Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2008 00:00
Alman Metro Group’un mali sonuçlarının açıklandığı toplantıda grubun CEO’su Dr. Echard Cordes, övgüler yağdırdığı Türkiye pazarında 2008 yılında 100 milyon Euro’luk yeni yatırım yapılacağını söyledi. Grubun 2007 cirosu 64.3 milyar Euro çıkarken, Türkiye cirosu 1.1 milyar Euro oldu.
ALMAN Metro Group, 2007’de 64.3 milyar Euro büyüklüğe ulaşırken, Türkiye cirosu ise 2006’ya kıyasla yüzde 22.3 artarak 1.120 milyar Euro’ya yükseldi. Metro Group CEO’su Dr. Echard Cordes, Türkiye’de elde ettikleri sonuçlardan memnun olduklarını belirterek, Türkiye pazarını övdü. Cordes, "Geçen yıla göre yüzde 22 ile 1.120 milyar Euro’luk büyümeye ulaştık. 2008 yılında Metro Cash&Carry, Real ve Media Markt’ın başarılı bir performans sergileyeceğinden eminiz" dedi.
YERİNİZ ÖNEMLİ: Cordes şöyle devam etti: "70 milyon nüfus ve istikrarlı ekonomik gelişmelerle Türkiye, Metro Group dünyasında önemli bir yere sahip. Türkiye’de 4 bin 601 tam zamanlı çalışanımız var ve 2008’de 100 milyon Euro’luk yeni yatırım yapacağız. 6 Media Markt, 2 Real hipermarket ve 2 Metro Cash&Carry mağazası açacağız. Türkiye büyüme rakamlarıyla birlikte büyülü bir ülke. Bu kadar büyüme hızı kaydeden ve ekonomisi cazip bir ülke olmasa Türkiye’de yatırımı düşünmezdik."
ERDOĞAN’A HİPERMARKET MEKTUBU: Cordes, 8 Nisan 2008’de Türkiye’ye gelerek Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’la görüşeceğini belirterek, görüşmede, yaklaşık 2 hafta önce hipermarket yasası ile ilgili olarak Başbakan Erdoğan’a gönderdiği mektupta yazdığı modern ticaretin kuralları ve dünyada gelişimi ile ilgili bilgi vereceğini aktardı.
PARÇALANMA SÖYLENTİLERİ: Şirket hissedarlığının dağılımındaki değişimlerin ardından Metro Group’un parçalanacağına ilişkin bazı söylentilerin ortaya çıktığını aktaran Cordes, şöyle konuştu: "Metro AG parçalanmayacak. Bazı değişimler, yapısal ayarlamalar ve portfolyo değişiklikleri olacak. Elbette, anlamlı gördüğümüz yerlerde şirket satın almaları gerçekleştireceğiz ve mantıklı fırsatlar ortaya çıktığında portfolyo daralmalarına da gidilebilecek."
REAL EN BÜYÜK ŞANTİYE: Grup dahilindeki şirketleri değerlendiren Cordes, şunları aktardı: "Grubun satış hacmine ve gelirine en büyük katkıda bulunan şirketlerden Metro Cash&Carry geçen sene 14 ülkede 32 yeni mağaza açtı. Metro Cash&Carry ile Doğu Avrupa’da genişleyeceğiz. Şu anda olmadığımız ülkelere gireceğiz. Real hipermarketler şu anda Metro Group’un en büyük şantiye alanı. Doğu Avrupa’da 14 yeni mağaza açan Real yeniden güçlendiriliyor. Bunu başarması için mutlaka Almanya’da güçlenmeli. Real’de başarının yakalanması için faaliyet karının yüzde 3 olmasını hedefliyoruz. Ancak bu hedefin 2009 öncesi başarılmasını beklemiyoruz. Yeterli performansı gösteremeyen 40 Real mağazası kapatılabilir. Media Markt ve Saturn geçen sene 84 yeni mağaza açtı. Rusya ve Türkiye’de büyüme hızla sürüyor. Bu markalar ’rakiplerini öldürücü bir güç’le yollarına devam ediyor."
Kapatma davasına değil ekonomik veriye bakarız
AKP’nin kapatılması talebiyle açılan dava ve bunun ekonomiye etkisi üzerine gelen sorulara Metro Group CEO’su Echard Cordes, "Bizim işimiz politika üzeri. Tamamen ekonomik verilerle hareket ediyoruz. Şu anda ortam iyi. Pazarlamayla, ürün çeşitliliğiyle, pazarın sunmuş olduğu imkanlarla ilgileniriz. Dolayısıyla Türkiye bizim için cazip bir ülke" yanıtını verdi.
Metro Group’un stratejik kararları
Real Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Joël Saveuse, Metro Group Yönetim Kurulu’na atanacak.
Real’de iki yıllık bir zaman dilimine yayılacak sistematik yeniden yapılanma süreci başlıyor.
Media Markt ve Saturn genişlemede hız kesmeyecek; stratejik esneklik arttırılacak
Galeria Kaufhof’un üst düzey gelir grubuna hitap etme stratejisi sürüyor.
Büyük mağazacılık, portföyün stratejik unsurları arasından çıkarıldı.