Güncelleme Tarihi:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamaya göre, entegrasyon ve sinyal sisteminin dönüşümü tamamlanana kadar yolcular, 4. Levent'te trenden inip, Maslak'a giden yeni trene binecek. Bu uygulama bir süre devam edecek.
4. Levent–Maslak hattında vagon sayısı arttırılacak. Hafta içi günlerde 10.00–16.00 saatleri arasında işletme yapılacak. Diğer saatler tam entegrasyon çalışmalarına ayrılacak. Bu çalışma, sinyal sistemlerinin düzenlenmesi, eski ve yeni sistemin entegrasyonu için yapılacak.
4. Levent–Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi istasyonları arasında şimdi 22 dakika olan aktarma aralığı, Mart ayında 10 dakikaya inecek. Mart ayından itibaren 4. Levent–Maslak hattında sefer aralığı sıklaşmaya başlayacak. 2 ay içinde hafta içi 20.00'den sonra da işletme yapılmaya başlanacak.
Haziran ayında, Taksim Metrosu'nun ilk açıldığı 2000 yılından bu yana kapalı olan 4. Levent istasyonunun sol peronu açılacak ve sirkülasyon rahatlatılacak. Yine Haziran ayında Maslak hattının kapasitesi arttırılacak.
Bu bağlamda, her ay 6 vagon Güney Kore'den İstanbul'a getirilecek. Her vagonun hatta girebilmesi için 3 aylık hazırlık süreci uygulanacak. 2009 yılı sonunda hattaki araç sayısı, 4 katına çıkarılmış olacak.
Temmuz ayında sinyal dönüşümünün ilk ürünü olarak 48 yeni tren devreye girecek. Kuzey hattı, hafta içi tam gün çalışacak. Ağustos ayında, Seyrantepe stadına da metro işlemeye başlayacak. 29 Ekim 2009'da sinyalizasyon çalışması tamamlanarak, Şişhane–Taksim–4. Levent–Atatürk Oto Sanayi Sitesi tam kapasiteye çıkacak. Tüm trenler kesintisiz ve aktarmasız olarak Taksim–Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası sefere alınacak.
Sefer aralıkları 4,5 dakikaya inecek, yoğunluğa göre 70 saniyeye kadar indirmek mümkün olacak.