Oluşturulma Tarihi: Mayıs 08, 2005 00:00
Yarattığı teknolojik platformlar ve çözümlerle tanınan mikroçip üreticisi Intel’in BaÅŸkan Yardımcısı Stacy Smith, bir ülkeye yatırım yaparken öncelikli olarak matematik eÄŸitimi düzeyine baktıklarını söyledi. Smith, ‘Türkiye, kısa dönemde yatırım planımızda yok’ dedi.DÃœNYANIN en büyük mikroçip üreticisi Intel’in bilgi teknolojilerinden Sorumlu (Chief Information Officer-CIO) BaÅŸkan Yardımcısı Stacy J. Smith, Intel’in matematik eÄŸitimi iyi olmayan ülkelere yatırım yapmadığını söylerken, Intel yatırımlarını çekmek isteyen ülkelerin öncelikle eÄŸitim sistemini gözden geçirmesi gerektiÄŸini vurguladı.MALÄ°YETE DEĞİL BÄ°LGÄ°YE BAKARIZ: Forum Ä°stanbul toplantılarına katılmak için Ä°stanbul’a gelen Smith, Intel’in dünyanın en büyük mikroçip (iÅŸlemci) üreticisi olduÄŸunu hatırlattı. Smith, yüksek teknoloji gerektiren yatırımlar için, bu teknolojiyi geliÅŸtirip üretebilecek mühendisler bulunması gerektiÄŸini söyledi. Intel’in yatırım yapacağı ülkede öncelikle iyi yetiÅŸmiÅŸ mühendis aradığını belirten Smith, şöyle devam etti: ‘Intel yüksek teknoloji üreten bir ÅŸirket. Dünyada devletler, belediyeler ve bölgelerden, ‘Gelin bize yatırım yapın’ daveti alıyoruz. Ancak bizim yatırım yapmak için bazı önceliklerimiz var. Bu önceliklerimizin birincisi maliyet deÄŸil, bilgidir.’ÖNCELÄ°K MATEMATÄ°K EĞİTÄ°MÄ°: Intel’in ABD’nin dışında Ä°rlanda, Ä°srail, Çin ve Rusya’da AraÅŸtırma GeliÅŸtirme (Ar-Ge) ve üretim merkezleri bulunduÄŸunu vurgulayan Smith, ‘Bu ülkelerin tümünde matematik eÄŸitimi çok iyidir, Çin’deki matematik mühendisi sayısı ABD’nin 6 katıdır’ diye konuÅŸtu. Smith, yatırım için diÄŸer önceliklerini şöyle sıraladı: ‘Yatırım yapacağımız bölgenin iletiÅŸim altyapısı çok iyi olmalı. Vergiler ve diÄŸer yatırım maliyetleri çok yüksek olmamalı. Yatırım yapacağımız ülkenin en azından orta düzeyde geliÅŸmiÅŸ bir biliÅŸim endüstrisi bulunmalı. Bu ÅŸartlarda kısa dönemde Türkiye, yatırım yapacağımız ülkeler arasında bulunmuyor.’GÖZDELER ÇİN, RUSYA VE HÄ°NDÄ°STAN: Intel’in yeni yatırım stratejisinde öncelikli olarak yer alan ülkelerin Çin, Rusya, ve Hindistan olduÄŸunu vurgulayan Smith, ‘Dünyanın gözü bu 3 ülkede, bu ülkelerde 3 milyar insan yaşıyor ve bu ülkelerde hızlı büyüme bekleniyor’ dedi. Ä°nternetin bu 3 ülkenin dünya ekonomisine katılmasına katkıda bulunduÄŸunu belirten Smith, ‘İnternet olmasaydı, küresel ekonomi olmazdı’ görüşünü savundu. Çin’in dünyaya açıldığını, Hindistan’ın ise Çin’den daha hızlı bir açılım hazırlığında olduÄŸunu vurgulayan Smith, Rusya’nın da teknoloji yatırımlarına sıcak bakan bir ülke olduÄŸunu dile getirdi. Smith, biliÅŸim teknolojisi alanında dünyadaki geliÅŸmelerin iyi kavranması gerektiÄŸini bildirdi. Hindistan’ın sadece yazılım, Çin’in sadece donanım geliÅŸtiren bir ülke olmadığını belirten Smith, ‘Bu iki ülke büyük potansiyele sahip ve bilgi teknolojilerinin tüm alanlarında geliÅŸiyorlar’ dedi.Cirosu 38 milyar dolara ulaÅŸacakDÃœNYANIN en büyük mikro iÅŸlemci ÅŸirketi olarak bilinen ancak son 5 yılda yaptığı atakla biliÅŸim teknolojisinin her alanında platform ve çözümler üreten Intel 2005’te çift haneli büyüme hedefliyor. Intel’in yeni CEO’su Paul Otellini, Intel’in bu yıl da büyümeye devam edeceÄŸini, bu büyümenin Intel’in son üç yılda yakaladığı yıllık yüzde 10’luk büyüme trendinin devamı olacağını söyledi. Uzmanlara göre ise, Intel bu yıl yüzde 11 civarında bir büyüme kaydedecek ve cirosunun 38 milyar dolara ulaÅŸacak.Microsoft gibi ucuz çip vermeyizINTEL’in CIO’su Stacy J. Smith, ‘Microsoft eÄŸitim projelerine ‘ucuz yazılım’ desteÄŸi veriyor siz de bu tip projelere ucuz iÅŸlemci desteÄŸi vermek ister misiniz’ sorusunaÅŸu yanıtı verdi: ‘Biz eÄŸitim projelerine veya baÅŸka projelere ucuz iÅŸlemci desteÄŸi vermiyoruz. Bizim bu tip projeler için destek modelimiz Microsoft ile aynı deÄŸil. Biz ucuz deÄŸil, fiyat-kalite dengesi en iyi olan ürünü müşterilerimize sunarak herkese destek vermek isteriz. Bize göre verimlilik, fiyat iliÅŸkisi teknolojinin geliÅŸimine baÄŸlı olarak yeniden kuruluyor ve iÅŸlemci fiyatları bu anlamda düşüyor. Daha etkin ürünler ve çözümler yaratmak için geçtiÄŸimiz yıl Ar-Ge’ye 4.8 milyar dolar harcadık ve bütçemizi her yıl arttırıyoruz.’Â
button