Güncelleme Tarihi:
Avrupa ekonomisinde 1.4 milyar Euro’luk değer yaratacak olan Euro 2008’de, Türkiye’nin 1 maçının katkısı 42 milyon Euro olacak. Gruplarda 3 maç yapacak olan Milli Takım 8 günde 126 milyon Euro’luk ekonomi yaratacak.
FUTBOL endüstrisinin her geçen gün büyümesi, Euro 2008 boyunca Avrupa ekonomisini de canlı tutacak. Turnuvaya ev sahipliği yapan İsviçre ve Avusturya’nın yaşanacak ekonomik canlılıktan büyük pay alması beklenirken Avrupa’nın genelinde 1.4 milyar Euro’luk bir değer yaratılacak. 1992 yılından beri Avrupa Futbol Şampiyonası’nın resmi sponsorluğunu yürüten MasterCard’ın yaptırdığı araştırmaya göre, Türk Milli Takımı’nın oynayacağı 1 maç Avrupa ekonomisine 42 milyon Euro’luk değer yaratacak. 7 Haziran tarihinde ilk maçına çıkacak olan Türkiye ise 8 günde oynayacağı 3 maçla Avrupa’ya toplam 126 milyon Euro’luk değer katacak.
56 milyon Euro’ya çıkıyor
Rapora göre, elde edilecek kazancın, maçı oynayan ve ev sahibi ülkeler Avusturya ile İsviçre arasında paylaşılacağına dikkat çekilirken, yaşanacak ekonomik hareketliliğin Avrupa ekonomisinin tümüne yansıyan etkileri olacağı belirtiliyor. Araştırmaya göre Türkiye oynayacağı 1 maçta 42 milyon Euro’luk değer yaratırken en kazançlı maçların potansiyel geliri maç başına 49-56 milyon Euro dolayında olacak.
3 maç 168 milyon Euro
Rapora göre, turnuvada ekonomik değeri en yüksek olan maçlar C Grubu’nda oynanacak. Turnuvanın da favorileri arasında yer alan İtalya, Hollanda ve Fransa ilk maçlarda en fazla ekonomik canlılık yaratacak takımlar olarak dikkat çekiyor. Fransa-İtalya, Hollanda-Fransa ve İtalya-Hollanda arasında oynanacak maçların Avrupa ekonomisine 168 milyon Euro’luk katkı sağlaması bekleniyor. Diğer gruplarda en yüksek kazanç getirmesi beklenen maçlar şöyle: A Grubu’nda olan İsviçre-Portekiz, B Grubu maçlarından Avusturya-Almanya ile D Grubu takımları İspanya-Rusya maçları olacak.
Ticareti bile etkiliyor
Avrupa’nın spor ekonomisi konusunda lider uzmanlarından Profesör Simon Chadwick tarafından yürütülen araştırmada şunlara dile getiriliyor: "Ticarette, sponsorluk ve reklam gelirlerinde yaşanacak artış da ekonomiyi canlandıracak. Tüm bunların yanı sıra telekomünikasyon ve yeni medya servislerinin daha fazla kullanılmasıyla sağlanacak pozitif ekonomik etkiler hissedilecek."