A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2007 11:01
Michelin'in “Lastik Adamı”, hayata gelişinden 109 yıl sonra yeni reklam filmiyle Türk izleyicilerine seslenecek.
Michelin'den yapılan açıklamada, Batı Avrupa ülkelerinde, ilk defa geçen sene radyo spotlarında sesi duyulan Lastik Adam'ın, Michelin'in 18 Mart 2007'de gösterime giren “Dünya Turu” konseptli reklam filminde bu defa Türk izleyicilerine sesleneceği bildirildi. Açıklamaya göre, dünyanın en fazla bilinen kurumsal karakterlerinden biri olan değerlendirilen Lastik Adam, 2000 yılında Financial Times ve Report on Business dergilerinin bir araya getirdiği sanat, tasarım ve iletişim dünyasının seçkin isimlerinden oluşan uluslararası jüri tarafından “Dünyanın en iyi logosu” seçilmişti.
LASTİK ADAMIN İLGİNÇ HİKAYESİ
Lastik Adam'ın hayata geliş hikayesi oldukça ilginç. 1894'te gerçekleşen Lyon Evrensel Sergisinde üst üste yığılmış lastikler Andre ve Edouard Michelin kardeşlere ilham kaynağı oldu. Lastik Adam 1898 yılında, lastik yığınını görünce “Kolları olsaydı, bir insan olabilirdi” diye düşünen Michelin kardeşlerin hayal gücü ve poster sanatçısı O'Galop'un fırçasıyla hayat buldu.
Lastik Adam, devamlı gülümseyen, neşeli ve tombul haliyle kısa sürede küçük büyük herkesin sempatisini kazandı.
Yüzyılı aşkın süredir, içinde bulunduğu dönemin gerçeklerine göre gelişen Lastik Adam, 100'üncü yaşını kutladığı 1998 yılında ise daha modern ve dinamik bir görünüm kazandı.
2004 yılında ise Türkiye'de ilk kez televizyon reklamlarında boy göstermeye başladı. Televizyon ekranlarında göründüğü 2004 yılından bu yana sayıları giderek artan Lastik Adam hayranlarının beklentilerine kulak veren Michelin, 21 Mayıs - 30 Haziran tarihleri arasında yetkili bayilerinden 4 adet otomobil, 4x4 ya da kamyonet lastiği alan sürücülere oyuncak Lastik Adam hediye etmeye başladı. Yol güvenliği konusunda her zaman yardım ve tavsiyelerde bulunan Lastik Adam, bu kez de promosyon kampanyası kapsamında dağıtılan küçük kitapçıkla sürücülerin dikkatini “lastikte doğru hava basıncı”nın önemine çekiyor.