Güncelleme Tarihi:
Türkiye pazarında, PC ve multimedya ürünleri satarak 10 milyon dolar ciro elde eden Medion 2007 yılında ciroyu 5’e katlamayı hedefliyor. Medion, PC ve multimedya ürünlerini daha yüksek teknolojiyi rakiplerinden yüzde 10-15 daha ucuz satmayı öngörüyor. Medion, başta Teknosa, Migros, Carrefour, BİM gibi perakende zincirlerinde domatesin yanında PC ve multimedya ürünlerini satarak kuyruk oluşturmayı hedefliyor. Medion ’un Türkiye çözüm ortağı Anatech Genel Müdürü Selman Yılmaz, "İnsanlar, tekno marketlerden daha güvenli alışveriş yapıyor. Ancak biz Medion olarak, bu ürünleri coffee shop, eczane, benzin istasyonları, spor salanlorı ve gıda perakende zincirlerinde satmayı hedefliyoruz" dedi. PC ve multimedya ürünlerini rakiplerinden yüzde 10-15 daha ucuz satmayı hedeflediklerini belirten Yılmaz, Almanya’da bilişim pazarının yüzde 4-5 büyüme kaydetmesine rağmen, Türkiye’de bu oranın yüzde 21 olmasının iştahı kabarttığını söyledi.
GLOBAL GÜCE KAVUŞUYORSUNUZ:
Avrupa’daki projeler neyse Türkiye’deki müşterilere de onu vermek istediklerini belirten Yılmaz, "Diğer firmalar lokal bakıp, ülkeye göre planlamasını yapıyor. Bu nedenle her ülkenin siparişi küçük ve birbirinden farklı ürünlerden oluşuyor. Medion belli periodlarda projeler yapıyor. Yani önceden belirlenmiş konfigürasyonlara sahip bir ürün için ülkelerden sipariş topluyoruz" dedi. Yılmaz, ülkelerin, ’bu konfigürasyondan müşterilerimden olumlu geri dönüş alıyorum. Bu nedenle bu projeye katılmak istiyorum’ diyerek sipariş verdiklerini ifade ederek, böylece ortada bir havuz oluştuğunu ve ülkelerden gelen siparişin adetinin önemli olmadığını söyledi. Yılmaz bir ürün için Hollanda’dan 10 bin, Türkiye’den 500 sipariş gelebileceğine dikkat çekerek, "500 adetlik siparişle bile çok büyük bir global güce kavuşuyorsunuz. Rakiplerimizin modelinde 500 adet ile alabileceğiniz bir fiyatla 10 bin fiyat ile alabileceğiniz fiyat arasında dağlar kadar fark var. Ancak Medion’un iş modeli ile 500 adetlik siparişe sunduğumuz fiyat ile 10 bin adetlik siparişe sunduğumuz fiyat aynı oluyor. Bu da tüketici elektronik ürünlerinde yüzde 40, PC ve notebooklarda yüzde 15 fiyat avantajı sağlıyor" dedi.