A.A
Oluşturulma Tarihi: Kasım 27, 2008 16:29
Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz, her halükarda Türkiye'nin ekonomik tanıtımına devam edeceklerini kaydetti.
Konferans kuruluşu Yürekli tarafından düzenlenen "MARKA 2008" kapsamında gerçekleştirilen "Siz Türkiye markası için ne yaptınız?" konulu panelde, Korkmaz, Yatırım Destek Ajansı hakkında bilgi verdiği konuşmasında, dünyada 11 dilde hizmet veren tek ajansı olduklarını kaydetti.
Korkmaz, Türkiye'nin tanıtımı konusunda, öncelikle Türkiye'nin dünyada nasıl algılandığına ilişkin anlayış, algılayış tespiti yaptıklarını belirterek, tarzlarını sempatik, özgüvenli, kendine güvenen, bir Türkiye olarak belirlediklerini söyledi.
Tanıtım çalışmaları için Türkiye'deki 40 büyük şirketin üst yöneticisi (CEO) ile görüşerek, tanıtım çalışmalarını onlarla birlikte sürdürdüklerini anlatan Korkmaz, konumlandırmanın çok önemli olduğuna işaret ederek, Türkiye'nin rekabetçi ve yatırım dostu bir ülke olduğunu anlattıklarını vurguladı.
Türk Hava Yollarının uçaklarında broşürleri bulunduğunu hatırlatan Korkmaz, bu broşürleri gördükten sonra İstanbul'da uçaktan iner inmez kendilerini arayıp görüşmeye başladıkları kişiler olduğunu dile getirdi.
Alpaslan Korkmaz, dünyanın şu anda zor bir durumda olduğunu ifade ederek, bunun kendilerinin konumlandırmasını etkilemeyeceğini, hedef kitleyi seçtiklerini söyledi ve "Biz, her halükarda Türkiye'nin ekonomik tanıtımına devam edeceğiz" dedi.
"TANITIMDA ODAKLANMA VE ÖLÇÜMLEME ÖNEMLİ"
Reklamcılar Derneği Başkanı ve TBWA/İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Cem Topçuoğlu da Türkiye'nin marka algısı konusunda karışık ve dağınık bir resim görüldüğünü belirterek, Türkiye'nin, kendi değerlerini tam olarak ifade edememiş bir marka olduğunu söyledi.
Türkiye'nin bütünsel ve tutarlı bir marka yaklaşımı bulunmadığını dile getiren Topçuoğlu, spesifik alanlarda bir tanıtım stratejisi yapılanması gerektiği görüşünü dile getirdi.
Topçuoğlu, tanıtım için sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörün beraber hareket etmesi gerektiğini vurgulayarak, bu konuda odaklanma ve ölçümlemenin önemine işaret etti.
"ÇÖKÜŞ" HİKAYESİ
Geraldonline'in kurucusu ve yöneticisi Gerald Ratner, konferansta, ailesinden devraldığı mücevher şirketinin yaptığı "yanlış" bir açıklamanın ardından gerçekleşen "çöküş" hikayesini katılımcılarla paylaştı.
Ratner, bir hata yapıldığı takdirde yapılması gerekenin, bunu kabul etmek olduğunu ifade ederek, "Özür dilediğinizde insanlar daha hoşgörülü olurlar" dedi.
Kasım 1992 yılında başına gelen felaketlerin ardından 5 yıl boyunca kendine güvenini kaybettiğini belirten Ratner, daha sonra kendi internet sitesini nasıl kurduğunu, sitenin, şu anda dünyada 260. en popüler internet sitesi olduğunu ve 18 milyon dolarlık cirosu bulunduğunu kaydetti.
"Başarının sırrı, hatalardan sonra ayakta kalabilmeyi başarabilmektir" ifadesini dile getiren Ratner, insanların taşın altına elini koyması ve problemlerle yüzleşmesi gerektiğini söyledi.
"İYİ TASARIM NEDİR?"
International Herald Tribune Köşe Yazarı Alice Rawsthorn da "iyi tasarım nedir?" konulu konuşmasında, bir ürünün iyi bir dizayn örneği olması için işe yarıyor olması gerektiğini, işlevselliğin önemli olduğunu belirtti.
Rawsthorn, ürünün tek başına iyi görünmesinin yeterli olmadığını vurgulayarak, ürünün nasıl çalıştığının, nasıl işlediğinin önemli olduğunu ve günümüzde artık çevreye karşı duyarlı tasarımların öne çıktığını söyledi.
Dizaynın başarılı olmasında, çevreciliğinin önemli olduğuna işaret eden Rawsthorn, ürünün yeni olmasının da önemli olduğunu ancak tek başına yeniliğin de yetmediğinin altını çizdi.
MARKA 2008 ÖDÜLÜ, YÖNETMEN FERZAN ÖZPETEK'E VERİLDİ
Bu yıl, "Türkiye'den çıkan en başarılı uluslararası marka" ödülünü yönetmen Ferzan Özpetek aldı.
Özpetek, yaptığı konuşmada, kendini profesyonel hissetmediğini dile getirerek, herhangi bir işe başladığında her zaman ilk kez başlıyormuş gibi hissettiğini ve hep "amatör" olduğunu söyledi.