Oluşturulma Tarihi: Temmuz 28, 2004 01:06
Citroen'in yeni tasarım stili kendini C2'de de gösteriyor. Yuvarlak ve köşeli hatların büyük bir uyumla harmanlandığı Citroen C2'nin Türkiye'deki satış fiyatı 26.3 milyardan başlıyor. Citroen Saxo'nun yerini alan C2, 3 metre 66 cm'lik uzunluğu, 1 metre 65 cm'lik genişliği ve 1 metre 46 cm'lik yüksekliği ile adeta 'kutu gibi' bir otomobil.
Sadece 996 kg ağırlığındaki Citroen C2, 394 kg yük taşıma kapasitesine sahip. Kendisinden önce çıkan abisi C3'e benzer bir silüete sahip C2, tasarım detaylarında kendi kimliğini ortaya koyuyor.
Kısa ve kavisli ön kaput, aynı kavise sahip kare formlu farlar ve köşeli radyatör ızgarası, önden bakıldığında sevimli bir görüntü veriyor. Öndeki bu kavis arkaya kadar devam ediyor, ancak yan camlar, stop lambaları gibi parçalara tek tek bakıldığında köşeli hatlara sahip oldukları görünüyor. Ön tampondaki büyük hava girişi ve yuvarlak şekilli sis farları, Citroen C2'ye sportif bir görünüm katıyor. Kaputtaki kavisin devamı tavanda yer alıyor. Yan camlar birbirlerine asimetrik konumlandırılmış olmaları ve farklı şekilleri ile dikkat çekiyor.
BAGAJ FONKSİYONEL
Arka kısımda ise daha sade hatlar kullanılmış. Burada ilginç ama çok fonksiyonel bir detay var. Bagaj kapağı iki parçadan oluşuyor. Üstteki parça sadece arka camı ve altındaki kısa bir kısmı kapsarken, alttaki parça arka camın altından arka tampona kadar ulaşıyor. Böylece bagaja küçük boyutlu eşyalar konulacağı zaman tüm kapağı açmak gerekmiyor. Alttaki kapak ise üsttekinin aksi yönünde açılarak fonksiyonel bir kullanım alanı sunuyor.
Küçük dış boyutlarına rağmen yolcularına yeterli sayılabilecek bir iç mekan sunan Citroen C2'nin iç mekanı, son derece akıllıca tasarlanmış. 2 metre 31 cm'lik kısa dingil aralığına rağmen Citroen C2'de 4 kişi yolculuk edebiliyor. Arka koltuk tek yolcu kapasiteli iki parçadan oluşuyor. İki kişinin oturabildiği bu koltuklar ileri geri ayarlanabiliyor ve katlanabiliyor. Böylece optimum bagaj hacmi-arka koltuk mesafesi ayarı yapılabiliyor. Citroen C2'nin ön konsolu oval hatlara sahip. Farklı bir tasarıma sahip 3 kollu direksiyon ve dijital hız, yakıt ve hararet göstergeleri dikkat çekiyor. Devir göstergesi ise analog olarak diğer göstergelerin hemen üstünde yer alıyor. Test ettiğimiz Citroen C2 HDi'in koltukları konfor ön planda tutularak tasarlandıkları için virajlardaki yanal tutma becerisi fazla değildi. İç mekandaki kumandaların erişimi ise oldukça kolay.
Citroen C2 Türkiye'ye şu an 3 farklı motor alternatifi ile ithal ediliyor. 1.4 litre 75 beygir ve 1.6 litre 110 beygir olarak iki benzinli motor alternatifi olan Citroen C2'nin diğer motor opsiyonu ise test ettiğimiz 1.4 litrelik dizel motor. 70 beygir gücündeki bu motor, sadece 996 kg'lık boş ağırlığa sahip Citroen C2'ye oldukça iyi bir performans sağlarken, yakıt ekonomisini de unutmuyor. HDi motorun ortalama yakıt tüketimi sadece 4.1 litre. Motor maksimum torkunu verdiği 1750 devirden 3500 devire kadar iyi bir hızlanma sağlıyor. Citroen C2 HDi'da 5 ileri manuel vites görev yapıyor. Elektrik destekli direksiyon sistemi ise, park manevralarında bile tek parmakla çevrilebilecek kadar hafif. Ağırlığı sadece 996 kg olması sebebiyle frenajda da oldukça avantajlı olan ve etkili bir frenaja sahip Citroen C2'nin yol tutuşu, sınıfındaki GTI'lara meydan okuyacak kadar iyi. Arkada bağımsız süspansiyona sahip olması, ve serte yakın ayardaki amortisörler hem hızlı girilen virajlarda hem de sert dönüşlerde, C2'nin hiç kaymadan direksiyon komutlarına yanıt vermesini sağlıyor. Amortisörlerin sert karakterli olmaları yoldaki bozuklukların iç mekana bir miktar yansımasını kaçınılmaz hale getiriyor. Hafif olan Citroen C2, bu yüzden yan rüzgarlardan etkilenebiliyor.
Dizel C2, 28.1 milyar
Citroen C2 HDİ'ın Türkiye'deki satış fiyatı 28.1 milyar lira. Aracın standart donanımında ön ve yan hava yastıkları, immobilizer, elektrikli far yükseklik ayarı, elektrikli ön camlar, katlanabilir ve ileri-geri ayarlanabilen arka koltuklar, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ve derinlik ayarlı, elektrik destekli direksiyon bulunuyor. ABS, manuel klima ve elektrikli dikiz aynaları ise opsiyonel olarak sunuluyor.
Teknik veriler
Silindir sayısı: 4
Silindir hacmi: 1398 cc
Maksimum güç: 70 bg/4000 d/d
Maksimum tork: 15 mdaN/ 1750 d/d
Şanzıman: 5 ileri manuel
Maksimum hız: 166 km/s
Hızlanma: 0-100 km 13.5 sn
Yakıt tüketimi: Şehir içi 5.1 litre / Şehir dışı 3.6 litre
Boş ağırlık: 996 kg
Bagaj hacmi: 165-225 litre
Lastik ebadı: 175/65 R14