OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 24, 2005 00:00
Microsoft, Noel'den hemen önce Avrupa, Amerika ve Japonya'da aynı anda piyasaya sürmeyi planladığı Xbox 360 için ilk 12-16 ay aralığında 19 milyon adet satmayı planlıyor. Microsoft, yeni jenerasyon oyun konsolu piyasasında ilk olmanın avantajını sonuna kadar kullanmayı hedefliyor.Londra'da düzenlenen ELSPA eÄŸlence fuarında açıklama yapan Xbox pazarlama müdürü Peter Moore, Microsoft'un ikinci oyun konsolu Xbox 360 için ilk 12-16 ay aralığında 10 milyon adet satmayı planladığını vurguladı. Moore'a göre Microsoft, yeni jenerasyon oyun konsolu piyasasına ilk girecek olmanın avantajını sonuna kadar kullanacak. Xbox 360'ın Sony tarafından sunulacak en büyük rakibi PlayStation 3'ün 2006 baharında piyasada olması bekleniyor. Moore, 90'ların sonunda Sega tarafından piyasaya sürülen Dreamcast oyun konsolunun PlayStation 2'nin çıkışıyla büyük bir pazar payı kaybetmesinin Xbox 360'ın başına da aynı ÅŸeyin geleceÄŸi anlamına gelmediÄŸini de vurguladı. Sony Computer Entertainment Europe BaÅŸkanı David Reeves ise yaptığı açıklamada PS3'ün öncelikle sadece Japonya'da piyasaya sürülüp sürülmeyeceÄŸinin henüz belli olmadığını belirtirken konsolun tüm dünyada aynı anda piyasaya sürüleceÄŸini beklediÄŸini vurguladı. Sony'den gelen açıklamalar Microsoft ile rekabetten korkmadıkları yönünde. Oyun konsolu piyasasının bir baÅŸka aktörü olan Nintendo'nun Revolution konsolunun ise 2006'nın sonlarında piyasada bulunması bekleniyor.Â
button