Moda artık öyle kuÅŸlardan, böceklerden ilham alarak yürüyen bir dünya deÄŸil

Güncelleme Tarihi:

Moda artık öyle kuşlardan, böceklerden ilham alarak yürüyen bir dünya değil
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2003 00:00

Dünyaca ünlü birçok markada olduÄŸu gibi Türk halkı ilk olarak Kenzo'nun parfümlerini tanıdı. 90'ların ortalarında NiÅŸantaşı Abdi Ä°pekçi Caddesi'nde açılan ilk Kenzo maÄŸazası bize Kenzo'nun aslında ünlü bir moda markası olduÄŸunu öğretti. Kenzo'ya ismini veren Kenzo Tekada, Japonya'nın yetiÅŸtirdiÄŸi en ünlü moda tasarımcılarından biriydi. Kenzo maÄŸazası ekonomik kriz nedeniyle 1999'da kapandı. Aynı yıl Kenzo Tekada emekli oldu. Çünkü 1993'te markasını sattığı LVMH Grubu'yla anlaÅŸamamıştı. LVMH Grubu Türkiye'de ikinci defa ÅŸansını denemeye karar verdi. Bundan böyle Kenzo koleksiyonu NiÅŸantaşı Akkavak Sokak'taki Burberry maÄŸazasında satılacak. Hafta içinde Kenzo'nun 2003-2004 Sonbahar-Kış koleksiyonunun defilesi için Türkiye'ye gelen Kenzo Stratejik Planlama Müdürü Laura Castellione ile defile öncesinde röportaj yaptık. Laura Castellione, moda sektöründe trilyonların döndüğünü, bu sektörün öyle rahat, sadece yaratıcılığa dayalı bir dünya olmadığını anlattı.n Kenzo bir Japon modacıydı. Oryantalist çizgilere çok önem veriyordu. Moda dünyasına adım attığı ilk yıllarda herkes onu modernize ettiÄŸi kimonolarla tanıdı. 4 yıldır Kenzo markası, yaratıcısı Kenzo Tekada olmadan ilerliyor. Sizce Kenzo hálá bir Japon markası mı? -Biz de son birkaç yıldır ÅŸirkette bunu tartışıyoruz. Åžu an söyleyeceklerim bütün stratejik müdürlerin ortak kararıdır. Biz Kenzo'nun bıraktığı mirasa her zaman sahip çıktık. Åžu anda Kenzo'nun getirdiÄŸi ilham yok ama onun yaymaya çalıştığı felsefeyi biz çok iyi biliyoruz. Kenzo'nun tüm dünyaya yaymak istediÄŸi iki mesaj vardı. Biri doÄŸanın korunması diÄŸeri barışın yaygınlaÅŸması. Biz bu mesajları modern bir ÅŸekilde yorumlayarak kullanıyoruz. n Kenzo Formula-1 için forma da üretiyor, parfüm de, ayakkabı da... Kenzo'nun stilini tanımlar mısınız? -Kenzo için kültürlerin ve stillerin harmanlandığı marka diyebiliriz. Tabiat, renkler, baskılar ve kumaÅŸlar, kültürel farklılıklar göz önünde bulundurularak karıştırılıyor. Kenzo batı ile doÄŸuyu birleÅŸtiren bir modacıydı. Biz de bu karışıma önem veriyoruz. Kenzo marka kıyafetlerde ÅŸu anda 6 deÄŸiÅŸik line var. Önümüzdeki sezondan itibaren bu line sayısını ikiye düşüreceÄŸiz. Kenzo Genel ve Kenzo Jeans. Kenzo Genel, erkek ve kadın için klasik kıyafetleri kapsayacak, Jeans'de ise yine erkek ve kadın spor kıyafetleri olacak. n LVMH moda devi, bir baÅŸka deyiÅŸle tekel. Moda sektöründeki tekelleÅŸme eÄŸilimine nasıl bakıyorsunuz? -LVMH ÅŸu anda gerçekten dev. Ben bu sorunuza nasıl bir cevap verirsem vereyim politik olarak pek doÄŸru olmayacak! n LVMH ÅŸemsiyesi altındaki markalardan biri olmanın Kenzo'ya faydaları ve zararları nelerdir?-Moda dünyası artık ciddi bir iÅŸ. Dışarıdan görüldüğü gibi rahat, yaratıcılığa önem veren, kuÅŸlardan, böceklerden ilham alınarak yürütülen bir dünya deÄŸil. Özellikle Fransa'da çok katı kurallara baÄŸlı, disiplinli bir hale geldi. Bu sektörde artık trilyonlar dönüyor. Dolayısıyla böyle bir ortamda LVMH'ın içinde olmak bize dezavantajdan çok avantaj getiriyor. Çünkü LVMH'ın bütün markaları için ortak çalışma kuralları var. Bazı prosedürler hepimiz için aynı. Bunlar çalışmayı kolaylaÅŸtırıcı ÅŸeyler ve bizi güçlü kılıyor. DiÄŸer taraftan LVMH markaların kendi kimliklerinin yaÅŸaması için elinden geleni yapıyor. Bu grubun ÅŸemsiyesi altında yer alan bir Dior, bir Lacroix ya da bir Louis Vuitton'a baktığınız zaman hepsi kendi çizgisini devam ettiriyor. n Moda endüstrisi büyüdükçe yaratıcılığa verilen deÄŸer azalıyor mu? Mesela biz Kenzo'yu kim tasarlıyor bilmiyoruz. -Ben o kadar kötümser bakmamaya çalışıyorum. LVMH gibi büyük bir grubun bir üyesi olmak, devleÅŸen moda endüstrisinde hayatta kalmak için bir avantaj. Hem LVMH markaları satın aldıktan sonra, baÅŸlarına önemli tasarımcılar getiriyor ve onlara hareket serbestliÄŸi tanıyor. n LVMH bünyesinde bulundurduÄŸu markalar arasındaki farklılaÅŸmayı nasıl saÄŸlıyor? Kenzo'nun Dior'dan ne farkı var?-Bir Kenzo malını diÄŸer bir sürü marka içinden ayırt edebilirsiniz. Çiçekleri özeldir, desenleri, renkleri çizgileri farklıdır. Markanın bu kimliÄŸi bize Kenzo'dan miras. Biz bu mirası her zaman muhafaza edeceÄŸiz. n Kenzo'yu kim ya da kimler tasarlıyor? -Bir Ä°talyan tasarımcı olan Antonio Marras ile anlaÅŸtık. Antonio, etnik çizgilerle öne çıkan biri. Åžahsen ben onun çok baÅŸarılı olacağını düşünüyorum. MODA DÃœNYASININ DEVÄ° LVMHLouis Vuitton-Moet Hennessy (LVMH) imparatorluÄŸu Fransız giriÅŸimci Bernard Arnault'nun 1980'de Christian Dior ve Louis Vuitton markalarını almasıyla kuruldu. Åžu anda bünyesinde Loewe, Celine, Berluti, Kenzo, Givenchy, Christian Dior, Christian Lacroix, StefanoBi, Emilio Pucci, Thomas Pink, Marc Jacobs, TAG Heuer, Donna Karan ve Fendi gibi bir dolu kozmetik, mücevher ve hazır giyim markasını barındırıyor. Lüks ürünleri sektöründe dünyanın bir numaralı ÅŸirketi.FOLKLORÄ°K GÄ°YSÄ°LERDEN ESÄ°NLENEN MODACI KENZO TEKADA1939 Himeji doÄŸumlu olan Kenzo Tekada, Bunka Gakuen Tasarımcılık Okulu'nu birincilikle bitirdikten sonra Japon firmalarının tekliflerini reddederek Paris'e geldi. Türkiye, Cezayir, Fas ve Tunus gibi ülkelerin folklor kıyafetlerinden esinlenen Kenzo kısa zamanda dünyanın dört bir yanında butikler açtı. Kenzo markası 1993'te LVMH Grubu tarafından satın alındı. 1999 yılında LVMH grubuyla anlaÅŸamayarak emekli olan Kenzo Tekada ÅŸu anda dünyayı dolaşıyor.ERKEK GÄ°YÄ°MÄ° DE ARTIK FEMÄ°NENLEÅžECEKBu sezondan itibaren feminenleÅŸmeye baÅŸlıyoruz. Kadın giyimi de erkek giyimi de feminenleÅŸecek. Maço bir erkek modası yok artık. Ä°kinci önemli nokta ise Kenzo artık ulaşılabilir olacak. Ulaşılabilirlik fiyatların düşeceÄŸi anlamına gelmiyor. Daha çok maÄŸaza açacağız ve daha çok insana hitap edeceÄŸiz. 25 yaşındaki bir genç kadın da, 45 yaşındaki bir yönetici de Kenzo'da kendisi için bir ÅŸeyler bulabilecek. On yıl önce Prag yükseliÅŸteydi ÅŸimdi Ä°stanbul yükseliyorAvrupa BirliÄŸi'ne katılsın ya da katılmasın Türkiye bizim için çok önemli. Çünkü burada modayı takip eden yeni bir jenerasyon var. Türkiye'de olmaktan dolayı biz çok mutluyuz. Türkiye'ye güveniyoruz. 10 yıl önce Çekoslovakya ve Prag'ın yükselen bir yıldızı vardı. Ä°stanbul bir sonraki Prag olacak. Åžimdi Prag'da uluslararası moda ÅŸovları düzenleniyor. Üç sene sonra mı beÅŸ sene sonra mı bilemem ama Ä°stanbul da modanın kalbinin attığı ÅŸehirlerden biri olacak. Bu ÅŸehirde çok büyük bir potansiyel var. Avrupa'da yalnızca moda çevrelerinde deÄŸil her alanda bu konuÅŸuluyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!