Mercedes’in en çok satan modeli iki farklı yüzle nisanda geliyor

Güncelleme Tarihi:

Mercedes’in en çok satan modeli iki farklı yüzle nisanda geliyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 24, 2007 00:00

İlk kez 1993 yılında yollara çıkan Mercedes-Benz C Serisi tamamen yenilendi. Alman otomobil üreticisinin en fazla satılan modeli olan C Serisi’nin üçüncü nesli, teknolojisinin yanı sıra iki farklı yüzüyle dikkat çekiyor.

Yeni C Serisi’nde ’Mercedes Yıldızı’nın kaputun üzerinde yer aldığı klasik versiyonun yanı sıra ızgaraya entegre edilmiş spor versiyonda bulunuyor. Ön yüz tasarımında sunduğu seçeneklerle kişiselleşip farklı yaş gruplarını hedefleyen yeni C Serisi, Türkiye’ye nisanda geliyor.

Kökleri 190 modeline dayanan ve ilk kez 1993 yılında resmi olarak yollara çıkan Mercedes-Benz C Serisi üçüncü nesline kavuştu. En fazla satılan Mercedes-Benz modeli olma başarısı gösteren C Serisi’nin yeni nesli, sahip olduğu teknolojinin yanı sıra iki farklı yüzüyle dikkat çekiyor. Ön yüzünde sunduğu iki seçenek sayesinde kişiselleşip farklı yaş gruplarını hedefleyen yeni C Serisi, Türkiye pazarına nisan ayında ithal edilmeye başlanacak.

Mercedes-Benz’in iki farklı yüze sahip olan ilk sedan modelinin lansmanı Alman üreticinin Stuttgart’taki merkezinde gerçekleştirildi. Yeni C Serisi’nde ’Mercedes Yıldızı’nın kaputun üzerinde yer aldığı klasik versiyonun yanı sıra Coupe modellerde olduğu gibi ızgaraya entegre edilmiş spor versiyon da sunuluyor.

Bu kararla Mercedes-Benz, Classic, Elegance ve Avantgarde donanım paketlerine sahip modellerinin birbirinden daha belirgin şekilde ayrılacağının işaretlerini veriyor. Bu etkiyi ilk bakışta sağlayabilmek için Alman üretici, SL, CL ve CLK’daki gibi Mercedes Yıldızı’nı Avantgarde donanım paketinde ön ızgaraya entegre etmiş. Classic ve Elegance paketli otomobillerse yıldızlarını kaputlarının üzerinde taşıyor. Standart donanım listelerine bakıldığında giriş paketi olan Elegance’nin bile oldukça zengin olduğu, gerçekten ihtiyaç duyulacak her şeyi sunduğu görülüyor. Elegance ve Avantgarde versiyonlarındaysa değişiklikler, stil farklılaşmasına odaklanıyor.

BÜYÜYEN C SERİSİ’NE COUPE İMAJI

Genel olarak bakıldığında tasarımı, günümüz Mercedes çizgisini takip ettiği görülüyor. Daha sivri bir yapı kazanan burun ve güçlü çıkıntılar yapan ön çamurluklar gibi S Serisi’ni hatırlatan özellikler de ilk bakışta dikkat çekiyor. Eğimli ön cam, alçak üst yapı, kısa ve şık arka çizgiler, araca bir Coupe havası kazandırıyor. Araçtaki ilginç bir detay ise subaplı stoplar. Stoplarda bulunan ince yarıklar halindeki delikler, aracın zemininden emdikleri havayı dışarıya bırakarak bir tür spoyler görevi yapıyor. Alışılmış yenileme geleneğine uygun olarak yeni C Serisi’nin boyutları büyümüş. Örneğin 4.58 metrelik boyu, güncel C Serisi’nden 5.5 santimetre daha fazla. Aracın bagaj hacmi ise 455 litreden 475 litreye yükselmiş.

İç mekan ve kokpit tamamen yenilenmiş. Gösterge panelinde, ’Black Panel’ (siyah panel) adlı tekniği kullanılıyor. Uyarı ve kontrol sembolleri sadece motor ilk çalıştırıldığında ve arıza durumlarında gösteriliyor, normal durumlardaysa gizleniyor. Artık yeni C Serisi’nin de önemli kontrolleri, S Serisi’nde de olduğu gibi ’Controller’ adlı orta konsolda yer alan çevirmeli/bastırmalı bir düğme ile yapılıyor.

’S’ TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANIYOR

Yeni C Serisi’nin dingil mesafesini ve iz açıklığını arttırmanın dışında mühendisler ön ve arka süspansiyon sistemlerini de elden geçirmişler. Bu karmaşık yapılara eklenen ’Agility Control’ amortisörleri, anlık sürüş şartlarına otomatik olarak uyum sağlıyor, düşük hızlarda yüksek yuvarlanma konforu sunuyor, hızlı kullanımdaysa sertleşerek yol tutuşu ve dinamizmi iyileştiriyor. Bunun dışında aracın direksiyon ayarları da öncüsüne göre yüzde 6 daha direkt.

Adaptif frenler ise tepkilerini anlık durumlara göre optimum ayarlayabiliyor. S Serisi’nde kullanılan sistemle akraba olan adaptif frenlerde yokuşlarda kalkış yaparken geri kaydırmayı engelleme, ıslak zeminde diskleri kurutma, kritik durumlarda maksimum fren gücünü önceden hazırlama gibi gelişmiş fonksiyonlar da bulunuyor.

Yeni C Serisi’nde diz dahil 7 hava yastığı standart olarak sunuluyor. Ön koltuklarda ’Neck-Pro’ kafalıklar görev yapıyor. Aktif bir sistem olan Neck-Pro’da araç arkadan bir darbe aldığı anda kafalıklar, yıldırım hızıyla öne doğru ilerleyerek sürücünün başını daha erken yakalayabiliyor ve böylelikle boyun zedelenme riskini azaltıyor.

S Serisi’nden tanıdığımız ’Pre-Safe’ sistemini ekstra bedel alarak yeni C Serisi’ne uygulatmak da mümkün: Kritik durumları algılayabilen bu sistem, kemerleri gererek, yan camlar ve sunroofu kapatarak ve daha birçok önlem alarak aracı ve yolcularını kazaya hazırlıyor. ’Intelligent Light System’ adlı yeni nesil akıllı far sistemi de yeni C Serisi’nin opsiyon listesinde yer alıyor.

Motorlar güçlendi

Mercedes-Benz’in yeni C Serisi’nde 4 silindirli motorları alıp geliştirdiği görülüyor. Benzinli seçeneklerde C 180 Kompressor’un gücü 143’ten 156 beygire çıkmış, C 200 Kompressor’da ise güç 20 beygir arttırılarak 184 beygire çıkarılmış. Dizel cephesindeki güç artışlarıysa şöyle: C 200 CDI’da 122’den 136 beygire, C 220 CDI’da 150’den 170 beygire. V6 motorlardaysa herhangi bir değişiklik yapılmamış: 204 beygirlik C 230, 231 beygirlik C 280 ve 273 beygirlik C 350. Dizel ailesinin üst modeli C 320 CDI’nın gücü de 224 beygir olarak kalmış. 6 ileri vitesli şanzıman tüm motor seçeneklerinde (7 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan C 350 dışında) standart olarak sunuluyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!