'Markalarınız güçlü biz 5 yıl sonra geliriz'

Güncelleme Tarihi:

Markalarınız güçlü biz 5 yıl sonra geliriz
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 16, 2004 00:00

Ev elektroniÄŸi alanında 2010 yılında dünyanın en güçlü 3 markası arasında olmayı hedefleyen LG Electronics’in BaÅŸkanı Moon B.Shin, Türkiye’ye güçlü Türk markalarından dolayı giremediklerini belirtti. Shin, ‘Bizim Türk pazarına girip rekabet etmemiz en az beÅŸ yılımızı alır’ dedi.TÃœRKÄ°YE’de plazma TV ve cep telefonları ile tanınan Güney Koreli LG Electronics’in BaÅŸkanı Moon B.Shin ABD, OrtadoÄŸu ve Avrupa’da ev elektroniÄŸi alanında hızla büyüdüklerini belirterek, ‘Ancak Türkiye’de ki güçlü markalar nedeniyle Türk pazarına girmekten çekiniyoruz’ dedi.OrtadoÄŸu ve Afrika’dan bir grup gazetecinin Güney Kore’ye yaptığı ziyaret sırasında bir basın toplantısı düzenleyen Shin, LG’nin dünya pazarlarındaki durumunu ve hedeflerini anlattı. Toplantının sonunda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Shin, ‘Türk pazarında tehdit mi fırsat mı görüyorsunuz’ sorusunu şöyle yanıtladı. ‘Türk pazarı bizim çok güçlü olduÄŸumuz bir pazar deÄŸil. Türkiye’nin yerli markaları çok güçlü olduÄŸu için Türk pazarına 5 yıl daha girmeyi düşünmüyoruz. Türkiye Avrupa BirliÄŸi’nden (AB) üyelik için tarih alırsa durum deÄŸiÅŸir. BeÅŸ yıl içinde Türk pazarına kendi markamızla girebiliriz.’Shin, Türkiye’de LG, Arçelik ortaklığı ile Gebze’de bir klima fabrikası kurulduÄŸunu, bu fabrikanın Türk pazarına Arçelik, uluslararası pazarlara Beko-LG markası ile üretim yaptığını söyledi. LG’nin ABD ve Avrupa pazarında niÅŸ ürünlerle güçlü duruma geldiÄŸini belirten Shin, Türk pazarını ise, ‘orta segmentin çok güçlü olduÄŸu bir pazar’ olarak tanımladı. Orta segment’te Türk markalarının çok güçlü olduÄŸunu vurgulayan Shin, ‘Türk markalarıyla Avrupa’da da rekabet halindeyiz’ dedi.OrtadoÄŸu ve Afrika’da LG’nin marka bilinirliÄŸinin çok iyi olduÄŸunu belirten Shin, ‘OrtadoÄŸu ve Kuzey Afrika’da marka bilinirliÄŸinde 9 ülkede bir, 2 ülkede iki numarayız’ diye konuÅŸtu. Global olarak 2010 yılında dünyada 3 numara olma hedefini koyan LG Electronics, telekomünikasyon grubu ile birlikte geçtiÄŸimiz yıl 25.1 milyar dolar ciro yaptı. Enerji’den inÅŸaata çok geniÅŸ bir alanda faaliyet gösteren LG Holding’in cirosu ise geçtiÄŸimiz yıl 72 milyar dolar oldu. TÃœRK MÃœHENDÄ°SLER LG Electronics BaÅŸkanı Moon B. Shin LG’nin Gebze’de Arçelik ile ortak olarak kurduÄŸu klima fabrikasında bu yıl 300 bin olan üretimi gelecek yıl 500 bine çıkartmayı hedeflediklerini söyledi. Arçelik ile Türkiye’de yüzde 50-50 ortaklıkla kurdukları üretim biriminden son derece memnun olduklarını belirten Shin, ‘Türkiye’de yakaladığımız baÅŸarıda Türk mühendislerin rolü çok büyük, ODTÃœ ve Ä°TÜ’den çok iyi mühendisler çıkıyor’ dedi. Shin bir soru üzerine Koç Grubu ile çalışmaktan çok memnun olduklarını söyledi.LG Electronics’in baÅŸarısında en önemli payın Ar-Ge yatırımı olduÄŸunu berten Shin şöyle devam etti: ‘Gelirimizin yüzde 5’ini bazı alanlarda ise yüzde 10-15’ini Ar-Ge’ye ayırıyoruz. GeçtiÄŸimiz yıl Ar-Ge’ye 1 milyar dolar ayırdık. Bünyemizde 12 bin mühendis çalışıyor. LG electronics’in kárı yüzde 10 civarında ve bu kárlılık yüksek Ar-Ge ile ürettiÄŸimiz yeni ürünlerden saÄŸlanıyor. LG Türkiye’de cebi üçe katlayacakCep telefonları ve telekomünikasyon altyapısı üretiminde iddialı olan LG Türk pazarına geç girmenin sorunlarını yaşıyor. Türkiye’de uzun bir süre güvenilir dağıtım kanalı bulamadıkları için pazarı zorlamadıklarını belirten, LG OrtadoÄŸu Afrika Bölgesi Telekomünikasyon Sistemleri ve Mobil Cihazlardan Sorumlu BaÅŸkan Yardımcısı Boyhun Kim bu yıl 100 bin olan satışlarını gelecek yıl üçe katlamayı hedeflediklerini söyledi.Kim, dünyada 2004 yılında 42 milyon cep telefonu satmayı amaçlayan LG’nin Türkiye’de sadece 100 bin cep telefonu satabileceÄŸini söyledi. Türkiye pazarına geç girmenin sorunlarını yaÅŸadıklarını belirten Kim, ‘Türkiye pazarında büyümek için gerekli hamleleri yapacağız ve 2005 yılında satışımızı 3’e katlayacağız’ dedi.Son derece geliÅŸmiÅŸ bir plazma ve LCD ekran teknolojisine sahip olan LG bu ekran teknolojilerini cep telefonunda baÅŸarıyla kullanıyor. UzakdoÄŸu’da mobil iletiÅŸim standartı olarak kullanılan CDMA için ürettiÄŸi ürünlerde bir numara olan LG, 2006 yılında dünyanın en büyük 3 cep telefonu üreticisi arasına girmeyi hedefliyor. LG buzdolabı akıllı evi yönetiyorLG’nin geliÅŸtirdiÄŸi ürünler arasında internet buzdolabı önemli bir yer tutuyor. Åžu an itibariyle Güney Kore ve ABD’de pazarlanmaya baÅŸlayan ‘İnternet Buzdolabı’ hem buzdolabı, hem internet, hem televizyon, hem ev network’unun (elektronik aÄŸ) yöneticisi olarak kullanılıyor. Pek çok üretici tarafından benzer modelleri bulunan ürünün en belirgin farkı üzerindeki ekranın taşınabilir olması. Bu sayede ekranı mutfak masasının veya tezgahın üzerinde TV olarak kullanmak, internete girmek mümkün oluyor. Bu arada buzdolabı üzerinden dijital formatta fotoÄŸraf çekip baÅŸkalarıyla paylaÅŸabiliyorsunuz. LG’nin geliÅŸtirdiÄŸi akıllı ev cihazları ev de herhangi bir aÄŸ olmasa da cep telefonu ile uzaktan kumanda edilebiliyor. Ev elektroniÄŸinde farklılık yaratmak amacında olan LG farklı tip ve iÅŸleve sahip ürünler geliÅŸtiriyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!