Ceyhun KUBURLU
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2007 00:00
Tesco Kipa’nın CEO’su Simon King, Migros’un satışıyla ilgilenmediklerini vurgulayarak, Wal-Mart gibi bir devin Türkiye pazarına girmesi halinde ise rekabete hazır olduklarını söyledi. King, "Türkiye, zorlu bir pazar. Wal-Mart ile tüm dünyada rekabet halindeyiz. Eğer Türkiye’ye girerlerse bu pazarda da rekabete hazırız" dedi.
İNGİLİZ perakende devi Tesco Kipa’nın CEO’su Simon King, Migros’la ilgilenmediklerinin bir kez daha altını çizerek, "Tesco tüm dünyada satın alma yapabilir, satın almalarla yakından ilgilenebilir ancak bu Migros kesinlikle olamaz" dedi. King, ABD’li perakende zinciri Wal-Mart’ın Migros’u alması halinde ise rekabete hazır olduklarını belirterek, "Biz rekabette deneyimliyiz. Türkiye’de başarılı olmak kolay değil ancak biz bu başarıyı kısa sürede yakaladık. Wal-Mart’ın pazara girmesi halinde ise tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de rekabet etmeye hazırız" diye konuştu.
YATIRIM 1 MİLYAR DOLARI BULACAK:
Türkiye’de perakende pazarının iyi bir büyüme yakaladığına dikkat çeken King, bu yıl sonuna kadar 300 milyon dolarlık yatırım yapmaya hazırlandıklarını açıkladı. King, Tesco Kipa’nın projeleri hakkında şu bilgileri verdi: "2003 yılında pazara girdiğimizde 5 mağaza ile hizmet veriyorduk. Bugün 40 tane mağazaya ulaştık. Yıl sonuna kadar ise 30’a yakın mağaza daha açmayı planlıyoruz. 300 milyon dolarlık yatırım ile birlikte Türkiye’deki yatırım miktarımız 1 milyar doları bulacak. Geçen yıla göre ciro bazında yüzde 55’lik bir büyüme kaydettik. Türkiye pazarında başarıyı yakaladık."
TEDARİK DAĞITIM MERKEZİ AÇILIYOR:
Simon King, önümüzdeki ay İzmir’in Torbalı ilçesinde "Tedarik dağıtım merkezi" açacaklarını belirterek "Tesco Kipa’nın tüm mağazalarına tek bir noktadan ürün tedarik edeceğiz. Bu merkez ile yerel tedarikçilere büyük fırsatlar doğacak" diye konuştu. King, projenin 50 milyon dolarlık bir yatırım ile hayata geçeceğini kaydederek, "Özellikle yerel ürün tedarik ettiğimiz firmalar bu işten kazançlı çıkacak. Örneğin bir bölgeden aldığımız ürün sadece o bölgedeki mağazalarda satılmayacak. Bunun yanında 750 kişiye istihdam sağlanacak. Daha büyük ve geniş pazarlara Tesco Kipa aracılığıyla açılma imkanı bulacaklar" dedi.
KÜRESEL ISINMAYA ÖNLEM ALIYORUZ:
Küresel ısınmaya karşı da sosyal sorumluluk projeleri hazırlayan İngiliz perakende devi Tesco Kipa, 12 ayrı alanda yürüttüğü çalışmalarla güneş enerjisinden yararlanıp, araçlarında biyodizel kullanacak. Çevreci alışveriş poşetleri ile de tüketiciyi bilinçlendirmeyi hedefleyen Tesco Kipa, kullanılması mümkün olmayan cep telefonu, pil ve yazıcı kartuşu gibi ürünleri de toplayacak. 2020 yılına kadar mağazalarından çevreye salınan karbondioksit oranını yüzde 50 azaltmayı hedeflediklerini söyleyen King, "Sosyal sorumluluk projelerinde tüketicilerimizin de bu çalışmaların bir parçası olmasını amaçlıyoruz. Ayrıca doğaya verilen zararı da en aza indirgemek için çalışacağız" dedi.
Güneş enerjisi kullanıp 2 günde bir ağaç ekeceğiz
MARMARİS Tesco Kipa mağazasına 30 milyon YTL’lik yatırım yaptıklarını açıklayan Simon King bu mağazanın güneş enerjisi ile çalıştığını söyledi. King, "Güneş enerji ile günde ortalama 195 kilovatsaat elektrik üretimi sağlanıyor. Böylece günde ortalama 130 kilogram karbondioksit gazının atmosfere salınımı engellenmiş oulyor. Bu da her iki günde bir doğaya bir ağaçlık katkı sağlandığı anlamına geliyor. Ayrıca üretilen bu enerji 20 konutun bir günlük enerji tüketimine de eş değer" diye konuştu.
Eğitime 100 bin YTL harcayacağız
SIMONE King, 2007-2008 öğretim yılında okullara ve öğrencilere 100 bin YTL’lik yardım yapacaklarını açıkladı. Tesco Kipa’nın özellikle eğitim alanında yapacağı bu yatırımların daha çok teknoloji odaklı olacağına işaret eden King konuşmasını şöyle sürdürdü: "Sivil toplum kuruluşları ile ortak hareket ederek ihtiyaç sahibi 5 bin öğrenciye destek olacağız. Bunun yanında birçok okula da özellikle bilgisayar gibi teknolojik ekipmanlar alacağız."