Mercedes'in BaÅŸkanı Türkiye'yi sorguluyor

Güncelleme Tarihi:

Mercedesin Başkanı Türkiyeyi sorguluyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2001 00:00

Mercedes Benz 0 403 otobüsleri toplatma kararı, Mercedes'e Türkiye'deki yatırımlarını sorgulatıyor. Mercedes-Benz Türk A.Åž. Direktörler Kurulu BaÅŸkanı Till Becker, ‘‘DaimlerChrysler Otobüs Grubu Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Wolfgang Diez aradı ve ‘Acaba doÄŸru yolda mıyız?' diye sordu’’ dedi.DaimlerChrysler yönetimi, Mercedes 0 403 otobüslerin toplatılmasına yönelik yargı kararı üzerine, Türkiye’deki yatırımlarını sorgulamaya baÅŸladı. Mercedes-Benz Türk A.Åž. Direktörler Kurulu BaÅŸkanı Till Becker, Karapınar Asliye Ceza Mahkemesi'nin toplatma kararını deÄŸerlendirmek için düzenlenen basın toplantısında DaimlerChrysler yönetimin, Türkiye'deki geliÅŸmeleri sorguladıklarını söyledi.Daha önceki basın toplantılarında Türkiye'ye yatırım yapmak istediklerini ve Türkiye'ye inancını belirttiÄŸini hatırlatan Becker, ‘‘Dün gece DaimlerChrysler Otobüs Grubu Yönetim Kurulu BaÅŸkanımız Wolfgang Diez aradı, (Acaba doÄŸru yolda hareket ediyor muyuz?) diye bana sordu’’ dedi. Son geliÅŸmelerle ilgili olarak ‘‘Türkiye'deki ekonomik stratejilerinde bir deÄŸiÅŸim olabilir mi?’’ ÅŸeklindeki bir soruya Becker, ‘‘Şimdiye kadar yüksek mahkemeler, hakim kararını gözden geçirdi ve reddetti. Türk adaletinin doÄŸru karar vereceÄŸine inanıyorum. Aksini düşünmek bile istemiyorum. Bu ÅŸekilde devam edeceÄŸiz. Ãœretime ve ihracata devam edeceÄŸiz. Bu ülkeye inancımızı devam ettiriyoruz’’ diye konuÅŸtu.Wolfgang Diez, Karapınar Asliye Ceza Mahkemesi'nin daha önce gıyabi tutuklama kararı çıkartılan DaimlerChrysler yöneticilerinden biriydi. Bir üst mahkeme tarafından tutuklama kararı bozulan Diez, bir süre Türkiye'deki toplantılara katılamamıştı. Diez, kendisinin davet sahibi olduÄŸu Mercedes otobüslerinin Avrupalı distribütörlerinin katıldığı bir toplantıya son anda gelebilmiÅŸti.HATAMIZ YOKDaimlerChrysler'in dünyanın üçüncü büyük otomotiv firması ve dünyanın en büyük kamyon ve otobüs üreticisi olduÄŸunu belirten Becker, ‘‘Yürütülen bu kampanya ÅŸirketimizin adını karalamaya yöneliktir. Otobüslerimizin imalatlarında herhangi bir hata yoktur. Bütün otobüslerimiz piyasalarda varolan güvenlik unsurlarının hepsine sahiptir’’ dedi.Kazalar Almanya'da incelemeye alındıBilinen tüm kazaların oluÅŸ nedenlerinin Mercedes-Benz tarafından incelendiÄŸini, Almanya'daki özel bölümün de bu kazayla ilgili araÅŸtırma yaptığını anlatan Till Becker, piyasadaki otobüslerin yüzde 60-70'inin Mercedes-Benz'lerden oluÅŸtuÄŸunu, dolayısıyla yaÅŸanan kazalarda Mercedes-Benz'in adının bu nedenle öne çıktığını belirtti.Becker, ‘‘Türkiye'nin dışında hiçbir ülkede bir otobüs yangını görülmemiÅŸtir. Türkiye'deki yangınların çoÄŸunda DerviÅŸ BinboÄŸa'nın veya temsilcilerinin olay anında, olay yerinde hazır bulunmaları ve basını haberdar etmeleri dikkat çekmektedir. Mercedes-Benz Türk, çoÄŸu kez yangın olaylarını gazetelerden öğrenmektedir’’ dedi.Toplatma kararı ihracatı etkiliyorTürkiye'de Mercedes-Benz Türk tesislerinde üretilen otobüslerin en yüksek standartlara sahip olduÄŸunu ve tüm dünyada 54 ülkeye ihraç edildiÄŸini anlatan Becker, yurtiçi pazar ve yurtdışı pazar için farklı üretim yapmadıklarını söyledi. Becker, yurt içinde satılan otobüslerle yurtdışına ihraç edilen otobüslerin aynı niteliklere sahip olduÄŸunu belirterek, bu otobüslerin Avrupa'nın 20 ülkesinde trafiÄŸe çıktıklarını kaydetti. Becker, son olarak Çin'in de Türkiye'de otobüs almak için sıraya girdiÄŸini açıkladı.Ancak, otobüs toplatma kararının ardından yurtdışındaki müşterilerden telefon aldıklarını söyleyen Becker, ‘‘Bu geliÅŸmeler sonucunda yurtdışındaki müşterilerimiz, gerçeÄŸi öğrenmek için bizi arıyorlar. Son olarak Estonya'dan bir telefon geldi’’ dedi.Türk adaletine güveniyoruzTürk adaletine güvendiklerini, bu davayı da kazanacaklarına inandıklarını belirten Till Becker, kendisinin de avukat olduÄŸunu söyledi. Mahkeme hakimi hakkında Adalet Bakanlığı‘na ÅŸikayette bulunulduÄŸunu anlatan Becker, ‘‘Bu davaların hepsini daha önce kazandık. Bu mahkemeyi de kazanacağız. Bu ülkenin adaletine, mahkemelerine güveniyorum. Yanlış kararlar reddedilecektir. BahsettiÄŸimiz kiÅŸi, Türk adaletini temsil etmemektedir. Ben böyle düşünüyorum. Fakat, kamuoyu bu yanlış kararlardan etkileniyor’’ dedi. 49 kiÅŸinin hayatını kaybettiÄŸi kazanın oluÅŸumunu anlatan Becker, 24 Ekim 1997’de gerekli önlemleri alınmamış bir tankerin aşırı yükle O 403 tipi otobüs ile çarpıştığını, toplam çarpışma hızının 210-240 kilometre/saat olduÄŸunu bildirdi. Yolda herhangi bir fren izine de rastlanmadığına dikkat çeken Becker, ‘‘Bu hızla ister tank, ister askeri araç içinde olun hayatınızı kaybedersiniz, otobüs ÅŸoförü ağır derecede görme özürlü idi ve gözlük takmıyordu’’ diye konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!