Güncelleme Tarihi:
Sağlık Bakanlığı tarafından Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında projelendirilen ve hayata geçirilen MHRS sistemi, vatandaşların sağlık hizmetlerine daha kolay ulaşmasını sağlıyor. Vatandaşın işlerini kolaylaştırmak adına dijital kamu hizmetlerini sistem içerisine dahil eden Sağlık Bakanlığı, MHRS adı verilen Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ni hayata geçirerek, hastanelerde oluşan kalabalığın önüne geçebilmeyi ve yoğun evrak işlemlerini azaltmayı hedefliyor. MHRS ile sağlık hizmetleri yapısını aktifleştirmeyi amaçlayan Bakanlık, MHRS sayesinde vatandaşa son derece önemli avantajlar ve kolaylıklar sunuyor.
MHRS sistemi sayesinde vatandaşlar mhrs.gov.tr adresinden, MHRS sistemine bağlı ALO 182 hattından ve MHRS Mobil ile Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerinden kısa sürede muayene randevusu alabiliyor. Hastanelerde oluşan kalabalığa ve yoğun evrak işlemlerine maruz kalmadan birkaç dakika içerisinde MHRS’den 15 günlük periyotlar halinde randevu talebinde bulunulabiliyor.
Hastane randevusunun kolayca alınabilmesi için öncelikli olarak sisteme üye olunması gerekiyor. MHRS Online Randevu Sistemi vasıtasıyla hastane randevusu oluşturmak isteyen vatandaşlar, randevu almak istedikleri Hekim Randevu Sistemi kapsamında olan hastanelerin internet sitelerindeki “MHRS Online Randevu” ya da mhrs.gov.tr adresindeki “Randevu Al” linkine tıklayarak, Vatandaş Giriş ekranından üyelik işlemlerini 5 aşamalı bilgi girişi ile kolay bir şekilde, randevu alabiliyorlar.
Merkezi Hastane Randevu Sistemi'ne üyeliklerini tamamlayan vatandaşlar tüm Türkiye'deki 2. ve 3. kademe kamu hastanelerine ve Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri'ne kolay bir şekilde online hastane randevu alımlarını gerçekleştirebiliyor. MHRS, özel hastaneleri kapsamıyor.
MHRS randevusu almak için ev, iş, ankesör veya cep telefonlarından Sağlık Bakanlığına bağlı ALO182 çağrı merkezi aranır. Çağrı merkezlerinde görev yapan operatör tarafından randevu talebinden bulunan vatandaşın T.C. kimlik numarası sisteme girilir, bilgiler doğrulandıktan sonra, randevu alınmak istenen hastane, poliklinik ve hekim bilgileri istenir. Vatandaşın hangi hastane veya polikliniğe gideceğini sisteme giren asistan, randevu talep edilen doktor için en uygun tarih ve saat dilimleri hakkında vatandaşa bilgi verir ve son olarak vatandaş seçimini yaparak MHRS randevusunu almış olur.
Android, IOS, BlаckBerry ve Windows işletim sistemlerine sаhip аkıllı cihаzlаr (telefon, tаblet) için “MHRS Mobil" uygulаmаsı bulunuyor. “MHRS Mobil" cihаzınızın kullаndığı uygulаmа mаrketinden (аpp Store, Plаy Store vs.) ücretsiz olаrаk indirilebiliyor. Uygulamayı indirdikten sonra, Vatandaş Giriş ekranından kayıt oluşturarak, MHRS randevu işlemi gerçekleştiriliyor.
MHRS Mobil ile randevu alınabildiği gibi, iptal de edilebiliyor.
T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapıldıktan sonra sağ taraftaki bölümde yer alan "Randevu Geçmişi" işlemlerinden iptal işlemleri gerçekleştiriliyor. İptal edilmek istenen randevunun sağ tarafındaki "İPTAL ET" butonuna basarak, randevu iptal ediliyor. ALO 182’den de iptal işlemleri yapılabiliyor.