Güncelleme Tarihi:
Tiryakioğlu, yaptığı açıklamada, MBTG yönetimi olarak yeni hedefler üzerine yoğunlaştıklarını belirtti.
2012'de yurt içi ve yurt dışında önemli başarılara imza attıklarını dile getiren Tiryakioğlu, “Bu yıl 4 kıtada etkin tanıtım programı hazırladık. Bunu da belirlediğimiz ülkelerin ithalatçılarıyla temas kurarak yapacağız. Bu kapsamda 7 farklı tanıtım organizasyonuna katılacağız” dedi.
Tanıtımını üstlendikleri her ürün için farklı hedef ülke belirlediklerini aktaran Tiryakioğlu, şöyle devam etti:
“Bu sektörlerle ilgili gerek üreticilerimizin, gerekse ihracatçılarımızın yolunu açtığımıza inanıyorum. Yeni yılda ülke bazlı ürün çalışması hazırladık. Belirlenen hedef ülkelerde söz konusu ürünlerin tanıtımı yoğun bir şekilde yapılacak. Değerlendirmelerimiz sonunda makarna sektörüyle ilgili belirlenen hedef ülkeler Dubai merkezli olmak üzere Afrika ve Ortadoğu, Avrupa Birliği (AB) pazarı, Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ile ABD olacak. Bulgur için Rusya, Suudi Arabistan, bakliyat için Bangladeş, Irak, Güney Afrika ve Tanzanya. Bitkisel yağ sektörü için de Yemen, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Suriye, Bahreyn, Kuveyt, Katar, Doğu ve Batı Afrika ülkeleri olarak belirlendi.”
Obeziteyle mücadele
Tiryakioğlu, tanıtım çalışmaları çerçevesinde Gulfood, Foodex Japan, SIAL China, Fancy Food Summer, Africa's Big Seven, World Food İstanbul, World Food Moscow ve Anuga fuarlarına katılacaklarını aktardı.
Fuarların yanı sıra kendi sektörleriyle ilgili uluslararası toplantılarda da yer alacaklarını anlatan Tiryakoğlu, şunları kaydetti:
“2013 yılı hedefine ulaşabilmemiz için gerekli tanıtım argümanları ve araçları hazırlatıyoruz. Diğer taraftan MBTG'nin ürünlerinin obeziteyle mücadeledeki önemi ve etkisi bilindiğinden Sağlık Bakanlığı'ndan konuyla ilgili projeleri ortaklaşa yapmayı planlıyoruz. Ürünlerimizin tamamı dünya obeziteyle mücadele çalışmalarında etkili rol oynayacak. Bunun bilim dünyası tarafından değerlendirilmesi ve yapılan etkin mücadelelerde ürünlerimizin önerilmesini sağlayacağız.”