Güncelleme Tarihi:
Metro Group, dünyanın dördüncü büyük perakende girişimini bir araya toplayan bir holding. Merkez ofisi Almanya'da bulunuyor. 1996'da, Cash & Carry, Kaufhof Holding ve Asko Deutsche Kaufhaus birleşerek Almanya'da halka açıldı.
Türkiye'ye 1990'da gelen şirket ilk mağazasını İstanbul'da açtı. Bugün grup bünyesinde bulunan Metro Cash & Carry'nin sekiz, Real'in altı ve Praktiker'in yedi mağazası var. Marketlerin toplam cirosu 2001 yılında 620 milyon euro olarak gerçekleşti. Her market, kendi özerk yönetim sistemine sahip. Kendi insan kaynakları birimi bulunuyor. Ancak bazı projeleri ortak yönetiyorlar. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile yürüttükleri 'Market Çıraklık Eğitim Programı' üç yıl önce başlamış. Eğitim normal lise eğitimi gibi gerçekleşiyor. Öğrenciler dört gün marketlerde uygulamalı eğitim alıyor. Bir gün ise okula gidiliyor.
Ayrıca çeşitli üniversitelerde, perakende sektörüne yönetici yetiştiren sertifika programları uyguluyor. Boğaziçi Üniversitesi'yle yürütülen projede 11 kişi eğitim alıyor.
Metro Group, her yıl Türkiye'deki mağazalarını artırıyor. Büyüme ile birlikte artan eleman ihtiyacı sertifika programlarıyla karşılanıyor.
Real İnsan Kaynakları Müdürü Sema Albulak, mağazalarında tecrübeli elemanların yeni gelen personelin eğitimine katkıda bulunduğunu belirtiyor. Bölüm yöneticilerinin, elemanlarına sürekli eğitim sağladıklarına dikkat çekiyor.
Praktiker Ücretlendirme ve İdari İşler Şefi Gürkan Gündoğdu ise Ocak ayındaki Konya mağazası açılışı öncesinde personelini diğer mağazalarda çalıştırmış. Bir kısım personelini Gaziantep'e yollamış. 15 gün pratik yapmalarını sağlamış.
BEÅž ADAY YETÄ°ÅžECEK
Metro Cash & Carry İnsan Kaynakları Müdürü Figen Alkan her marketin kendi insan kaynakları yönetimi olduğunu vurguluyor. Eleman seçimleri ihtiyaca göre ve eleman seçimleri her markete göre değişebiliyor. Yeni yıl ile birlikte yeni bir eğitim programı gündeme gelmiş. Management Trainee (MT) programı ile işletme müdür yardımcısı yetiştirilmesi amaçlanıyor.
Bu yıl ilk olarak beÅŸ adayın yetiÅŸtirilmesi planlanıyor. Ä°htiyaca göre bu sayı artırılacak. Adaylar hem mevcut personel içinden hem de ÅŸirket dışından seçiliyor. Adayların 30 yaşını geçmemiÅŸ, üniversite mezunu ve bir-iki yıllık tecrübeli olmaları avantaj saÄŸlıyor. Ayrıca bir yabancı dili de çok iyi konuÅŸup yazmaları isteniyor. Yapılacak eÄŸitimlerin karşılığı üç bin 500 doları, eÄŸitim süresi 14 ayı buluyor. Adaylar her birimde teker teker eÄŸitiliyor. Programı bitirenler iÅŸletme müdür yardımcısı olarak iÅŸe baÅŸlıyor. Ä°ÅŸe baÅŸladıktan sonra, yurtdışında eÄŸitim programlarıyla desteklenmeleri düşünülüyor.Â
Alkan, Metro Group içinde yer alan market yöneticilerinin eğitimi için ortak bir projeye daha imza attıklarını açıklıyor. Şirket çalışanların eğitimi için anlaşılan eğitim şirketlerine büyük kaynak ayırıyor. Eğitim programlarının pahalı olması da MT projesinin düzenlenmesinde etkili olmuş. Bu amaçla kendi bünyelerinde bir eğitim departmanı kuran grup, eğiticilerini de yetiştirecek. Alkan, kendileri için eğitici yetiştirme programı uygulayacaklarını söylüyor: ‘‘Bu eğitimcileri yetiştirmek için de ayrı bir kaynak ayırmaya da gerek yok. Bunun için öncelikle marketlerden adaylar istedik. Konuya hevesli ve istekli elemanlar belirliyoruz. Eğitim programı sayesinde bir eğitici grubumuz olacak.‘‘
Süreç içinde ilk olarak 20-25 kişi seçilmesi planlanıyor. Ayrıca eğitim firmalarından da yararlanılması düşünülüyor. Program sayesinde marketlerde iki bin kişinin eğitimini aynı anda verme imkanı olacak.
Bilgi için tel: 0212 451 08 51
Â