A.A
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2007 16:22
MasterCard Worldwide, Avrupa Bölgesi için 2007 yılı ikinci çeyreğine ilişkin faaliyet sonuçlarını açıkladı.
Bu çeyrekte Avrupa Bölgesi, geçen yılın aynı dönemine oranla MasterCard kredi kartı hacminde yüzde 14,3, alışveriş hacminde yüzde 14,7, alışveriş işlem adedinde yüzde 12,6, nakit işlem adedinde yüzde 11,0 ve yeni çıkarılan kartlarda yüzde 18,2 ile çift haneli artışlar gösterdi.
MasterCard Worldwide'dan yapılan açıklamaya göre, 30 Haziran 2007 tarihi itibariyle tüm Avrupa'da MasterCard üyesi finansman kuruluşları tarafından 164 milyon adet MasterCard (Maestro ve Cirrus hariç) kartı dağıtıldı.
Bölgedeki kart sahipleri 2007 yılının ikinci çeyreğinde 1 milyar 390 milyon adet alışveriş işlemi gerçekleştirdi ve Avrupa'da yer alan sekiz milyon işyeri noktasında MasterCard'larını kullandı.
MasterCard Avrupa Başkanı Javier Perez, MasterCard Europe ikinci çeyrek sonuçları ile ilgili olarak şunları kaydetti:
“Bu sonuçlar MasterCard'ın dünya çapındaki başarı hikâyesinin temelini oluşturan çalışmalarımızı gösteriyor. Ürün gelişmişliği ve mükemmelliği Avrupa'da gerçekleştirdiğimiz her faaliyetin temel noktasını teşkil ediyor. Bu durum İngiltere ve İspanya da dâhil olmak üzere çok sayıda ülkede piyasaya sunmaya devam ettiğimiz temassız MasterCard PayPass ödeme araçları ile açıkça görülmektedir. İngiltere'de tüketicilerin bu yılın sonlarında ödemelerini MasterCard PayPass kartları ile yapmalarına imkân verecek temassız ödeme teknolojisinin Londra lansmanını Mayıs ayında yaptık. Hedefimiz 2008 yılında bölgedeki her ülkede MasterCard PayPass teknolojisi ile çalışan kartların kullanılabilir hale gelmesi.
Müşterilerimiz yenilikçi ödeme çözümlerimizden yararlanmaya devam etmelerinin yanı sıra, bizi, 2007 yılının ikinci yarısında ve 2008 yılının Ocak ayından itibaren Avrupa Tek Ödeme Bölgesinin (SEPA) gerçekleşmesi yönünde çabalarımızı yoğunlaştırırken görecek. Avrupa Tek Ödeme Bölgesinin uygulamaya girmesi tüketicilere, üye işyerlerine ve bankalara kolaylıklar sağlayan ödeme sistemine değer yaratan her bir noktasına rekabeti getirecektir.”