Güncelleme Tarihi:
Konuyu Başbakan Davutoğlu’na yönelttiği soru önergesiyle TBMM’ye taşıyan CHP’li Umut Oran, "İstanbul’da 24 Mart 2015 tarihinde Şirinevler’de duraktan yolcu aldıktan sonra Avcılar yönüne ilerleyen 34 No’lu hattaki Metrobüs, hareket halindeyken araçta yangın çıkması üzerine içindeki yolcuların tahliye edilmesinin ardından tamamen yanarak kullanılmaz hale gelmiştir" dedi.
YANGIN ÇIKIŞ NEDENİ NEDİR?
Umut Oran, Başbakan Davutoğlu’na şu soruları yöneltti:
"İstanbul’un en yoğun trafiğinin olduğu E5’te yaşanan ve büyük tehlike yaratarak saatlerce trafiğin durmasına yol açan bu yangının çıkış nedeni nedir?
Bu yangın, uygun olmayan yedek parça/malzeme kullanımı, zamanında bakım yaptırılmaması veya yanlış, uygun olmayan akaryakıt kullanımından mı kaynaklanmıştır? Bu aracın trafik muayenesi son olarak hangi tarihte yapıldı?
Bu araçlarda 1.1.2014 tarihi itibariyle Otomatik Yangın Algılayıcı Sistem’in kurulmuş olması gerekmiyor muydu?
Yanan araçta Otomatik Yangın Algılayıcı Sistem takılmış mıydı, takıldı ise neden devreye girmedi?
Her birisi 1,2 milyon euroya satın alınan bu metrobüslerin sigortası, kaskosu var mı? Tamamen kullanılmaz hale gelen metrobüsün rayiç bedeli sigorta şirketinden tahsil edilecek mi?
Metrobüslerin zorunlu trafik sigortaları dışında kaskoları da var mı?
Metrobüslerin trafik sigortası ve kaskoları hangi acente üzerinden hangi şirket tarafından sigortalanmış durumdalar, şirketlerin isimleri nelerdir?
Yanarak kullanılmaz hale gelen, pert olan söz konusu metrobüsün bedeli tam olarak sigorta şirketinden tahsil edilebilecek mi?
Bu araçların rayiç bedeli nedir, hangi miktar üzerinden kaskoları/sigortaları yapıldı, yanan bu araç için sigorta şirketinden kaç TL tahsil edilecek? "