Alper YOLDAŞ/MİLANO
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 09, 2008 00:00
İtalyan Alfa Romeo’nun süper spor otomobili ’8C Competizione’ ile başlattığı tasarım ve teknolojide yenilenme hamlesinin seri üretimdeki ilk örneği olan ’MiTo’, Ekim ayındaki Autoshow Fuarı’yla birlikte Türkiye’ye ’merhaba’ demeye hazırlanıyor.
Sadece 500 adet üretilen ve koleksiyoncular tarafından adeta kapışılan 8C Competizione’nin ’halk versiyonu’ MiTo ile ’B’ segmentine giriş yapan Alfa Romeo, sportif özellikleriyle ön plana çıkan yeni modelden büyük bir başarı bekliyor. MiTo’nun yıllık 80 bin adete İtalyan markanın dünya genelindeki satışlarından yüzde 30 ile 40 arasında bir pay alması hedefleniyor.
Adını tasarımının gerçekleştiği Milano ve üretiminin yapıldığı Torino şehirlerinin ilk hecelerinden alan MiTo, Alfa Romeo’nun doğduğu Milano’da düzenlenen uluslararası basın lansmanıyla tanıtıldı. İtalyanca ’efsane’ anlamına da gelen MiTo’nun tanıtımı için seçilen Sforzesco Şatosu’nun Alfa Romeo tarihinde de büyük bir öneme sahip olduğunu belirtmekte fayda var. Çünkü markanın yaklaşık 100 yıl önce tasarlanan ilk logosunda bu şatodaki Filarete Kule’sinde bulunan kabartmalı ejderha figüründen esinlenilmiş.
OLGUN AMA KIŞKIRTICI
Gelecekteki tüm Alfa Romeo’ların teknik ve tasarım anlamında da öncülüğünü üstlenen 8C Competizione’den ilham alan MiTo, birçok yeni teknolojik özelliği de bünyesinde barındırıyor. Dinamik özellikleri, düşük yakıt tüketimi, düşük egzoz emisyon değerleri ve küçük boyutlarının yanı sıra küçük silindir hacmi-yüksek beygir gücü motorlar çözümüne ortak olarak MiTo her yönüyle daha olgun, ama aynı zamanda daha kışkırtıcı bir kimliğe bürünüyor. Ayrıca viraj denge çubuğunun kullanılmadığı yeni süspansiyon sistemi, MiTo’nun oldukça başarılı sürüş dinamikleri sergilemesini sağlıyor.
’Q2’ elektronik diferansiyel kilidi sayesinde güç kaybını minimumda tutarak yola aktarılmasını sağlayan MiTo, D.N.A. adındaki yeni sistemi ile de sınıfında farklılaşıyor. 3 farklı sürüş modu bulunan bu sistem, sürücünün tercihine, yolun durumuna göre en uygun sürüş keyfinin sunulmasını sağlıyor. Sistem ’Süper spor’ (Dinamik), ’kent içi sürüş’ (Normal), ’maksimum güvenlik’ (zor yol ve hava koşulları için) olmak üzere üç farklı kademeye sahip. Seçilen kademeye göre motor, fren, direksiyon, süspansiyon ve vites kutusuna direkt müdahale edilerek kullanım tarzına göre değişkenlik gösterilmesi sağlanıyor.
TURBOLU MOTORLAR
Sportif özelliklerin ön planda tutulduğu MiTo’da, görünümüne yakışır motor seçenekleri bulunuyor. 1.4 litre hacmindeki turbo motor, 5500 d/d’de 155 beygir güç ve 206 Nm tork üretiyor. Sportif kullanım moduna geçildiğinde ise turbo basıncı artıyor ve motor ekstradan 24 Nm’lik tork üretiyor. Ürettiği bu güçle 0-100 km/s hızlanmasını 8 saniyede tamamlayan aracın maksimum hızı ise saatte 215 kilometre. MiTo’da benzinlinin yanı sıra bir de dizel motor seçeneği bulunuyor. 1.6 litre hacmindeki bu motor 120 beygir gücünde. 1750 d/d’de maksimum 320 Nm tork üreten araç, bu sayede performans konusunda da sürücüsünü tatmin etmeyi başarıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede tamamlayan ekonomik MiTo, maksimum 198 km/s hıza ulaşabiliyor.
Standart olarak 7 hava yastığıyla donatılan MiTo, 4.06 metre uzunluğunda, 1.44 metre yüksekliğinde ve 1.72 metre genişliğinde.