Güncelleme Tarihi:
Vatandaşın daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşması amacı ile Sağlık Bakanlığı tarafından uygulamaya koyulan Sağlıkta Dönüşüm Projesi kapsamındaki MHRS ile alınan muayene randevusu, ALO 182 hattından ya da internet üzerinden online iptal edilebiliyor.
Bakanlığa bağlı 2. ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri’nden ALO 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya internet üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alan vatandaş, iptal işlemini de aynı şekilde gerçekleştirebiliyor.
ALO 182 ya da MHRS online randevu portalı üzerinden gerçekleştirilmiş randevusu iptal etmek isteyen vatandaş, iptal işlemi için şu yolları takip etmelidir:
- Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından ALO 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından en az yarım saat önce gerçekleştirilmelidir.
- ALO 182 numaralı telefonu arayan vatandaş, çağrıyı karşılayan operatöre randevusunu iptal etmek istediğini söyledikten sonra T.C. kimlik numarasını verir ve operatör bilgileri doğrular.
- Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana bildirir ve asistan da randevuyu iptal eder.
- Vatandaş başka bir güne randevu almak istiyorsa, operatöre isteğini iletir ve operatörde yeni randevu işlemlerini gerçekleştirir.
- MHRS Online Randevu ekranına T.C. Kimlik Numarası ve şifre ile giriş yapılmalıdır.
- Randevu Geçmişi kısmına tıklayarak alınmış olunan tüm randevu bilgilerine erişilir ve randevu iptal işlemi bu kısımdan yapılır.
- Randevu geçmişinde yer alan randevu iptal kısmına tıklayarak randevu iptal edilir. Vatandaş isterse başka bir tarihe randevu oluşturabilir.
MHRS online randevu iptali için tıklayın!
MHRS ile randevu alınırken şunlara dikkat etmek gerekiyor:
- En erken 1 gün sonrası için randevu alınabiliyor.
- Randevu saatini son 30 dakikaya kadar iptal edilebiliyor ve dilenirse randevu başka bir tarihe ertelenebiliyor.
- Bir sağlık kurumunun belli bir polikliniğinden, bir gün içinde maksimum 1 randevu talep edilebiliyor.
- Aynı gün için bir sağlık kurumunun farklı poliklinikten alınmak kaydıyla maksimum 2 randevu alınabiliyor.
- Telefon alınan randevularda kendinize veya yakınlarınıza her aramda toplam maksimum 4 randevu oluşturulabiliyor.