Güncelleme Tarihi:
Sendikanın Danıştay'da açtığı davanın dilekçesinde, kamuda görevde yükselme sınavına katılmak için yapılan sıralamada önemli avantaj sağlayan sicil notu, takdirname ve ödüllerin objektifliğini yitirdiği savunuldu.
Sicil notlarının memurların ilk sicil amirlerinin tamamen öznel değerlendirmesi sonucu verildiği öne sürülen dilekçede, ikinci ve üçüncü amirlerin de 90'nın personeli tanımadan, değerlendirme yapmadan birinci amirin verdiği sicil notunu onayladığı iddia edildi. Dilekçede, “Bu nedenlerden dolayı bu kadar öznel süreç sonunda ortaya çıkan sicil notlarının görevde yükselme sınavında personele verilecek ek puanlarda etkin olması objektifliği kaldırdığı gibi hakkaniyetle de bağdaşmamaktadır” denildi.
Dilekçede, memurların öğrendikleri düşük sicil notları hakkında açtıkları davalarda mahkemelerin “objektif ve nesnellikten uzak dolduruldukları için” bu notları iptal ettiğine işaret edildi.
Takdirname ve ödüllerin, Devlet Memurları Kanunu'na göre personelin olağanüstü gayret ve çalışması ile başarı sağlayan personellere verilmesinin karara bağlandığı, fakat bunun amirin yetkisine bırakıldığına işaret edilen dilekçede, şunlar kaydedildi:
“Söz konusu yasal düzenleme ile amirlere takdirname veya ödül verilmesi konusunda uyulması zorunlu ve emredici bir yükümlülük yüklenmemiştir. İdareye değerlendirme ve takdir yetkisi verilen bu tip tasarrufların çoğunlukla hukuki istikrar ve eşitlik ilkeleri bakımından hukuka uygunluğunun irdelenmesi gerekmektedir. Zira, takdirname ve ödül verilmesi, ilgili amirin takdir yetkisinde olup, bu yetkinin kötüye kullanılması halinde eşitsiz ve haksız uygulamalarla karşılaşılacaktır. Düzenleme, sübjektif ve taraflı şekilde takdirname ve ödül verilerek amirin kendisine yakın personeli veya sempati duyduğu sendikanın mensuplarını kayırması sonucunu doğuracaktır. Görevinde oldukça başarılı olduğu halde kendisine ödül ve takdirname verilmeyen personelin bu durumda mağdur olacağı açıktır.”
“Takdirname ve ödüllerin keyfilikle, 'benim adamım' anlayışıyla ve mutlak takdirle dağıtıldığı” savunulan dilekçede, ayrıca daha önceki sınavlarda başarısız olanların ve sınava girmeyenlerin puanının düşürülmesinin ise fırsat eşitliği ilkesine aykırı olduğu belirtildi.
Dilekçede, bu kriterlerin sınava girişlerde değerlendirme dışında tutulması için Sağlık Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme Eğitimi Duyurusu'nun ekinde yer alan Açıklamalı Ek-1 Değerlendirme Formunun, Sağlık Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin ekinde yer alan Ek-1 Değerlendirme Formunun ve Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin “Sicil Notu Ortalaması”, “Takdirname ve Ödül”, “Hizmet İçi Eğitim” ve “Daha Önceki Görevde Yükselme Sınavı” başlıklı maddelerinin yürütmesinin durdurulması ve iptali talep edildi.