Oluşturulma Tarihi: Temmuz 05, 2007 00:00
Türk otobüs sektörünen en önemli markalarından biri olan Mercedes-Benz Türk, piyasadan aldığı talepler doğrultusunda geliştirdiği yepyeni modeli Tourismo ile yeni pazar segmentlerine hitap etmeyi hedefliyor.
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, Türkiye’nin 40 yıldan bu yana üretim adedini sürekli arttırarak başarı göstermesini kaliteli üretimden kaynaklandığını söyledi. Bu yıl piyasada yaşanan durgunluğa da değinen Zeigler, 2007 yılının 2006’ya göre daha zorlu geçtiğini belirtti ve sözlerine şu şekilde devam etti: "Geçtiğimiz yıla oranla yüzde 30’luk düşüşün yaşandığı pazarda Mercedes tüm bunlara rağmen pazar lideri olarak kalmayı başardı. Bu yıl yaşadığımız ve geçici pazar dalgalanması olarak adlandırdığımız bu düşüşe rağmen Türkiye, yolcu taşımacılığı konusunda sahip olduğu büyük potansiyelle bunu çok kolay bir şekilde atlatır. Özellikle turizm sektörü Türkiye’deki otobüs pazarının gelişmesine büyük katkı sağlıyor. Türkiye’nin yıllık turizm geliri 13 milyar dolara ulaştı ve geçtiğimiz yıl Türkiye’ye 20 milyona yakıt turist geldi. Bu da taşımacılık sektörüne hareket getirdi."