‘Bizim ÅŸirketlerimizi mor inek yapmak istiyorsunuz. Ä°nek pek akıllı bir hayvan olarak bilinmez. Mor Ä°nek ismi sizce uygun mu’’ sorusuna ise ÅŸu yanıtı verdi: ‘‘Aslında bunu bu fikrin yaratıcısına sormanız gerekir, ama eÄŸer inek olacaksanız hiç deÄŸilse mor bir inek olmayı tercih etmez misiniz? Ben ederim. Mor Aslan denilseydi çok geleneksel ama Mor Ä°nek ÅŸaşırtıcı, insanları provake eden bir ÅŸey ve insanları provake ederek dikkat çekersiniz.’’‘Mor Ä°neÄŸin Akıllısı’ adlı kitabının yazarı Prof. Dr. Arman Kırım ise sunumunda , ‘‘gizli aktifler’’ dediÄŸi gayrinakdi deÄŸerler yaratmanın önemini anlattı. Kırım, baÅŸka ÅŸirketler tarafından kaskanılacak deÄŸerler yaratılarak, yan iÅŸlerden de para kazanılabileceÄŸini anlattı. Sözlüğe bakın kadının suratına ‘pislik’ sürmeyinBir ürüne isim koyarken iyi araÅŸtırılması gerektiÄŸini de vurgulayan Steve Rivkin, bunu ÅŸu örneklerle anlattı:REEBOOK, piyasaya kadınlara yönelik ‘‘İncubus’’ isimli bir ayakkabı çıkarmıştı, tepki çekti. Çünkü Ä°ncubus mitolojide geceleri uyuyan kadınlarla cinsel iliÅŸkiye giren kötü ruh. Hukuki araÅŸtırma yapmışlar ama sözlüğe bakmamışlar. Firma bu ürünü geri çekmek zorunda kaldı.ESTEE Lauder, Country Mist (Kırsal nem) adlı bir fondoten üretti, dünya pazarlarında baÅŸarılı da oldu ama Almanca’da ‘‘Mist’’ kelimesi ‘‘çöplük, pislik’’ anlamına geliyordu. Hangi kadın yüzüne ‘‘kırsal pislik’’ sürmek ister ki? Åžirket Almanya pazarında bu ürünün ismini Country Moist (Kırsal nem) olarak deÄŸiÅŸtirdi.MITSIBUSHI GüneydoÄŸu Asya'da Pojero markalı jipi çok komik bulunuyordu. Buradaki 100 bin iÅŸadamı Ä°spanyolca konuÅŸur ve Ä°spanyolca'da Pajero kelimesi mastürbasyon yapan kiÅŸi demek.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!