Güncelleme Tarihi:
CeBIT Bilişim Eurasia Fuarı'nda SGK'nın yeni hizmeti Mobil Sosyal Güvenlik Merkezlerinin (SGM) tanıtımını yapan İlhan, SGK olarak kamuda e-devlet uygulamalarının yüzde 62'sini gerçekleştirmenin haklı gururunu yaşadıklarını dile getirerek, "SGK, 76 milyon vatandaşımıza sosyal güvenlik alanlarında hizmet veren bir kuruluş. E-devlet uygulamalarını etkin bir şekilde kullanmak, hem vatandaşa sunduğumuz hizmetlerin hızını ve kalitesini artırmak anlamından önemli kurum" değerlendirmesini yaptı.
SGK'nın geçtiğimiz günlerde "İnsansız SGM"leri hizmete aldığını anımsatan İlhan, İnsansız SGM'lerin kalabalığın yoğun olduğu merkezlere konuşlandırılarak hizmet alımı için sırada beklemenin önüne geçmeyi hedeflediklerini bildirdi. 3G ve 4G uydu iletişim teknolojisine sahip Mobil SGM'ler hakkında bilgiler veren İlhan, "İnsansız SGM'lerin ardından bugün de Sosyal Güvenlik Merkezi açamadığımız 514 adet ilçemiz için, daha doğrusu nüfusu itibariyle, sigortalılık sayısı itibariyle maliyet etkin olmadığı için merkez açamadığımız bölgeler için Mobil SGM'lerimizi hizmete alıyoruz.
Artık Mobil SGM'lerimiz aracılığıyla 16,5 milyon vatandaşımız da merkezleri olmadığı halde bu hizmetten yararlanabilecek.Yani sosyal güvenlik hizmetini biz vatandaşımızın ayağına, köylere, yaylalara kadar götürebileceğiz" diye konuştu.
"Doğal afet durumlarında, geçmişte yaşadığımız sıkıntıları artık yaşamayacağız"
Mobil SGM'lerin kasabalardaki pazar yerlerine dahi giderek bu bölgelerde hizmet vereceğini aktaran İlhan, "Aynı zamanda doğal afet durumlarında, geçmişte yaşadığımız sıkıntıları artık yaşamayacağız. Çünkü sistemlerin bir deprem olduğunda, sel olduğunda sosyal güvenlik hizmetlerini çok hızlı ulaştırmamız gerektiği halde bunu yapamadığımız durumlar oldu. Bundan sonra da bu tip durumlar oluştuğunda yine mobil araçlarımızı hızlı bir şekilde bu
bölgelere sevk edebileceğiz. Sosyal güvenlik hizmetini aksatmadan vatandaşlarımıza ulaştırabileceğiz" ifadelerini kullandı.
İlhan, aracın önünde hizmete alım kurdelasını kestikten sonra basın mensuplarına aracın kullanımına ilişkin bilgiler verdi.
Kurum yetkililerinden alınan bilgilere göre, Mobil SGM'ler sosyal güvenlik merkezleri tarafından verilen yüzlerce hizmetin tamamını verebilecek. Bunun yanında vatandaşların dilekçe ve başvuruları elektronik ortamda alınabilecek. Ayrıca, vatandaşlar mobil POS cihazları vasıtasıyla kredi kartı kullanarak her türlü prim ve ödeme işlemlerini yapabilecekler. Yine ihtiyaç duyulduğunda kimlik doğrulamaya yönelik (Nüfus cüzdanı, ehliyet, fotoğraf vb)
işlemler gerçekleştirilebilecek.