Melez kamyon ve otobüsle ’çevrede sıfır kirlilik’ planı

Güncelleme Tarihi:

Melez kamyon ve otobüsle ’çevrede sıfır kirlilik’ planı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2007 00:00

Daimler Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Renscher, "Uzun süredir hibrid (melez) teknoloji üzerinde çalışıyoruz. Bu teknolojiyle ürettiğimiz şehiriçi otobüsleri, neredeyse hiç kirlilik yaratmıyor. Bu araçlar karayolu taşımacılığının yarattığı kirlilik sorununa çözüm olacak" dedi.

ALMAN otomotiv devi Daimler, taşımacılık sektöründe az emisyon ve yakıt tüketimi sağlayan son teknolojileri öne çıkarmaya başladı. Daimler Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Renschler, çevre dostu araç teknolojilerinin karayolu taşımacılığından kaynaklanan emisyon sorununa çözüm olabileceğini vurguladı. Hedeflerinin "Sıfır emisyon" olduğunu kaydeden Renschler, "Hibrid teknolojisinde 40 yıllık deneyimimiz var. Hibrid teknolojisi olan otobüslerimizin kısa mesafelerde hemen hemen hiçbir emisyon artığı üretmediklerini tespit ettik. Bunun dünyada örneği yoktur. Hem aynı araçların daha uzun ömürlü ve daha az arızalandığını görüyoruz" diye konuştu. Daimler Kamyon Geliştirme Dairesi Müdürü Georg Weiberg ve Daimler Otobüs Geliştirme Dairesi Müdürü Richard Averbeck, melez araç sayısının artırılması için yenilenebilir yakıt ikmal ağının genişletilmesi ve siyasilerin uygun yasal düzenlemeler yapmaları gerektiğine işaret etti.

EN YENİ MELEZLER: Daimler’in son hibrid teknolojisi olan Citaro G BlueTec ve Atego BlueTec modelleri de ilk kez dünya kamuoyunun önüne çıktı. Citaro otobüslerinde, dizel motorunun devrinin düştüğü noktada hibrid sistemde bulunan elektrik motoru devreye giriyor. Ancak aynı teknolojiyle diğer melez araçlarda yakıt tüketimi sadece belirli oranlarda düşerken, Citaro’da özellikle kısa mesafelerde tüketilen yakıt ve egzoz gazları sıfırlanıyor.

FRENE BASTIKÇA SARJ: Şehir taşımacılığında kullanılacak Citaro’nun bir başka özelliği, çatısında bulunan bataryaların dizel motoruyla değil, fren enerjisiyle şarj edilmesi. Bu şekilde otobüs hareket ederken elektrikli motoru kullanıyor. Benzer bir teknolojiye sahip Atego model kamyonun en önemli özelliklerinden biri, dizel motorunun oranla daha hafif olması ve bu yüzden daha fazla yük alabilmesi.

ARTIK GERÇEK ARAÇLAR: Ticari araçları ekonomik büyüme ve küreselleşme için itici güç olarak niteleyen Daimler Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Renschler, "Bu sektörde pazar lideri olarak gelecekte daha çevre dostu ve ekonomik araçları müşterilerimize sunacağız" dedi. Renschler, şöyle konuştu: "Geleceğin taşımacılığını şekillendirme girişimi bizim çevreye ve müşterilerimize karşı taşıdığımız sorumluluğu ne kadar ciddiye aldığımızın göstergesi. Girişim, Daimler’in tüm markalarında alternatif yakıt ve kullanım alanlarındaki küresel araştırma ve geliştirme çaliışmalarını kapsıyor. Aynı zamanda Daimler’in çevre dostu ticari araçlarının artık prototip olmadığını müşterilerce kullanılan gerçek araçlar olduğunu gösteriyor."

Biodizele yükleniyor

BİR yandan hibrid araçlar geliştiren Daimler, diğer taraftan alternatif yakıtların kullanımını da araştırıyor. Daimler uzmanlarına göre, fosil yakıtlara en iyi alternatif yenilenebilir kaynaklar arasında bitkisel yağlardan elde edilenler ön planda. Biodizel 10 yıldır Mercedes-Benz kamyonlarında yaygın olarak kullanılıyor. Mercedes-Benz ayrıca sıkıştırılmış doğalgazla çalışan otobüslerin de dağıtımını yapıyor.

Hibrid otobüs ve kamyonlar motorini yüzde 30 az yakıyor

DAIMLER
’in başlattığı "Geleceğin Taşımacılığını Şekillendirme Girişimi" kapsamında 16 kamyon ve otobüs tanıtıldı. Freightliner, Mitsubishi Fuso, Mercedes-Benz, Orion and Thomas Built gibi firmaların araçları tanıtımda yer aldı. Bu araçlarda hibrid teknolojisi kilit rolü oynuyor. Bu teknoloji araçların dizel tüketimini yüzde 30 azaltıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!