<B> Gaye GÜZELAY</B>
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2003 20:05
Ya-Pa Çocuk Kulübü, okul öncesi çocuklar için ‘Evde Kitap Destekli Açık Okul Öncesi Eğitim Projesi’ni başlattı. Çocukların evdeki eğitimini çeşitli kitap ve materyallerle desteklemeyi amaçlayan proje kapsamında çocuklara yönelik çeşitli aktiviteler de düzenlenecek.
Türkiye'de, 0-6 yaş arasında toplam sekiz milyon çocuk var. Bunların yalnızca 350 bini okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanabiliyor. İlköğretim birinci sınıfa başlamış bir çocuk, okuma-yazmayı, okul öncesi eğitim almışsa iki, almamışsa dört ayda öğrenebiliyor.
Bu gerçekten yola çıkan Ya-Pa Çocuk Kulübü yeni bir proje başlattı. 'Evde Kitap Destekli Açık Okul Öncesi Eğitim Projesi' adı verilen bu proje ile, bu çocukların evdeki eğitimlerinin kitap ve çeşitli materyallerle desteklenmesi amaçlıyor.
Öğretmenler, anne-babalar, okul öncesi eğitimi ve rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölümü öğrencileri ve mezunları ile uzmanlar satış danışmanı olabilecek. Beş yılda bir milyon üye aile edinilmesi hedeflenen projenin üyeleri, kitap satışlarından kazanç sağlamanın yanı sıra, sisteme yeni aileler kattıkça da gelir elde edebilecekler.
Kültür Okulları'nda düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Ya-Pa Yayınları Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Turhan Özüduru, proje kapsamında seminerler, çocuklara yönelik beceri kursları ile sportif ve sosyal aktivitelerin de yapılacağını belirtti. Özüduru, ‘‘Okul, yol, çeşme yaptırmayabilirsiniz ama sistem içinde çocuklar için hizmetler üreterek, bu dünyadan çocuklara borçlu olarak gitmeyebilirsiniz’’ dedi.
Yrd. Doç. Dr. Oktay Aydın, okul öncesi dönemdeki kazanımların tüm yaşamı etkilediğini belirterek, bu yaşların beyin, zeka ve kişilik gelişimi açısından en önemli dönem olduğunu söyledi. Uyku, yeme, tuvalet, temizlik gibi temel alışkanlıkların bu yıllarda kazanıldığını vurgulayan Aydın, ‘‘Okul öncesi eğitim alan çocuklar, almayanlara göre birçok açıdan daha avantajlı olmaktadır’’ dedi.
Yrd. Doç. Dr. Rengin Zembat ise, okul öncesi çocuğun eğitimine ailenin katılımının önemine işaret ederek, bu dönemdeki çocukların sevgi, güven, aktif deneyim, kendini kanıtlama, özgürlük, yetişkin desteği, yaşıtlarıyla birlikte olma ve yaratıcığını destekleme gibi temel ihtiyaçları olduğunu söyledi.