Güncelleme Tarihi:
METROBÜS AÇILIŞINDAN RENKİ KARELER
- Trafik sorunların çözmek çok ciddi maliyet ve çaba gerektiriyor.
- Türkiye’nin her şehrinde ulaşım sorunları dünyadaki deneyimler sayesinde çözülebilir. Ama İstanbul’un kendi projelerinin kendi oluşturması gerekiyor.
- Bekara karı boşamak kolay. Daha İstanbul’un adresini bilmeyenlerin söylediği şeyler ortada. Ne diyor? 'Ulaşım sorununu kökten çözeceğiz' diyor. 'Kökü nerede' diye sor bulamaz.
- İstanbul’un bu sıkıntılarını iyi biliriz. Bu zihniyetler bu ülkede iktidar olduktan sonra katlı köprülü kavşak yapmamışlardır.
DAĞLARI DELDİK
- Bunların kitaplarında böyle tünel münel yok. Bize bunlar dağları bıraktılar, biz Ferhat olduk, dağları deldik, Şirin’e ulaştık.
Uludağ Tüneli’ni bırakıp kaçtılar.
- Bizler bir ulaşım projesini oluştururken tarihi eserleri dikkate alarak adımlarını atıyoruz. Hamd olsun, köşe yazarları buna da çok takılmışlar. Ben diyorum ki güle güle kullanın. Bu da iyi bir çiklet.
- 2004 – 2008 döneminde sadece ulaşıma ayrılan bu parayla İstanbul’un çehresi değiştirilmeye başladı.
- Bazıları diyor ki 'katlı köprülü kavşaklar çözüm değildir, trafiği sıkıntıya sokarlar.' Dünyanın gelişmiş ülkelerine git bak gez gör. Bunun 5 katlı olanı yapanlar var. Niçin yapıyorlar bunu? Çözüme ulaşmak için.
- Biz muasır medeniyet seviyesinin üstüne çıkmak için gereken ne varsa onu yapıyoruz. Biz işimize bakıyoruz. Hizmet siyaseti yapıyoruz.
- Bu ay içerisinde bazı tünel geçişlerinin açılışını yapacağız ve o ilçelerimiz bunun hazzına varacaklar ve İstanbul’da da artık 7 tepeyi tünellerle delerek, Ferhat Şirin’e yani milletine çok daha kolaylıkla ulaşmış olacak.
- Otoparklar noktasında İstanbul’da ciddi adımlar atılıyor. Toplu taşımada, deniz taşımacılığında, raylı sistemde tarihi ölçekte projeler tamamlandı.
- Marmaray’la Pekin Londra’ya bağlanıyor. Bizim fiillerimizin ulaştığı yere, onların hayalleri bile ulaşamaz.
İSTANBULLU 10 DAKİKADA METROBÜSE ULAŞACAK
- İstanbul’umuz için, 2023’te çok iddialı bir hedefimiz var. İstanbul’un hangi semtinde olursa olsun, her bir İstanbullu kardeşim azami 10 dakika içinde metrobüse veya metro istasyonuna ulaşma imkanını yakalayacak. Bunun adımlarını atıyoruz. Niye? Yol medeniyettir, su medeniyettir.
- Şu anda Boğaz’ın 82 metre derinliğinde 11 tüp birleştirildi ve Üsküdar Sirkeci’yle buluştu. Ama inanıyorum ki vatandaşlarımın ciddi bir kısmı biz bu denizin altından hakikaten raylı sistemle geçecek miyiz? Evet geçeceksin, 2013’te geçeceksin.
- Bu Sultan Abdülhamit’in hayaliydi. Şu anda çalışmalar devam ediyor. Ulaştırma Bakanımızla indik ve tüplerin içinden geçtik, gördük. Bütünüyle bittiği zaman Üsküdar Meydanı bir başka güzel olacak ve böylece bu millet yapar mı yapar ve yaptık. Bu olacak.
- Hatırlayın, birinci köprü yapıldığı zaman karşı çıkanlar vardı. Bugün de bunların uzantıları var. İkinci Köprü yapıldı, yine karşı çıkanlar oldu. Bunlar yine olacak. Her devirde bunlar var, olacak. Üçüncü Köprü’yü konuşuyoruz, hemen başladılar karşı çıkmaya.
- Bunlar tamamlandığında ulaşım sıkıntısı azalacak.
HIZLI TREN SEFERLERİ BAŞLIYOR
- Ankara – İstanbul hızlı tren. Biz yaptık. Ankara – Eskişehir hattını bu ayın 15’inde açıyoruz. İstanbul’a bunu getirdiğimizde 2 saat 15 dakikada Ankara’ya ulaşabileceğiz.
- İş bilenin, kılıç kuşananın. Onlar konuştu, biz yaptık. Şu anda Ankara-Konya hızlı tren çalışması devam ediyor.
BUNLAR ATATÜRK ÜZERİNDEN GEÇİNENLER
- Bunlar Atatürkçüyüz diyorlar ya bunlar Atatürk üzerinden geçinenler. Oradan prim yapmaya çalışanlar, Atatürk muasır medeniyetler seviyesine çıkmayı hedef olarak gösterdi. Ne yaptınız? Tek başınıza iktidar olamadınız, bundan sonra da olamayacaksınız. Ama ne yaptınız. Şu ülkede medeniyet adına şunu yaptık deyin. Dikili ağacınız yok.
- İnşallah şimdi Kadıköy’ümüzde DMO’nun yeri var. DMO’nun yerini biz tamamıyla buradan bir yeşil alan olmak üzere İBB’ye devredeceğiz ve orayı bu şekilde durmasın, gayet güzel şekilde bunu değerlendirelim istiyoruz
- Bağdat Caddesi’ndeki yine merkezi yönetime ait olan yerimizi de yine aynı şekilde devredeceğiz. Hem orada büyük bir otopark olsun, üstü de yeşil alan olsun. Çünkü Bağdat Caddesi’nde artık betondan geçilmiyor.
- İstanbul’un her yönüyle ele alınması bize nasip oldu. Kaçak yapılaşma konusunda dayanışma içinde ilerlememiz lazım. Merkezi yönetim bir dayanışma içerisinde olması lazım.
- Siz benim derdimi bilseniz? Merkezi yönetimle Büyükşehir Belediye Başkanı olarak metro konusunda teminat mektubu alamadım o günün hazinesinden ve 4.5 yılım geçti. Biz teminat mektubunu almadığımız halde çalışmalarımızı kendi imkanlarımızla yürüdük. Önümüz açılmış olsa. Farklı siyasi parti de olsa 'gel kardeşim yanındayız' diyoruz. Yeter ki ortaya eser koy, proje getir.
63 DAKİKADA AVCILAR'A GİDİLECEK
- Bu metrobüs olayı dünya da bile nadir olaylardan bir tanesi. Hem ucuz hem kısa zamanda hizmete girebilen bir yatırım. Şu anda biz bu yatırımla 63 dakikada Avcılar’a gideceğiz. Vakit nakittir. Bazıları diyor ki para yok para. Bu para bu para. Bu para böyle kazanılır. Her şeyden tasarruf.
- Yeni bir adım daha atıyoruz. Bu tür toplu taşımada, vatandaşım özel aracını her yerde kullanmamalı. Raylı sistem mi var, otoparka aracını çekmeli, binmeli toplu taşımaya öyle gitmeli.
- Bunu takip edecek olan bir çok adımlar var ve bugün bu anlamlı tören sebebiyle ben başta Büyükşehir Belediye Başkanımıza, tüm emeği geçen mühendisinden mimarına kadar, bütün arkadaşlarımıza huzurlarınızda teşekkür ediyorum.
- İstanbullulara metrobüs hattı yeni bir güç katıyor.
TÖRENDEN NOTLAR
Başbakan Erdoğan, kürsüye çıktığında kalabalık arasında açılan "Son osmanlı padişahı 1. Recep Tayyip Erdoğan" yazılı pankart dikkat çekti. Pankart, kalabalıktan tepki görünce toplandı, tören boyunca da bir daha açılmadı.
Bu sırada öğrenci olduğunu belirten biri kız, 2 kişinin kafasına bayraklarla vurulduğu görüldü. Polis, kalabalığın tepkisi üzerine 2 kişiyi gözaltına alarak alandan uzaklaştırdı.
Bu sırada kürsüde bulunan Erdoğan, eylemi çekmek isteyen gazetecilere, "Medya kolay gelsin, hayırdır ne buldunuz" diye seslendi.