Meşgul çalmayan telefon santralı

Güncelleme Tarihi:

Meşgul çalmayan telefon santralı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2004 11:11

Klasik telefon santrali anlayışını tarihe karıştıran IP telefon çözümlerinde bir Türk firmasının da imzası bulunuyor. Nevotek, Cisco'nun altyapısını oluşturduğu IP telefon sistemine çözümleriyle katkıda bulunuyor. Cisco aracılığıyla çözümlerini çeşitli ülkelere ihraç ediyor.

Yeni nesil iletişim cihazlarından biri olan IP Telephony (internet protokolu telefonu), klasik telefon santralı anlayışına yeni bir boyut getiriyor. Cisco Systems'ın geliştirdiği telefon, günümüz iş dünyasının gereksinmelerine internet teknolojileri ile yanıt veren Cisco AVVID'e (ses, video ve entegre veri mimarisi) dayanıyor.

Cisco Systems'ın altyapısını oluşturduğu bu sisteme, şirketin iş ortakları çözümleriyle katkıda bulunuyor. Şirket, Cisco aracılığıyla çeşitli ülkelere çözümlerini ihraç ediyor.

Nevotek Genel Müdürü Arda Ünsal, IP telefonun telefon görünümlü bilgisayar olduğunu söylüyor. IP üzerinden taşımayı Cisco'nun yaptığını, kendilerinin çözümleri oluşturduğunu belirtiyor.

YURTDIŞINA İHRACAT

Nevotek'in çözümleri Kuveyt, Mısır, İrlanda, Finlandiya, Polonya ve Amerika'da kullanılıyor. Cisco'nun IP telefonu Türkiye'de pazara sunması ile Nevotek'in IP telefon çözümleri sunmaya başlaması aynı tarihlere rastlıyor. Nevotek geçen yıl Cisco'nun en başarılı uygulama geliştirme iş ortağı seçilmiş.

Cisco Systems Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan ise, Nevotek'in Cisco'ya en önemli katkısının ses altyapısının değiştirmesi yanında kendi içinde entegrasyon sağlayan uygulamalar yapması olduğunu dile getiriyor. IP telefonda sektörlere özel çözümler üretildiğini ancak firmaların isteklerine göre uygulamaların uygun hale getirildiğini söylüyor:

‘‘Telekom hizmetlerinin serbestleşmesinden sonra IP telefonun kullanımı artacak. Ses hizmetleri de serbestleşecek. IP üzerinden taşınma maliyetleri gittikçe aşağıya inecek. IP tabanlı iletişim sistemi, serbestleşme sonrasında oluşacak yapılara uygun. IP tabanlı iletişimin iki önemli avantajı var. Birincisi maliyet, ikincisi ise daha entegre sistemlere sahip olması. Şirketin büyüklüğüne göre IP telefonun maliyeti 10 bin dolardan, milyon dolara kadar çıkabiliyor. Ama telekomun serbestleşmesinden sonra bu maliyet düşecek.‘‘

IP telefon yatırımının altı ile 18 ay arasında geri dönüşünün sağlandığını belirten Erkan, IP telefonun her sektör için kullanılabileceğini ancak Türkiye'de daha çok ilaç, otelcilik ve teknoloji sektöründen talep geldiğini dile getiriyor.

IP telefon nedir?

IP (internet protokolü) telefonu, klasik PBX santrallere rakip bilgisayarlı telefon santral sistemi. Cisco Systems'ın geliştirdiği telefon günümüz iş dünyasının gereksinmelerine internet teknolojileri ile yanıt veren Cisco AVVID'e (ses, video ve entegre veri mimarisi) dayanıyor. IP telefonu, bir IP veri ağını, tek bir ses ve veri ağı üzerinden tüm şirket çapında sesli iletişim sağlamak için kullanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!