A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2006 15:29
Metro Cash & Carry Genel Müdürü Hakan Ergin, 2005'in Metro Cash & Carry için altın bir yıl olduğunu belirterek, 717 milyon euro ciro elde ettiklerini bildirdi.
Ergin, düzenlediği basın toplantısında, Metro Cash & Carry'in geçen yıl aynı mağaza bazında ciro gelişiminde büyük aşama kaydettiğini, bu yıl ilk defa ciro açıkladıklarını söyledi.
2005'in Metro Cash & Carry için altın bir yıl olduğunu ifade eden Ergin, “2002'de 380 milyon euro, 2003'de 450 milyon euro, önceki yıl 520 milyon euro, geçen yıl da 717 milyon euro ciro elde ettik. 30 ülkedeki Cash & Carry mağazaları büyümesinin yarısı Türkiye'den geldi” diye konuştu.
Ergin, geçen yıl bakkal ve marketlerin cirodaki payının gerilerken, otel, restoran ve catering müşterileri ile tamamlayıcı müşteri grubunun cirodaki payının artış gösterdiğine işaret ederek, Bursa, Kozyatağı, Ankara ve İzmir mağazalarının yenilendiğini, bunun için 15 milyon euro yatırım yaptıklarını anlattı.
Bu yıl “Doğrusu bu” adlı bir kampanya gerçekleştireceklerini, motosiklet satışına ağırlık vermeye başlayacaklarını belirten Ergin, Adana, Güneşli ve Bodrum mağazalarının yenileneceğini ve bir mağaza açacaklarını bildirdi.
Yeni mağaza açma konusunda zorluklar bulunduğunu dile getiren Ergin, “Türkiye'de arazi fiyatları uçmuş, şişmiş durumda. Kayseri'deki metrekare fiyatı Tokyo ile aynı. İzin süreçleri de kolay değil. O da çok zaman kaybettiriyor” diye konuştu.
2006'nın geçen yılı aratmayacak iyi bir yıl gibi gözüktüğünü ifade eden Ergin, bir soru üzerine, bakkalların cirosunun giderek sigara ve içki gibi tekel ürünlere kaydığını, Metro Cash & Carry'nin de tütün ürünleri satışında geri adım attığını söyledi.
Bu yıl mağaza yenileme çalışmalarına 6 milyon Avro harcayacaklarını anlatan Ergin, Büyük Mağazalar Kanun Tasarısı'nda öngörülemeyecek sonuçlarla karşılaşabileceklerini, burada dünyada bile olmayan şeylerin bulunduğunu savundu.
Ergin, “Pazar günü kapalı olsa... Mağazalarda binlerce insan işsiz kalacak. Bu kanun olduğu gibi çıksa da bakkallar korunmayacak. Bakkalları vuran, köşe başlarındaki indirim mağazalarıdır. Türkiye'deki arazi fiyatları öylesine arttı ki zaten kentin içine giremeyiz. Çok karmaşık ve çok sorun getirecek bir kanun” görüşünü dile getirdi.
METRO CASH & CARRY'DE DÜNYA MARKALARI SATIŞI
Nike, Diesel, Reebok, Adidas, Lacoste, Puma, Cat, Converse, Timberland, Pony ve Nine West'in aralarında bulunduğu bazı dünya markalarını Avrupa, ABD fiyatlarına satmalarının çok ciddi rahatsızlık yarattığını, bu nedenle zorlayıcı ve geciktirici uygulamalara maruz bırakıldıklarını belirten Ergin, şunları kaydetti: “Büyük markalar konusunda yasalar doğrultusunda hareket ediyoruz. Biz taklitler fiyatına orijinali satıyoruz. Uluslararası toptancılardan alıyoruz. Bazı ürünleri de Türkiye'deki başka toptancılar getiriyor. Bugün gümrüğe bir ürün geldiğinde o ürünün Türkiye'deki temsilcisine ürünün gerçek olup olmadığı soruluyor. Biz dava açıp tazminat alırız diye buradaki firma olayı yurt dışındaki ana firmaya havale ediyor. Ana firma da 'gerçek değildir' diye bildirimde bulunuyor. Yani ana firma, kendi toptancısına verdiği ürün için 'sahtedir' diyor. Bunun bilerek yapıldığını düşünüyoruz. Çünkü hukuki süreç çok uzun sürüyor.”
Bu konuda şu anda 2 markayla karşı karşıya olduklarını, 250-300 bin YTL tutarında ayakkabı ve çantanın gümrükte beklediğini ifade eden Ergin, “Şu anda bilirkişi raporu bekleniyor. Biz bu tür uygulamalara karşı adli ve idari her türlü hukuki yola başvurmaya kararlıyız. Bu dünya markalarını müşterilerimize sunmaya devam edeceğiz. Bütün mallarda sorun çıksa, tüm ürünlerde zarar etsek bile bu işe devam edeceğiz” diye konuştu. Ergin, ısrarlı sorulara karşın isim vermedi.
Hakan Ergin, geçen yıl Mayıs ayından yıl sonuna kadar 5 milyon YTL değerinde dünya markası ürünü sattıklarını bildirdi.