Metro'dan 300 milyon Euro'luk yatırım sözü

Güncelleme Tarihi:

Metrodan 300 milyon Euroluk yatırım sözü
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 16, 2005 00:00

Bugüne kadar Türkiye'ye 500 milyon Euro'luk yatırım yapan Alman Metro'dan yeni yatırım sözü var. Metro CEO'su Hans Joachim Körber Türkiye'ye 300 milyon Euro daha yatıracaklarını açıkladı. ALMAN Metro Grup, Türkiye'deki yatırımlarını artırıyor. Metro Grup CEO'su ve Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Hans Joachim Körber, bugüne kadar 500 milyon Euro yatırım yaptıkları Türkiye'ye 300 milyon Euro daha yatıracaklarını açıkladı. Metro Grup, Almanya'da bulunan 723 Real ve Extra maÄŸazasında bir hafta süreyle Türk gıda ürünlerinin satılacağı kampanya baÅŸlattı. Devlet Bakanı KürÅŸad Tüzmen, ‘Türk Gıda Ãœrünleri Haftası’nın Ratingen Real maÄŸazasındaki açılışında yaptığı konuÅŸmada, Dış Ticaret MüsteÅŸarlığı ve Metro Grup'un yaptığı bu çalışmadan dolayı memnuniyet duyduÄŸunu ifade ederek, bir baÅŸlangıç niteliÄŸindeki çalışmanın sonuçlarının hep birlikte görüleceÄŸini söyledi. EN BÃœYÃœK TÄ°CARÄ° ORTAK: Tüzmen, Almanya'nın Türkiye'nin en büyük ticari ortağı olduÄŸunu vurgulayarak, ‘Yaklaşık 21 milyar dolarlık karşılıklı ticaret hacmi gerçekleÅŸtiriyoruz. 12 milyar dolarlık ithalat ve 9 milyar dolarlık da ihracat yapıyoruz. Almanya pazarında gıda ürünlerimizin kalıcı bir yer edinmesi için bu çalışmalarımız son derece önemli’ diye konuÅŸtu. Sadece gıda ürünlerinde deÄŸil, otomotiv ve elektronik ürünlerinde de Türkiye'nin kalitesiyle bütün dünya pazarlarında bulunduÄŸunu dile getiren Tüzmen, ‘Tarım, gıda ve iÅŸlenmiÅŸ gıda ürünleri son derece kaliteli ürettiÄŸimiz ve Almanya'nın damak tadına uygun güzel ürünlerdir’ dedi. METRO BENCE DOÄžRU YAPTI: KürÅŸad Tüzmen, basın mensuplarının sorularını yanıtlarken de, Türkiye ile Almanya arasındaki 21 milyar dolarlık ticaret hacmini ilk fırsatta avro bazına, 20 milyar Euro seviyesine çekmeyi düşündüklerini kaydederek, ‘Bu da önümüzdeki dönemlerde rahatlıkla gerçekleÅŸtirebileceÄŸimiz bir rakamdır. Ben iki üç yıl içerisinde Türkiye-Almanya ticaret hacminin yaklaşık 27-30 milyar doları rahatlıkla bulabileceÄŸine inanıyorum’ diye konuÅŸtu. Almanya'nın Türkiye'yi AB üyeliÄŸi sürecinde samimi olarak destekleyen ülkelerin başında geldiÄŸini ifade eden Tüzmen, Metro gibi büyük bir ÅŸirketin Türkiye'nin geleceÄŸine yaptığı yatırımın artarak devam edeceÄŸini kaydetti. Tüzmen, ‘Metro Türkiye'ye, Türkiye'nin geleceÄŸine yatırım yaptı ve bence doÄŸru yaptı. Türk Gıda Ãœrünleri Haftası gibi çalışmalarla iki ülke arasındaki ticaret hacmi de artacaktır’ diye konuÅŸtu. 300 MÄ°LYON EURO YATIRIM: Körber de konuÅŸmasında, Türkiye'nin kısa zamanda baÅŸardıklarından çok etkilendiÄŸini dile getirerek, ‘Çok zor bir durumdayken Avrupa'nın en hırslı ve baÅŸarılı reform programlarından birini yola koydunuz, Avrupa'nın en baÅŸarılı ve azimli reformlarından birini gerçekleÅŸtirdiniz’ diye konuÅŸtu. Metro Grup olarak 15 yılı aÅŸkın süredir Türkiye'de faaliyet gösterdiklerini anımsatan Körber, 2003 yılında 674 milyon Euro ciro ile Türkiye'deki ikinci büyük perakendeci konumunda olduklarını vurguladı. Hans Joachim Körber, ‘Yatırımlarımız devam etmektedir. Bugüne kadar Türkiye'de 500 milyon Euro yatırımda bulunduk. Gelecek yıllarda açacağımız marketlerle 300 milyon Euro'luk yatırım gerçekleÅŸtireceÄŸiz. Türkiye Metro Grubu için önemli bir pazar’ dedi. 25 yıl önce Türkiye'den ürün ithal etmeye baÅŸladıklarını belirten Körber, ‘Türkiye'den her yıl 3 bin 800'ü aÅŸkın tedarikçiden 600 milyon Euro hacmine ulaÅŸan ürün ithal ediyoruz’ ÅŸeklinde konuÅŸtu. Almanya'da yılda 73 ton lahmacun satıyoruz REAL Hipermarketler Zinciri BaÅŸkanı Uwe Hölzer de, Türkiye'nin geliÅŸmesine katkıda bulunmaya devam etmek ve ÅŸimdiye kadar olandan daha fazla maÄŸaza açmak istediklerini söyledi. Türkiye'den aldıkları malları yıllardan beri Almanya'da pazarladıklarına dikkati çeken Hölzer, ‘Almanya'da Türk pizzası olarak bilinen lahmacun, bizim maÄŸazalarda yılda 73 ton satılmakta, yine 42 ton Gazi peyniri bizim tarafımızdan satılmaktadır’ dedi. Hölzer, Almanya'da hiç kimsenin damak zevki açısından Türkiye'deki güzel ürünlerden mahrum kalmasını istemediklerini, Türk Gıda Ãœrünleri Haftası ile Türkiye'nin leziz ürünlerinin reklamını yapmak istediklerini söyledi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!