Güncelleme Tarihi:
Hezarfen Havaalanı’ndan bugün saat 14.00’te TC-SAS tescilli Cirrus SR-22 tipi tek motorlu pervaneli uçak Hikmet Aral ve Lisa Şener yönetiminde havalandı. Pilotlar saat 14.15’te Marmara Ereğlisi semalarına geldiklerinde İstanbul Atatürk Havalimanı Hava Trafik Kontrol Merkezi ile temasa geçti. Kısa bir süre sonra uçakla radar teması kesildi.
Hava trafik kontrolörlerinin yaptığı telsiz yayınına cevap alınmaması üzerine bölgede arama- kurtarma çalışmaları başlatıldı. Türk Hava Kuvvetleri’ne ait arama-kurtarma helikopterinin yanı sıra denizden Sahil Güvenliğe ait botlar yaptığı araştırmada Marmara Ereğlisi’nin 2.5 deniz mili yani 4.6 kilometre açığında tek motorlu uçağın enkazına ulaştı. Dalgıçlar, pilotları bulmak üzere dalış gerçekleştirdi.
DÜŞEN UÇAKTAN İLK FOTOĞRAFLAR
PİLOTLARIN CESETLERİ BULUNDU / WEB TV
BÖLGEDE YOĞUN ’CB’ BULUTLARI VARDI
Uzmanlar, Marmara Bölgesi’ni bugün etkisi altına alan ve ’CB’ olarak adlandırılan elektrik yüklü ’cumulonimbus’ bulutlarının bölgede yoğun olarak bulunduğuna dikkat çekti. Aynı zamanda çevresinde yüksek türbülans oluşturan bu bulutlar, her türlü hava aracının uçuşunu etkiliyor. Pilotlar uçuş emniyeti için bu tür bulutların etrafından dolaşıyor.
KAYIP PİLOT LİSA ŞENER'İN ARŞİV GÖRÜNTÜLERİ / WEB TV
İŞTE DÜŞEN UÇAĞIN PARÇALARI / WEB TV
Yağışla birlikte yıldırım riskine de dikkat çeken uzmanlar, uçağa isabet edebilecek yıldırım nedeniyle SR-22 tipi uçağın elektronik sistemlerinin hasar görebileceğini belirtiyor. Yeni nesil teknolojilere sahip yüksek performanslı uçakta pilotlar tüm verileri ekranlardan takip ediyor.
Kazanın asıl nedeni veya nedenlerinin Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne bağlı Kaza Kırım Araştırma Ekibi tarafından yapılacak incelemeyle ortaya çıkabileceğini belirten uzmanlar, pilotların bu tür uçuş şartlarında kontrollerini kaybetmiş olabileceğini işaret ediyor.
"BAZI PARÇALARA ULAŞTIK"
Marmaraereğlisi Kaymakamı İrfan Demiröz, “Tekirdağ Sahil Güvenlik ve deniz polisi ekiplerimiz, uçağın bazı parçalarına ulaştı” dedi. Kaymakam Demiröz, arama çalışmalarının yapıldığı bölgede inceleme yaptı. Demiröz, gazetecilere yaptığı açıklamada, Marmaraereğlisi açıklarında düşen eğitim uçağının aranmasına devam ettiğini söyledi.
Sahil güvenlik ekiplerinin uçağın bazı parçalarına ulaştığını anlatan Demiröz, “Tekirdağ Sahil Güvenlik ve deniz polisi ekiplerimiz, uçaktaki kişilerin ayakkabılarına ve uçağın bazı parçalarına ulaştı. Henüz pilotlara ulaşamadık. Büyük bir ihtimalle uçak tamamen parçalandı. Hava muhalefeti nedeniyle düştüğünü tahmin ediyoruz. Uçağın düştüğü yer 25-30 metre derinlikte. Arama çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.
PİLOT LİSANSINI YENİ ALMIŞTI
39 yaşındaki Lisa Şener, geçtiğimiz günlerde 50 saatlik uçuş eğitimini başarıyla tamamlayarak Özel Pilot Lisansı (PPL) almaya hak kazanmıştı. Uçuş saati ve tecrübesini artırmak üzere sahip olduğu TC-SAS tescilli uçağıyla öğretmen pilotlarla uçuşlarına devam ediyordu.
Bodrum ve Edremit’e sık sık uçan Lisa Şener, Ayvalık’ta oturan ablasını ziyaret etmeye gidiyordu.
6 BİN SAAT UÇUŞ TECRÜBESİ VARDI
65 yaşındaki öğretmen pilot Hikmet Aral, Kara Kuvvetleri’nden yarbay rütbesiyle emekli olduktan sonra havacılığa merak sardı. Pilot olmamasına rağmen, Hezarfen’de Top Service şirketinden, önce Özel Pilot Lisansı aldı. Daha sonra eğitimini tamamlayarak CPL olarak adlandırılan Ticari Pilot Lisansı ve arkasından öğretmenlik yetkisi aldı. 15 yıldır öğretmen pilotluk yapan Aral’ın toplam 6 bin saat uçuş tecrübesi bulunuyordu.
PARAŞÜTLÜ UÇAK CIRRUS
Amerikan Cirrus Aircraft tasarımı olan SR-22 tipi tek motorlu uçağın imalatı 2001’de başladı. Tek piston motora sahip uçağın gövdesi tamamen kompozit. 310 beyygir gücünde motora sahip uçak, saatte 343 kilometre hıza çıkabiliyor. İki pilot ve iki yolcu, toplam 4 kişilik uçağın menzili ise 1943 kilometre.
Satış fiyatı özelliklerine bağlı olarak 619 bin ila 709 bin dolar arasında değişen uçakta acil durumlarda kullanılmak üzere özel bir paraşüt sistemi bulunuyor. Pilotlar başta motor durması olmak üzere acil durumlarda paraşüt sistemini çalıştırıyor. Kokpitin hemen arkasındaki sistem, özel bir roket yardımı ile fırlayarak paraşütü açıyor. Uçağın yere emniyetle inmesi sağlanıyor. Ancak, bu kazada paraşüt sisteminin devreye girip girmediği bilinmiyor.
Bu arada uçağın teknik özellikleri de şöyle:
Koltuk kapasitesi: 4 (2 pilot, 2 yolcu)
Gövde uzunluğu: 7.92 metre
Kanat açıklığı: 11.68 metre
Yükseklik: 2.72 metre
Boş ağırlık: 1009 kilogram
Maksimum kalkış ağırlığı: 1542 kilogram
Yakıt kapasitesi: 348 litre
Motor: 1 adet Continental IO-550-N
Seyir hızı: 343 kilometre/saat
Minimum hızı: 111 kilometre/saat
Menzili: 1943 kilometre