Mercedes-Benz Türk malı kamyonlarıyla övünüyor

Güncelleme Tarihi:

Mercedes-Benz Türk malı kamyonlarıyla övünüyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2007 00:00

Mercedes-Benz Türk, ’İstanbul Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı’nda hafif ticari araç modellerinin yanı sıra Atego, Axor ve Actros serilerinden oluşan geniş model yelpazesiyle yer alıyor. Mercedes-Benz, Aksaray’daki tesislerinde ürettiği Atego ve Axor model kamyonları tüm dünyaya ihraç ediyor.

Mercedes-Benz Türk, hafif ticari araç modellerine ek olarak Atego, Axor ve Actros serilerinden oluşan geniş model yelpazesini ’İstanbul Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı’nda sergiliyor. Mercedes-Benz Türk, Aksaray ilindeki tesislerinde üretip tüm dünyaya ihraç ettiği Atego ve Axor model kamyonlar son yenilikleriyle fuarda yer alıyor.

Daimler’in teknolojisi ve Mercedes-Benz Türk’ün ağır sınıf kamyon üretiminde sahip olduğu birikimden yararlanılarak geliştirilen Axor çekiciler, 1835 LS ve 1840 LS modellerinde farklı motor, kabin, aks ve şanzıman seçenekleri ile değişik kullanım ihtiyaçlarını karşılıyor.

Aracın standart donanım kapsamında olan ABS/ASR ve taşıdığı yükün ağırlığına göre otomatik olarak fren gücünü ayarlayan ALB fren sistemleri, kargo tipinde önde ve arkada, damperli tipinde ise önde disk frenlerle kullanıcıya Mercedes-Benz güvenliğini sunuyor. Isıtmalı hava kurutucusu ile donatılmış fren sistemi 10 barlık yüksek bir basınçla çalışıyor. Dekompresyon valfli motor freni konforlu ve etkin frenleme özelliğini tamamlıyor. Axor’un damperli tipinde bulunan diferansiyel kilidi ise aracın çamurda, kumda veya benzeri kaygan zeminlerde patinaj yapmasını ve zemine saplanmasını önlüyor.

GÜVENLİKTE KATI STANDARTLAR

Avrupa’nın en katı güvenlik standartlarından ’ECE R 29’a uygun olan şoför kabini, sınıfının en modern, konforlu ve geniş türü olarak öne çıkıyor. Axor’un kargo tipinde standart tavanlı/uzun kabin (tek yatak) ve yüksek tavanlı/uzun kabin (çift yatak), damperli tipinde ise standart tavanlı/kısa ve uzun kabin (tek yatak) seçenekleri bulunuyor. Yıllardır ithal ve yerli markalar arasındaki lider konumunu sürdüren Axor çekici 2007 eylül ayı itibariyle yüzde 38 pazar payı ile birinci durumda yer alıyor.

Mercedes-Benz, yine Aksaray Fabrikası’nda üretilen Axor inşaat araçları ile şantiyelerdeki farklı uygulamalar ve kullanım amaçlarına uygun çözümler sunuyor. Axor 3340K ve Axor 4140B Türkiye’de üretilen en güçlü inşaat kamyonları olarak dikkat çekiyor. Bu araçlar, Türkiye pazarının yanı sıra başta Avrupa, Yakın ve Ortadoğu ülkeleri olmak üzere birçok bölgeye ihraç ediliyor.

BAKIM ARALIĞI EN UZUN KAMYON

Türkiye’de üretilen Atego ise, kendi segmentinde periyodik bakım aralığı en uzun kamyon olma özelliğini de taşıyor. Her türlü üstyapıya uygun olan Atego nakliye araçlarına dağıtım işine yönelik açık, kapalı veya frigorifik kasalar yanında çöp presi gibi özel amaçlı üstyapılar rahatlıkla uygulanabiliyor. 4.5 turlu direksiyonu ve 15.8 metrelik dönüş çapıyla şehir içinde manevra kolaylığı sağlayan Atego, 1215 ve 1517 modelleriyle iki farklı azami yüklü ağırlık, iki farklı motor gücü, iki farklı aks mesafesi ve iki farklı kabin seçeneğiyle pazara sunuluyor.

Araçta bulunan şeffaf camlı halojen farlar yolu en iyi şekilde aydınlatırken, rüzgar kanalları kapı ve kapı kollarının temiz kalmasını sağlıyor. Hafif malzemeden üç parçalı olarak üretilen ve araç ile aynı renge boyalı tamponlar sayesinde ise sadece gerekli parçanın yenisiyle değiştirilmesi mümkün ve aracın serviste geçirdiği süre ve yedek parça maliyeti en aza indirilmiş oluyor.

ŞİMDİDEN EURO 5’İ KARŞILIYOR

Mercedes-Benz’in Wörth Fabrikası’nda üretilen Actros uzun mesafe çekicileri de en üst düzeydeki konfor ve güvenlik taleplerini karşılayan ileri teknolojisiyle farklılaşıyor. Actros, SCR teknolojisi ’Bluetec’ ile şimdiden 2009 yılında yürürlüğe girecek olan Euro 5 emisyon normları ile uyumlu olma özelliğini de taşıyor. Actros, bir bilgisayar ağı içinde birbirleriyle sürekli iletişim halindeki ’Telligent’ adlı elektronik sistemlere sahip. 2 ve 3 akslı modeller ile Megaspace ve L-S-M tipi olmak üzere dört çeşit kabin seçeneği ile sunulan Actros’u bu seçenekler kapsamında ’tek kişilik’ olarak sipariş etmek de mümkün.

Sprinter’in 1000 farklı kişiliği var

Lüks binek otomobil modelleriyle tanınan Mercedes-Benz hafif ticari araç pazarında da iddialı modelleriyle rekabet ediyor. Türkiye’de 2007 yılı başında satışa sunulan yeni Sprinter’in farklı uzunluk, yükseklik, ağırlık, karoseri, dingil mesafesi ve motor seçenekleri sayesinde yaklaşık 1000 farklı versiyonu bulunuyor. Aktif ve pasif güvenlik önlemleri Sprinter’de büyük önem taşıyor. Araçta yeni nesil Elektronik Dengeleme Programı (ESP) olan ADAPTIVE ESP de standart olarak sunuluyor. Değişken yük ağırlığını dikkate alarak aracın ağırlık noktasını hesaplayan bu sistem, araç güvenliğini büyük ölçüde arttırıyor.

Vito 1.14 tonu taşıyabiliyor

Sürüş konforu ve tasarımıyla dikkat çeken Mercedes-Benz Vito’nun belirgin profil çizgileri, bu aracın dinamik ve güçlü görünümünü öne çıkarıyor. Mercedes-Benz ürün ailesini anımsatan farlar, ön ızgara ve dik olarak yerleştirilen arka stop lambaları Vito’nun ilk bakışta dikkat çeken diğer tasarım özellikleri arasında yer alıyor. Vito, üç kullanım tipi (panelvan, kombivan ve camlıvan), iki farklı aks ile üç farklı araç uzunluğunda ve iki farklı tavan yüksekliği seçeneğine sahip. 3 CDI dizel, 2 benzin motoru alternatifi bulunan Vito, modeline göre 4.7 ile 6.3 metreküp arasında değişen geniş iç hacmin yanı sıra 1.14 tona kadar çıkabilen yük kapasitesi sunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!