Oluşturulma Tarihi: Temmuz 20, 2002 15:39
Migros Türk, marketlerine ürün sağlayan tedarikçilerininyüzde 30'uyla kısa sürede internet üzerinden ticaret yapmaya başlayınca dünyaya örnek oldu. Migros'a Türkiye'deki iş ortağu OBASE aracılığıyla yazılım sağlayan dünya devi Microstrategy aynı açıklamayı sitesine de koyarak Migros'un başarısını dünyaya duyurdu.
Dünyaca ünlü bilgi teknolojileri şirketleri müşterilerinin kendi ürün ve çözümlerini kullanarak elde ettiği başarıları dünyaya duyuruyorlar. Bu duyurular, bilgi teknolojileri yatırımlarında benzer çözüm ve ürün arayışında olan diğer firmalar için referans oluşturuyor. Bu örnekler daha fazla yankı uyandırması için dünyanın en büyük firmaları arasından seçiliyor. Daha çok ABD'den ve Avrupa'dan seçilen bu tür referans firmaların arasında ise genellikle Türk firması bulunmuyor.
Migros Türk, geçtiğimiz günlerde bu genellemeyi bozmayı başardı. 2001 başında devreye soktuğu B2B projesinde elde ettiği başarı ile, kurumsal karar destek sistemleri ve eCRM yazılımları alanında dünya lideri MicroStrategy tarafından dünyaya örnek gösterildi. MicroStrategy'den yapılan açıklamada, Migros Türk'ün toplam iş hacminin halihazırda yüzde 30'unu oluşturan 180 tedarikçisinin, 2001 yılının başında kullanıma açılan B2B sistemine dahil olduğu kaydedildi.
MicroStrategy tarafından yapılan açıklamada, tedarikçilerin günün 24 saati, yılın 365 günü her an diledikleri bilgiye http://b2b.migros.com.tr sitesinden ulaşabildikleri vurgulandı. Migros Türk'ün yine MicroStrategy ürünlerini kullanarak tedarikçileriyle olan e-İş operasyonlarını ve bilgi hizmetlerini yakın bir gelecekte kablosuz ortama taşımayı planladığı ifade edildi.
Migros Otomasyon Direktörü Cihan Esassolak, Türkiye'nin en büyük perakende alışveriş zinciri Migros Türk´ün, 2000 Kasım'ında Türk perakende sektörünün en kapsamlı ve profesyonel B2B sistemini başlattığını söyledi. Sistem üzerinden verilen siparişlerin, 2003 yılı sonunda bir milyar dolara ulaşacağını ve toplam ticaret hacminin yüzde 80'ini oluşturan tedarikçilerinin B2B'ye katılacağını öngördüklerini belirtti.
MicroStrategy ürünlerini Migros Türk'ün ihtiyaçlarına uygun olarak özelleştiren MicroStrategy Türkiye distribütörü OBASE'in Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Dal, Migros'taki başarının dünya ölçeğinde bir başarı hikayesi olacağına ilk günden beri inandıklarını kaydetti:
"MicroStrategy´nin Migros Türk projesinin örnek proje olarak dünyaya duyurulması konusunda biz de çalıştık. Duyurunun yapılması için, şirket bizden projenin birçok başarı kriterine uyup uymadığı konusunda detaylı bilgi istedi. Bunların en başında, Migros Türk'ün B2B sisteminin kaç tedarikçi tarafından, hangi iş süreçlerinde, ne kadar etkin kullandığının somut olarak belgelenmesi geliyordu. Migros'un B2B sistemini geliştirme ve ana iş yapma şekline dönüştürmedeki kararlılığı da başarı hikayesinin oluşmasında etkili oldu.``