Oluşturulma Tarihi: Haziran 29, 2003 00:00
SEVGİLİ okuyucularım, bugün size bir olay anlatacağım ki, bugüne kadar duyulmuş görülmüş bir şey değil. Bizim İ. Melih,
yerel seçim yaklaşınca hızlandı! Ankara'nın Çayyolu semtine metro yapmaya niyetlendi. Daha önce buna gerek olmadığını savunuyordu.Bu yüzden Akay kavşağını yaptı. Buraya milyonlarca dolar harcadı. İhale fiyatının çok üzerine çıkıldı. Fakat bir şey belli oldu: Metronun finansmanı yok!O halde ne yapacak? İşi başlatıp göz boyayacak, istim arkadan gelsin diyecek... Ama esas hikáye şimdi başlıyor.* * *İ. Melih metro kazısı ve altında bir istasyon yapmak için Meclis bahçesini istiyor. Ankara'yı bilenler anımsayacaktır, o bahçe bir ulusal park niteliğinde. Yemyeşil, pırıl pırıl, heykelleriyle, Türkiye'ye özel getirilen ve 40 yıldan bu yana özel yetiştirilen ağaç ve bitkilerle dolu. Şimdi o bahçeye 30 metre girmeye niyetleniyor ve bu istem TBMM Başkanlık Divanı tarafından güya incelenip onay veriliyor. Koşullar şöyle:- Parka girilecek, oraya istasyon yapılacak. Buna karşın Meclis bahçesine 300 araçlık otopark yapılacak. İnşaattan çıkan yeraltı suyu Meclis depolarına aktarılacak. İstasyondaki ilan panolarını Meclis ücretsiz kullanacak! İ. Melih bir süre öncesine kadar metro yapma niyetinde değildi. Bu yüzden o güzergáhtaki 20 kilometrelik Eskişehir yolunu yaklaşık 16 milyon dolar harcayarak genişletti. Milyonlarca dolar harcayarak Akay kavşağını yaptırdı.Beyefendi şimdi fikrinden caydı, finansmanı olmayan metroya karar verdi!Ancak metro, Akay kavşağı ile çakışıyor. Ya Akay'ı yıkacak, ya da Meclis bahçesini alacak. İkincisi daha kolaydı, o gündeme geldi. Genişlettiği yol bitti, bu kez orada yeniden inşaat başladı, paralar uçtu gitti. Birkaç gün önce Meclis'e başvurdu. Bülent Arınç başkanlığında 10 AKP'li, 5 CHP'li, toplam 15 kişiden oluşan Meclis Başkanlık Divanı bu başvuruyu inceledi. AKP'lilerin oylarıyla Meclis bahçesinin metro inşaatına verilmesi 24 Haziran günü kabul edildi.Meclis'in, o tarihi doku'nun altına metro ve istasyon yapılacak!* * *Meclis Başkanlık Divanı, AKP'lilerin oylarıyla bu öneriyi birkaç dakika görüşüp kabul etti! Korkunç bir olay. Meclis'in anıt-park-tarihi doku niteliğindeki bahçesi şimdi inşaat alanı olacak. Peki bu ülkede adına ‘‘imar planı’’ denilen bir şey yok mudur? Bunları yapmak için proje
sahibinden, Anıtlar Yüksek Kurulu'ndan izin alınması gerekmez mi? Kimin malını böyle ‘‘beş dakkada
Beşiktaş’’ yöntemiyle kime kullandırıyoruz? Madem metro yapılacaktı, niçin 16 milyon dolar harcanıp Eskişehir yolu yeniden yapıldı? Madem oradan metro geçecekti, en az 40 milyon dolar harcanıp niçin Akay kavşağı yapıldı?‘‘Kardeşim ben iktidar partisiyim, sandıktan ben çıktım. İstediğim hortuma damardan (!) girerim, istemediğim olayları ise görmem...’’Karşılığında Meclis'e otopark yapılacakmış, yeraltı suyu Meclis'e verilecekmiş, metro istasyonuna Meclis'in ilan panoları asılacak ve istasyonun adı da ‘‘TBMM İstasyonu’’ olacakmış! Bak sen! İktidarın el atmadığı bir tek TBMM bahçesi kalmıştı, onu da başardı! Ver bir dilekçe, al izni!Sorumsuzluğun, el çabukluğunun böylesine hiç tanık olmamıştık.* * *Burada inşaat, yıkım ve söküm başlayacak. Cumhurbaşkanı ve başta CHP olmak üzere bütün partiler tam kadro müdahale edip ortalığı ayağa kaldırmalı, milletvekilleri gerekirse gece gündüz o bahçede yatıp bu işi engellemelidir.Yargı, çevre örgütleri, sivil toplum kuruluşları, ilgili kurumlar bu işin üzerine gitmelidirler.Madem metro yapılacaktı, Akay kavşağı niçin yapıldı? Eskişehir yolu niçin önce yeniden yapılıp şimdi kazı alanı haline dönüştürüldü? Buralara harcanan milyonlarca doların hesabını kim verecek?Siz Meclis bahçesini nasıl olur da birkaç dakika süren bir toplantıyla bu işe alet edersiniz? Meclis'te metro istasyonu olur mu? İ. Melih AKP'nin adayı olacak diye bunları yapmaya değer mi?Bunların hesabını birileri sormaz mı?Ayıptır, yazıktır, günahtır.
button